Mercedes-Benz E 270 CDI Elegance (2004)
autoreview











Signalement
Uitvoering | E 270 CDI Elegance |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 189.000 km |
KM-stand laatst | 189.000 km |
Eerste dag
- 189.000 km
Mijn vorige auto, (Eklasse 270 cdi) had het opgegeven, 2 maal een versnellingsbak erop gezet, maar toch schakelde hij niet zoals naar wens, km stand was al bij de 350 000, begon ak veel problemen te geven, alles zowat vervangen bij mn eigen service garage, telkens nieuwe mankementen, draagarmen, fuseekogels, motor en baksteun, alles, gelukkig was de sbc pomp wel in coulance vervangen (geheel zonder kosten) door de dealer GOMES in Beverwijk. begon er langzamerhand er van te walgen, twee nette versnellingsbakken meegenomen van de MB sloperij Huisman in Liede, tijdens de montage met mijn neef samen perongeluk de bak laten vallen waarop hij recht viel op de koppelomvormer, hoofd van de bak kapot gegaan, per direct de tweede bak erop gezet waar nog nieuwe bak olie in zat, waarvan wij dachten dat de bak perfect zou zijn aangezien de kleur van de olie, , uitgelezen, nieuwe olie en filter voor de bak... Nee hij wou het maar niet doen, telkens de zelfde problemen met optrek, een heel raar gevoel dat er niet bij moest horen, moest er mee op vakantie tenslotte en wou die risico niet nemen en heb hem zo verkocht voor een redelijk prijsje en vervolgens stond er bij ons in de showroom dezelfde E270 CDI van 2004 Elegance met nog maar 189.000 km op de teller, echt een hele nette auto, rijdt en schakelt perfect, met vele opties zoals COMMAND NAVI, achter gordijnen, lederen stoelen en standkachel etc etc. Zou aangezien mijn ervaring met de E270 nooit meer een 270 CDI aanschaffen maar deze sprak mij echt aan, dan maar aanschaffen, had er 16'' elegance velgen eronder, per direct de CLS 17" breedset velgen met 4 nieuwe banden eronder gezet (ziet er ook veel breder uit van achteren), een kleine beurt gekregen en onderweg naar Turkije dan maar,
Heerlijk gereden schakelt perfect rijdt heerlijk, verbruik viel me tegen, de oude 270 reed 6.6L/100KM (1op16) en deze reed 7.9L/100KM (1op12) 3400 km lang, denk dat het ook komt door de brede velgen.
Op vakantie naar Turkije 192.000KM (23-06-2017)
Onderweg naar het zonnige Turkije voor 11 weken lang, auto rijdt heerlijk, geen problemen veroorzaakt, trekt snel op, hoge snelheden zijn geen enkel probleem, brult als het ware, gemiddelde snelheid van 140/150 gereden. mis wel de stoelventilatie waar iedereen het over heeft, maar gelukkig doet de ClimateControle goed zijn best.
Ondertussen een pit stop na 1750 km (NICE/Kroatie):
Er zit hier een Turkse restaurant met hotel waar ik ben gaan slapen voor 6/7 uurtjes, heerlijk avond eten gegeten , goed uitgerust en kan weer volop 1700 KM er tegenaan.
Doordat ik zo vroeg ben gaan vertrekken vanuit Nederland heb ik bij geen ene grens hoeven te wachten.
Aangekomen in Turkije:
Nu ben ik lekker voor 11 weken op vakantie, Ik ga naar vele plekken met de auto en zal zsm een nieuwe review plaatsen.
Terug van vakantie :(( 15-08-2017 (218.000KM):
Ben van het 35 graden terug naar 10 graden, begon gelijk met regen toen ik NL binnenreed. Auto heeft goed zijn best gedaan, heb rond de 15000 km gereden, gelukkig geen problemen veroorzaakt, behalve een lekke band links voor, reed gewoon met 50 km langs de zeekust, in eens begon de auto naar links te trekken, toen zag ik dat mijn band lek was, vervolgens reserve band erop gezet en gereden naar een dichtsbijzijnde banden service, die kon de band bestellen maar dan moest ik er 1 dag op wachten aangezien we op een eiland zijn vlak bij de stad Izmir, de monteur zei dat hij het kon repareren door het oppervlakkig te gaan schuren met een apparaat, want er zat een behoorlijke snee in, en ik kon niet wachten want moest verder rijden vanwege mijn hotel boeking, de monteur garandeerde mij dat hij het goed zou kunnen repareren en dat ik er zelfs mee naar NL zou kunnen terug rijden, toch maar geluisterd naar hem en hij heeft het netjes afgehandeld, kostte me maar 60 turks lira (15 euro). heb tot heden geen problemen met de band gekregen, (Met dank aan de monteur!!!),
maar nu..... geeft de SBC pomp een storing, hij moet vervangen worden, reed er vorige keer mee en kreeg opeens geen remdruk meer, heb het net kunnen redden door een auto te ontwijken, diret naar onze service gereden waar mn neef hem heeft gereset, maar toch brandde hij weer volop ROOD,,, weet wel dat de dealer hem kosteloos vervangt omdat de W211 er bekend mee zijn, op bepaalde voorwaardes dan:
-De auto moet originele km stand hebben tussen de 200.000 en de 250.000 km, die van mij zit er netjes tussenin,
-Moest volgensmij dealer onderhouden zijn, maar daar heb ik mijn twijfels aan,
Goed, ik ga met de auto naar de dealer toe, als zij het toch kosteloos onder garantie vervangen bespaar ik een hoop geld (1800-2000euro).
Ik ben van plan om hem te verkopen heb er genoeg mee gereden, preceis de zelfde problemen als de grijze E270 van mij, hoe hoger de kilomterstand, hoe sneller de problemen verschijnen,
Ik ben van plan om te gaan overstappen naar een BMW E60, alleen nog mijn twijfels (530d of 535d?).
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (4)
Reageren

Geen echte grote problemen gekend, dus heb ik kennelijk geluk, tot nu toe (-:
Verbruik is ook altijd echt 1:15 (de boardcomputer geeft vaak 10 % gunstiger aan).
Wil hem nog niet kwijt.

ik heb juist sindkort een W211 (station) gekocht. Reed altijd Mercedes (w123/W124) maar ging een keer een BMW E61 (station) rijden en ik had erg veel problemen en duizenden euros onderhoud. De E60/E61 staat bekend om problemen dus kijk goed uit dat je een goede vindt. Ikzelf ben blij weer in een Mercedes de rijden. De W211 eerste serie staat erom bekend dat de SBC pomp kapot kan gaan, beter is een facelift model.
Succes met je keuze!

Als echter blijkt dat de SBC pomp nog goed is en het ding veroorzaakt een storing vanwege een intern electrisch probleem in de pomp zelf, dan kon je wel eens geluk hebben, en dan doen leeftijd en km stand er niet meer toe.
Zojuist bij mij vervangen, bij 312000km en 15 jaar na productie datum, en ik hoef helemaal niks te betalen (wel een dealer onderhouden auto)
Maar goed, er zit meer op een auto dan alleen die SBC pomp en daarom vind ik het maar een beetje paniek schoppen om niks, met altijd maar weer te wijzen op die SBC pomp bij een 211... Calculeer gewoon in dat dit iets is waar je wellicht mee te maken krijg, anders gewoon een andere auto zoeken.
Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.