Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC (2019) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | EQC 400 4MATIC |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 17.000 km |
KM-stand laatst | 18.500 km |
Eerste dagen met een EQC
- 17.700 km
We hadden het geluk tot nu toe (sinds 2019) al enkele weken tot enkele maanden te rijden met de Tesla model 3, S, en X. Daarna ook met de Audi e-tron 55, de iPace, Hyundai Ioniq 5, en ondertussen al meer dan een jaar met de Honda e. Vandaag komt daar een EQC bij in het lijstje. Een kleine week geleden overgenomen van een Mercedes dealer in de buurt, hun demo met nagenoeg alle opties (Massage, headup, Open dak, Burmester, 1886 editie, etc), 2 jaar garantie (tot 200.000km).
Eerste indruk: de best afgewerkte en stilste EV tot nu toe. Het is een privilege om hiermee rond te rijden/glijden. Je moet even wennen aan het gewicht en de vering, maar dan een probleemloze wagen die sommige drempels onmerkbaar neemt, maar je voor andere doet afremmen naar 30 km/u. Er wordt heel veel geklaagd over de range (bij de Honda e niet anders), maar deze doet het niet slechter dan de meeste andere EVs, de wagen is zelfs iets eerlijker wat de aangegeven overblijvende range betreft. We halen nu in het begin van de winter, met 's ochtends temperaturen rond het vriespunt, en met alle toeters en bellen aan, ongeveer 300km. Dat is evenveel als een collega met een Model 3 long range en zelfs iets meer dan wat we met de e-tron 55 haalden. Opladen gaat helaas maar aan 7.1 a 7.2kW maar een werkdag is lang genoeg zodat we altijd met meer dan 80% kunnen vertekken indien nodig. Vandaag ook de eerste (vooral natte) sneeuw gehad, goede timing voor de Pirelli winterbanden die er over een paar dagen onder gezet worden. Een wagen met dit gewicht wil je op de hellingen bij ons in de buurt niet aan het glijden krijgen...
Winterbanden
- 18.500 km
Onderstussen staan de winterbanden er al een paar laadbeurten onder, de wagen blijft muisstil en het verbruik is ondertussen iets gestabiliseerd op 26.9 kWh/100km. Meestal wordt er in het donker gereden, korte stukken (
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?
![Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC Luxury 80 kWh [ Adapt.cruise Schuifdak Sfeerverlichitng ]](https://cdn.autotrack.nl/cdn-cgi/image/width=320/57661565/0-ced108bef8ce7da4c293dc7fbc26ff9e.jpg)
Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC Luxury 80 kWh [ Adapt.cruise Schuifdak Sfeerverlichitng ]
- 2020
- 111.045 km

Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC AMG Line 80 kWh Rijassistentiepakket schuifkanteldak, stoelen met memory, Head-up display
- 2023
- 16.742 km

Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC 408 PK Premium Plus 80 kWh, Panorama Dak, Burmester, 21 inch, LED
- 2020
- 114.283 km