Mercedes-Benz C 220 Diesel Classic (1997)

autoreview

Mercedes-Benz C-klasse

Signalement

UitvoeringC 220 Diesel Classic
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf160.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Een sterk punt van deze auto is de techniek. De ophanging bestaat uit dubbele draagarmen, waardoor je zeer comfortabel over slecht wegdek kan rijden. De draaicrikel is door de wielophanging erg kort, wat zeer prettig is in het stadsverkeer. De ventilator werkt d.m.v. een visco-koppeling waardoor de koelvloeistoftemperatuur praktisch nooit boven/onder de 82 graden komt. Ook heel fijn is precisie in het stuur, er zit geen dood punt in. Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik voorheen renault heb gereden, dus ik was niet veel gewend.

Het zijn verder de kleine dingen die deze auto een sjeike uitstraling geven. Voorbeelden: Vanalles werkt bijvoorbeeld op lucht in plaats van op elektromotortjes: portiervergrendeling, koplampen stand. Er zijn twee thermostaten voor de verwarming waardoor je hier niet steeds mee zit te klooien. De binnenverlichting gaat niet aan en uit, maar dimt aan en uit. De hoofdsteunen achter, standaard, zijn ook een pluspunt. (met een knopje om ze neer te halen)

Een minpuntje is dat de diesel niet de meest snelle is in het optrekken. Daarentegen rijd deze auto erg fijn in de bergen, ook als je volbeladen bent. Vanwege de hoge bochtsnelheden die met deze auto te halen zijn (ik heb er zelfs circuit mee gereden) valt de minder snelle motor wel minder op, je hebt het niet echt nodig.

De uitstraling van deze auto is echt een typische mercedes uitstraling, maar daar moet je natuurlijk wel van houden. Veel mensen vinden het bijvoorbeeld "maar" een taxi. Maar ja, wij mercedes rijders weten dat dat geen belediging is en wensen die mensen een prettige wedstrijd als ze met hun niet-mercedes naar de garage gaan.

De topsnelheid ligt ongeveer op 180, zeg maar 195 op de teller. Met deze auto is zeer fijn 140/150 rijden dan merk je goed dat hij is ontworpen voor de autobahn.

Mijn volgende auto word 100% zeker weer een Mercedes, maar waarschijnlijk wel een Elegance (chroom en hout is toch wel heel erg mooi).

PROBLEMEN

2x een klapband, verder alleen normaal onderhoud. (accu, bandjes, uitlaat etc.)

Probleem is ook de jaloezie van andere mensen, Auto is bekrast (1x), ster is er afgetrokken (1x) etc.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens