Mercedes-Benz C 320 Elegance (2001)

autoreview

Mercedes-Benz C 320 Elegance (2001)

Signalement

UitvoeringC 320 Elegance
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf217.890 km
KM-stand laatst217.950 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mercedes C320 3.2 V6 Kanon!

  • 217.950 km

Voor informatie:

Ik heb de auto gekocht via een autogroothandel (mijn oude werk) met heel veel protocollen en bureaucratie omtrent het afhalen/transporteren van auto's.

24-03-2017 - 217.950 km - ophalen van de auto

Na om 07.30 te zijn opgestaan met een chagrijnige vriendin - die helemaal geen zin heeft om "weer zo'n benzine slurper" op te halen, maar meegaat omdat ik het leuk vind - heb ik me klaargemaakt, broodjes gesmeerd en drinken in de tas gedaan.
Op naar station Haarlem om met de trein naar Breda te reizen.

Onderweg naar het station realiseerde ik me dat ik de vrijwaring niet naar de groothandel gemaild heb waardoor zij de auto niet kunnen meegeven (dit moet minimaal 48uur van te voren gedaan worden, anders pech). Dus ik in paniek mijn oude maatje van de groothandel bellen, gelukkig alles geregeld.

Na al het gezeur op Amsterdam centraal met treinen en weet-ik-wat voor een gedoe komen we langs het mooie Rottâhdam, terwijl we daar rijden wordt ik gebeld: "Hee Pablito, hij staat klaar hoor." Ik natuurlijk meteen superdruk van enthousiasme, wat mijn vriendin niet vrolijker maakte.

Na via Station Breda (waar het onwijs naar stront stinkt) met de bus naar Oosterhout te zijn gereden hebben we het laatste kwartier gelopen.

Het momènt supréme: de auto stond daar, klaar voor mij en mijn rechtervoet. "Oh nee, wat is dit nou weer." zei ik toen ik hem zag, ik bedacht me "Toch geen rampen aankoop hè...".

Het bestuurdersportier raam zat afgeplakt met groene tape, het raam was omlaag... Enfin, ik de auto startten (VROEM! PRUTTEL, PRUTTEL). "Wow! nice, die uitlaat hoeft niet meer aangepast te worden, dat is al gedaan." Ik zie mijn vriendin me aankijken met een scheef hoofd van "Vent, meen je dit, moet ik in deze sloep met die klote herrie meerijden?"

De einddemper is vervangen voor een AMG sierstuk en een uitgeklopte demper, wat magistraal klinkt! Na wat geklungel met het schakelaartje werkte het raam weer.
Even de velgen geïnspecteerd, op wat hevige stoeprand schade na was ik behoorlijk positief verrast. Nieuwe 18 inch banden van Michelin rondom!

De rit naar huis

Zo als eerste even een Maccie gepakt waar ik natuurlijk 's avonds spijt van zou krijgen. Na de Mac zijn we naar de Action gereden want er heeft 5 jaar lang een Groningse bouwvakker in gereden en dat deed de auto geen goed. Interieur-, velgen- en lederreiniger gehaald. De vorige eigenaar had een tabak-plantage in zijn auto, als je de middenconsole opende kwam er een geur van een slof Zware Van Nelle naar boven geknald. Nu vond ik het persoonlijk niet zo heftig want mijn pa rookte jarenlang Zware Van Nelle.

Toen kwam het moment, met de uitgeklopte einddemper op de 3.2 V6 de snelweg op! Uiteraard op de benodigde 90gr. Celsius pas trappen en dat deed ik, wat een ongelooflijk bruut kanon. De auto zelf is niet heel veel sneller dan mijn vorige Benz maar dat geluid... Het lijkt wel een soort 'nette' V8, hij brult heerlijk en als je de kickdown intrapt gaat de 4e poort van de Hel open en klinkt dit monster geweldig!

Het koppel is ook erg goed voor de atmosferische motor, hij heeft 310nm en bij 3000 tpm knalt hij op z'n best. Toch rijdt hij ook bij lagere snelheden heerlijk en krachtig.

25-03-2017 de zaterdagavond in Zandvoort

Há! Het is een blik op de weg, door zijn geluid denkt iedereen dat het een C32 is, maar ik heb geleerd van mijn vorige auto... geen logo's plakken als hij dat niet is. Dus het is nu een soort wolf in schaapskleren waar ik ook wel van hou.

De velgen geven hem wel een beetje een foute maar toch dikke uitstraling maar ik zit er aan te denken om er W204 zilver-aluminium AMG velgen onder te zetten of om er replica CLK63 Black Series velgen onder te knallen, die vind ik zo prachtig (Niet die donkere c63 velgen, want die zijn gewoon alleen c63 waardig!).

Mijn collegaatje heeft even een rondje gereden en die trok hem lekker open in de winkelstraat van Zandvoort. We parkeerden en gingen even een drankje doen bij een leuk tentje. Teruggekomen bij de auto liep er een groepje 16-jarige op straat onderweg naar de plaatselijke disco.
Ik startte het monster en meteen draaide alle koppies, ik reed natuurlijk asociaal weg om ze nog even te laten glunderen en dat was zo een heerlijk gevoel.

01-04-2017 - 218.750km - de eerste week gereden

Na 2x tanken verder met zo'n 700 km rijden besef je je toch wel dat het een slurper is. Maargoed, daar koop je zo'n auto ook voor.
Ik heb hem helemaal gereinigd bij de poetsers op mijn werk (zo fijn, bij een dealer werken) en de wagen blinkt weer van top tot teen.

Mijn occasionmanager heeft even een rondje gereden, hoewel het een 2001 wagen is moest hij toch lachen van plezier. Wel eens wat anders dan zo'n Clio 120pk (die ook onwijs dik is).

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.