Mercedes-Benz C 350 e Estate Lease Edition (2015) #20

autoreview

Mercedes-Benz C 350 e Estate Lease Edition (2015)

Signalement

UitvoeringC 350 e Estate Lease Edition
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf170.000 km
KM-stand laatst238.000 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Review na 3 jaar bezit en bijna 70,000 km

  • 238.000 km

Hoe rijdt de auto?
Hij rijdt zoals je mag verwachten van een Mercedes. De MB C350e zoeft heerlijk rustig over de weg, qua comfort, stuur, veereigenschappen is het echt een prima auto. De stoelen zitten lekker en zijn goed in te stellen. Heerlijk vind ik de automatische versnellingsbak, wat nog een echte automaat is met een koppelomvormer. Qua souplesse gaat daar niets boven. Ook echt fijn is de luchtvering, die doet het onder alle omstandigheden fantastisch, op vakantie met volle kofferbak en gezin mee stuurt en veert de auto alsof hij leeg is, effortless.

De motor, de HV aandrijving en de bak zijn echt goed op elkaar afgestemd. Per ‘rijmodus’ merkt je duidelijke aanpassing in het gedrag van de aandrijflijn. Van Eco-mode tot Super-sport-mode, (met nog een paar modi er tussenin) het gedrag, de gasreactie de versnellingsbak passen zich duidelijk aan. Zeker die super-sport modus maakt de auto echt bizar vlot, maar gebruik ik eigenlijk nooit. Ook zonder deze modus is de motor vlot genoeg met een fijn koppel en gasreactie. Meestal laveer ik tijdens de rit tussen de rijmodi om een optimaal brandstofverbruik voor elkaar te krijgen. Mijn verbruik sinds aanschaf in 2022 staat op 5,9 l per 100km. Inclusief verre vakanties met gezin. Daar ben ik erg van onder de indruk.

Mijn C350e heeft automatische cruisecontrol met stop-en-go en zelfsturende lijntjes assistent. Erg fijn, met name in de file hoef je niets te doen, hij rijdt, remt, en stuurt helemaal zelf, echt prettig. Gevaar is wel dat je op je telefoontje gaat kijken.

Ik rijd voor de zaak wel eens met nieuwere MB’s zoals een A250e, een CLA250e een GLB250e of een C300e uit 2025 en mij valt op dat de nieuwe GLB, A en GLA niet kunnen tippen aan de C350e, niet qua rij eigenschappen, de aandrijving die niet zo soepel is en zeker de stoelen zitten niet zo goed als in de C350e. De C300e uit 2025 kan wel tippen aan het comfort maar de nieuwe C300e heeft een belachelijk kleine kofferruimte vanwege de grote HV batterij. Je zou het als een voordeel kunnen zien dat de C350e een kleinere HV batterij heeft omdat deze aanzienlijk meer kofferruimte heeft. Afgelopen zomervakantie met gezin naar Kroatie; Alles paste alles in de auto zonder dakkoffer te hoeven gebruiken.

Looks
De buitenkant, ik was echt op zoek naar een MB met de klassieke gril en de staande ster op de motorkap. Spreekt mij als MB fan erg aan. Ik moest lang zoeken voor de juiste variant met de goede kleurstelling, opties etc.. Jammer dat je die steeds minder ziet en in de nieuwe C-klasse helemaal niet meer. Het lijnenspel, de lange motorkap, echt een geslaagd ontwerp. Het interieur is fantastisch mooi naar mijn smaak. Alleen al de knoppen zijn de mooiste die ik heb gezien. Dat nieuwere auto’s steeds minder knoppen hebben vind ik een gemis. De hout-look, de Burmester speakers , de knoppen, de stoelen, ik ben vol lof over de looks.

Garagebezoek
Naast gewoon onderhoud, dus filter- en oliewissels, bandenwissels, zijn er ook wel dingen kapot gegaan en vervangen:
De radarsensor voor de automatische cruisecontrol, een versleten fuseekogel, rondom zijn de Led lampjes in de deurgrepen gesneuveld en vervangen. Luchtbalgen achter heb ik laten vervangen.
Ik ben zo’n kniesoor die zich ergert aan parkeerschades op bumpers, dus die heb ik voor en achter laten spuiten.
Al en al moet ik zeggen dat het aantal defecten aan de auto mij meevalt en de reparatiekosten vielen mij niet tegen. Qualitatief zit hij gewoon goed in elkaar.

Voor en nadelen
Voordelen:
-Looks, comfort, de fijne aandrijflijn
-Assistentiesystemen bieden net dat extra stukje gemak.
-Kosten om te rijden vallen mij reuze mee
Nadelen:
-Het is een stekkerauto en je kan niet overal goed stekkeren. Met name op vakanties kan dat is issue. Maar op vakantie kan je weer goedkoop tanken..
-Kleine HV batterij, in de praktijk haal je 16km met een volle batterij in de beste omstandigheden. In de winter, met verwarming aan daalt de elektrische actieradius duidelijk.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.