Mercedes-Benz C 350 CDI Estate Avantgarde (2009)
autoreview

Signalement
Uitvoering | C 350 CDI Estate Avantgarde |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 135.000 km |
KM-stand laatst | 151.000 km |
introductie
- 145.000 km
Hier de opvolger van de BMW 520 (F11). 6 cylinders, veel pk's en heeI veel Nm's. Echter, zeker niet zo scherp sturend als BMW, en de 7 bak niet zo geavanceerd als de BMW. Echter, voor een tijdje klaar met BMW. Aangezien ik wel een bedrijfszekere auto wil met goede garantie, deze auto aangeschaft als tussen oplossing. De nieuwe C was bij aanschaf alleen nog te krijgen als sedan. Als fervent Station wagen aanhanger (moet raar gaan wil iets niet in de auto passen) dus voor deze auto gekozen.
De auto is als volgt uitgevoerd:
350 CDI Avantgarde (op mijn verzoek een ster op de motorkap), leer, command, automaat (7-bak), iphone5 houder, stoelverwarming, active Xenonverlichting, en achteraf opgebrachte folie (75% verduistering) op alle ramen achter de voorstoelen.
Bij aanschaf was me verzekerd dat er aan de stoel (standaard stoel) nog veel verbeterd kon worden, echter bleek dat zwaar tegen te vallen achteraf. Ik ben er heen en weer Roemenie geweest, maar miste de verlengde zitting, variabele lendensteun en meer zijwaartse steun. Voor een auto met deze motorisering niet een overbodige luxe. Echter de kosten om aan te passen (alleen een variabele 4-weg lendensteun kosten al €1100 excl, terwijl inbouw achteraf bij een BMW 3 serie me €180 kostte). Er werd al aangegeven dat de aanschaf van bijvoorbeeld een Scheelstoel goedkoper was, echter was dat natuurlijk niet de bedoeling.
pluspunten tot nu toe: motorisering/koppel, verschijning, command (stemcommando's beter dan bij BMW)
minpunten: Stereo kent alleen MP3 (geen Apple formaat), zitcomfort.
Binnenkort afscheid
- 151.000 km
Inmiddels in zijn nieuwe opvolger gezeten. Wat een verschil heeft MB gemaakt in deze jaren. Maar toch nog even over deze auto. Bij aanschaf heb ik de bakolie laten verversen (tip van een taxibedrijf, doe dat bij elke 100.000km) en raamfolie laten aanbrengen. Niets meer te zien van buiten af op achterbank en bagageruimte. Scheelt een hoop in airco power ook.
Met de auto heen en weer Roemenie geweest, hetgeen ik ook met de BMW F11 heb gedaan. Het gebrek aan juiste steun en minder verstelmogelijkheden maakte toch echt wel verschil. Voor de rest is het een heerlijke auto om mee te rijden. Veel kracht en souplesse. Op dit soort afstanden een verbruik van 1 op 13-14. Op dit moment heb ik een opdracht dicht bij huis. Voor deze kleine ritjes is 1 op 8 normaal. Tja, wie een dikke motor wil, moet pijn lijden.
De volgende eigenaar (wie meldt zich), zal er een dijk van een auto aan hebben, voor mij is echter het zitcomfort niet goed genoeg om mee te blijven rijden. Hij zal binnenkort te bewonderen zijn bij Wensink.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse
Had je deze auto's al gezien?

Mercedes-Benz C-klasse Estate 180 Business Class Avantgarde Leer/Stof, Clima, Navi, CC , PDC, v/a, LM, Afn.Trekh, – Inruil Mogelijk –
- 2011
- 188.728 km

Mercedes-Benz C-klasse 180 Business Class 125! Avantgarde Trekhaak, Nieuwstaat
- 2011
- 148.997 km

Mercedes-Benz C-klasse 180 K BlueEFFICIENCY Business Class Avantgarde
- 2009
- 183.752 km