Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)

autoreview

Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)
Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)Mercedes-Benz C 220 CDI Estate Avantgarde (2007)

Signalement

UitvoeringC 220 CDI Estate Avantgarde
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf72.000 km
KM-stand laatst96.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Stuiterbak met tractormotor

  • 87.000 km

Het is een leaseauto; er viel niets te kiezen; deze stond er nog.

Uiterlijk:
Prachtige auto, mooi langgerekte vorm, elegante verschijning. Dakrails en raamomlijstingen in zilver passen goed bij de auto. De velgen maken het geheel af. Die grote ster op de gril is niet helemaal mijn ding maar dat is persoonlijk. Er staat wel wat.

Ruimte:
Niet geweldig vind ik. Op de achterbank maar matig en de kofferbak is aardag maar houd niet over. Voorin is het prima alhoewel de voorruit toch wel dichtbij staat vind ik. Er is wel goed over nagedacht; op details heeft Mercedes slimme dingen erin aangebracht. Twee handgrepen bij de kofferklep, oogjes om een net of zo te spannen; alles is mooi uitgevoerd.

Ergonomie:
Goed maar er zijn twee dingen die mij mateloos blijven iriteren: cruisecontrol stengel en richtingaanwijzer/ruitenwissel stengel. Wat zitten die beide pooken daar irritant aan de linkerkant: cruise control te hoog en richtingaanwijzer te laag. Rechts naast het stuur zit niks, zet daar dan wat neer! Intens irritant is dat draaipiefje op die grote grove stengel voor de ruitenwisser achter. Onberijpelijk dat ze daar niet wat beters op gevonden hebben. Ook de ruitenwisser voor gaat via die stengel die zich geheel verschuilt achter het stuur. Ik blijf me er mateloos aan irriteren, elke keer weer. Vaak moeten je handen van het stuur op die stengels te kunnen bedienen; onbegrijpelijk.
De pedalen gaan zwaar en vooral het koppelingspedaal moet je erg ver intrappen. In betrap me erop soms niet ver genoeg in de trappen en dan gaat de volgende versnelling er niet goed in. Hakelige versnellingsbak trouwens; vooral de 4de heb ik wel eens ruzie mee. Ook irritant is de achteruit versnelling: door zo’n weerstand heenduwen is het recept voor problemen; met een koffie in de linkerhand iets de hard de 1 erin leggen met je rechter doet je in de achteruit belanden. Wat is er zo fout met zo’n piefje dat je moet optillen als je in z’n achteruit wilt?

Motor:
Heerlijk krachtig, hoe hard je ook rijdt. Ook in de 6de versnelling altijd kracht voorhanden. Veel koppel wat resulteert in snelle (tussen) accelaties. Erg lekker.
Verbuik zit bij mij rond de 6.3 lieter gemiddeld. Veel autosnelweg (tussen 120 en 150 km/h) en ook veel file. Prima vind ik.
Maar wat een ongeciviliseerde tractormotor is het! Wat een herrie; dit is echt niet meer van deze tijd. Het komt niet in de buurt van de 2.0 tdci 140 pk diesel die in onze andere leaseauto zit: Ford Galaxy. Elke keer weer als je van de ene in de auto auto stapt merk je duidelijk het verschil: die Ford loopt vele malen rustiger op welke snelheid dan ook. Heerlijk rustig in het Ford interieur, iets wat van die Mercedes niet gezegd kan worden. Dikke afknapper die onrustige luide Mercedesmotor.

Kwalitiet:
Prima, geen issues gehad tot nu toe. Wat van die sierstripjes los aan de voorkant en achterkant maar verder geen mechanische problemen. Had niet anders verwachten eigenlijk. Interieur zit goed in elkaar, geen piepjes en kraakjes. Lees veel dat mensen zo onder de indruk zijn van de kwalitiet van het interieur; het is inderdaad prima maar dat ik nu veel verschillen zie met andere auto’s? Nee.

Wegligging:
Uitstekend, kan niet anders zeggen. Stabiel rechtuit en in de bocht, geen verrassingen.

Comfort:
Wat een afknapper is dit! Wat een stuiterbak is dit! Altijd in beweging, nooit eens rustig over de weg glijdend. Heeft het te maken met de slechte kwalitiet van de Belgische wegen? Wie weet maar het is niks voor mij. Waar is het comfort gebleven? Iedereen heeft het daar altijd over bij Mercedes? En dan die herrie van de banden; flinke resonanties op verschillende snelheden. Pirelli voor en Bridgetone achter. Ik denk soms dat de wiellagers kapot zijn maar de Mercedes dealer vindt het allemaal normaal.
De stoelen op zich zijn goed, wel wat hard maar toch betrap ik me erop dat ik de instellingen blijf aanpassen. Vooral onderin m'n rug zit het niet altijd lekker en dat heb ik bij geen enkele andere auto ooit gehad.

Conclusie:
Elke keer in het weekend dat ik in die Ford Galaxy stap is het weer genieten: comfortabel geveerd en die heerlijke stilte in het interieur. Soepel voetenwerk en versnellingsbak, natuurlijk heerlijk hoog zitten met een zee van ruimte (maar dat kun je de Mercedes niet kwalijk nemen!). Natuurlijk minder krachtig en minder goede weglegging maar meer dan goed genoeg voor mij; nooit denk je kracht tekort te komen, ook niet op hoge snelheden.

Op maandag weer in die Mercedes en elke keer weer een afknapper: zwaar voetenwerk, zware versnellingsbak, tenenkrullend irritante poken aan het stuur, veel te hard geveerd, veel te veel herrie en klein. Nee, das niks voor mij zo’n Mercedes stuiterbak met tractormotor!

93000

  • 93.000 km

De auto staat geparkeerd onder een eikenboom. Daar komen van die kleine druppels van een soort hars uitvallen. Voor de motorkap blijkt dit een probleem te zijn: ik krijg 'm niet meer schoon. Zal er door de hitte van de motor wel inbranden. Alweer zo'n afknapper voor die Mercedes: daar heeft die Ford Galaxy geen enkele last van.
Zie er echt naar uit dat de winterbanden erop gaan aangezien ik me nog elke dag irriteer aan dat zoemende geluid wat optreedt bij verschillende snelheden. Ik vermoed (en hoop!) dat de winterbanden dit gaan oplossen (Mercedes vindt het normaal, ik niet!).

Winterbanden

  • 96.000 km

Eindelijk liggen de winterbanden er nu onder. Daar bleek ook wel een deel van het probleem te liggen: de zomerbanden voor waren niet gelijkmatig afgesleten wat veel lawaai opleverde. Met de winterbanden is de auto een stuk stiller. Gelukkig!
Zo in die donkere dagen blijkt ook wel dat de koplampen een zeer matige lichtopbrengst hebben. Ik vind ook dat ze wat te laag staan afgesteld, zelfs in de hoogste stand. Betrap me erop vaak met ook de mistlampen aan te rijden om nog een beetje wat te kunnen zien.
De verwarming werkt trouwens snel en blaast effectief de ruit (ijs)schoon. De ruitenwissers zijn ook prima, ja, beter dan van de Ford Galaxy.
Voor de rest blijf ik absoluut bij m'n eerdere statements dat ik het een oncomfortabele stuiterbak vindt met een niet meer van deze tijd zijnde herrie makende tractormotor.
Aangezien maar wienig mensen het met me eens zijn heb ik eens nagedacht waar dat nou aan kan liggen. Ik denk dat veel mensen niet echt vergelijkingsmateriaal hebben; de Mercedes zal vaak wel de grootste en/of duurste auto zijn. Men weet dus niet hoe het ook kan. Enfin, ik begrijp het ook niet! Op naar de ton.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    2
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse

Alphabet
Mercedes-Benz C 180 Estate Business Line (5D/9A)
€ 809
 
Arval
Mercedes-Benz C 300 e Estate Business Line (5D/9A)
€ 809
 
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C 180 Business Line (4D/9A)
€ 819
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens