Mercedes-Benz C 300 de Estate Business Solution Luxury (2025)

autoreview

Mercedes-Benz C-klasse Estate
Mercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse Estate

Signalement

UitvoeringC 300 de Estate Business Solution Luxury
Versnellingen9, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf20 km
KM-stand laatst6.300 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ideale vertegenwoordigersbak

  • 6.300 km

6 oktober met 3 man tegelijk identieke wagens opgehaald bij ASV Eindhoven.

Met opvolgende kentekens, altijd leuk.

Ons bedrijf heeft nog altijd een bijzonder autobelettering. De Ceo (een vlaming) kiest de wagens. Voor iedereen, in NL en BE.

Over de grens is het fiscale systeem anders en is het van belang dat je hybride of elektrisch rijdt. Anders mag je de kosten niet (volledig) meer van je winst af trekken.

In NL wordt de dieselbybride weinig verkocht. Hoewel hij niet heel veel duurder is dan een c200d.

Mercedes is bij mijn weten ook het enige merk met dieselhybrides bij de C en E klasse lijnen.

Hoe werkt dat dan:
In grote lijnen is het een c200d met elektromotor die ook hetzelfde in de c300e benzine hybride zit.

27kwh accupakket geeft je ongeveer 100km elektrische actieradius.
Wat voor 99/100 mensen in NL meer dan genoeg is.

Omdat wij ziekenhuizen door de hele Benelux bezoeken voor ons niet.

De elektromotor zit in de bak verwerkt dus alle 313pk en heel veel nm op de achterwielen!

Op diesel rijdt hij op z'n sloffen 1:20.
Gemiddeld zit ik op 4.8l/100km.
Met een nieuwe auto van 2100kg is dat niet gek.
De vorige (suv) was benzinehybride en die liep 9.1/100.
Dus een gelukkige boekhouder want met goedkopere diesel tov benzine en een veel lager verbruik gaat de brandstof factuur door de helft.

Door het accupakket is de tank iets kleiner (50 tegen 67 liter uit m'n hoofd) en het is geen vedergewicht.
Hij rijdt er goed mee. Ja je voelt het soms in bochten maar het onderstel is goed in balans.

De kofferbak levert iets in omdat de vloer hoger ligt. Ongeveer 5cm.
De koffer is niet mega groot maar prima van vorm en netjes afgewerkt.
Vorige edities bij MB hadden een blok in de koffer. Hier moet je 2x kijken.

Hij rijdt verder goed.
Automaat is goed bij en soepel
De dieselmotor sleurt er heerlijk aan als je een keer gas geeft en is op snelheid erg stil.
Als hij aanslaat bij koud weer hoor je m wel. Ik heb er geen last van.

Ik heb het idee dat de jaguar e-pace ietsje stiller was als ik heel kritisch kijk.

Mbux werkt goed en kan heel veel. Ook stoelverwarming etc. Soms begint ze terug te praten als je niks vraagt.

De app is tevens fijn. Veel info, deuren sluiten en openen, navigatie voorbereiden etc.

Infotainment is erg goed te noemen. Mooi scherm achter het stuur. Beetje druk wel. Dat is ff wennen. Werkt erg intuïtief allemaal. Alleen 3 weken gezocht naar de hoeveelheid adblue. Die zat goed verstopt.

Het fenomeen van de ene stengel aan het stuur bij MB is even wennen maar wel handig.
De rechter stengel is puur voor de automaat. Waardoor een vrije middenconsole ontstaat met groot vak.
Draadloos opladen werkt matig. Je telefoon. Moet echt precies goed liggen.
Ik heb m'n houder met draadloze lader teruggezet.

Binnenruimte is prima. Ik (1.85) kan goed achter mezelf zitten en de kinderstoeltjes passen er goed in.
Dat zijn belangrijke voorwaarden tegenwoordig.

Na een xc40 en e-pace is dit de ruimste van het stel (!)

Wel al 2x de auto aangetroffen met kofferklep open en sleutel in de zak.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.