Mercedes-Benz C 220 CDI Classic (2001) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | C 220 CDI Classic |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 150.000 km |
KM-stand laatst | 247.000 km |
diverse storingen
- 160.000 km
In februari 2006 de knoop doorgehakt en bij Mercedes- Benz dealer in Amsterdam zuidoost deze uitvoering gevonden. Na lange zoektocht op internet deze Benz aangekocht. Mijn getunde zwarte 206 nog even gehouden. Maar deze op MP verkocht voor goede prijs. Het was even wennen aan het enorme zoefende comfort, alles is automatisch. Maar alles went.
Bij de aankoop nieuwe vooruit en 5 nieuwe banden en 12 maanden garantie en spuitwerk op het dak ivm steenslag en raamstijlen bedongen en een scherpe prijs. Dit werd allemaal keurig gedaan door de dealer. Gelijk naar de bandenboer om dikke maar nette 18duimers te monteren.
Later dat jaar kwamen er een paar ongemakken om de hoek.
Uitval dashboard en overige electronica, computer was stuk. Een schade van dik 2000 euro, dit was garantie.
In de winter van 2007 startte de auto niet meer. Na veel proberen deed ie het gelukkig wel en ben gelijk naar de dealer gegaan. Verstuiver bleek stuk, kosten: ruim 600 euro.
In het voorjaar vlak voor de vakantie bleek de airco niet lekker te werken. Pomp stuk, het bedrag ben ik maar gauw vergeten dat ging over de 1000. Op de terugweg van de garage naar huis, pats power totaal weg hij was in een tractor verandert. Niet vooruit te branden ik weer terug. Intercooler kapot. direct laten vervangen, maar een auto gehuurd daar.
Wat denk je rijdt er een idioot in Amsterdam vol gas op mijn achterligger. Die twee waren total loss en de huurauto net aangetikt. Ben maar blijven wachten want was mijn auto niet.
Zo langzamerhand begon ik mij te ergeren aan het intense garagebezoek en dan heb ik nog niet over de kosten.
Toch mee doorgereden en heb de auto laten upgraden met helder glas van alle verlichting. Gelijk ook maar even Xenon in laten zetten. Het inbouwen heb ik aan de specialisten vd Mercedes garage overgelaten. Kwaad was ik toen bleek dat ze de lampen niet hadden afgesteld die schenen op de takken. Ik kon dus weer terug.
ROEST
2008
Ik heb hiervoor zo'n 5 Peugeots gereden en nooit roest ontdekt, je koopt eens een degelijke auto denk je. Ik aan de verkoper laten zien bij de voorwielkasten, nee hoor is geen garantie. De andere plekken onderkanten alle deuren, kofferdeksel onder het logo, onder achterraam grote plek. Dit zouden ze wel even een rapport gaan maken. Al met al ben ik bijna 1 jaar bezig geweest en toen MB Nl ingeschakeld.
Binnen 2 weken was het geregeld deuren aan r.kant werden niet vergoed omdat het al eens was gespoten De motorkap ook niet ivm steenslag, dit op eigen kosten mee laten spuiten. Dus onder coulance gespoten: voorwielkasten/scherm, onderkant linker deuren, kofferdeksel, goot onder achterraam. Dit zou volgens de dealer paar dagen duren ik moest zelf vervoer regelen. Daar ging ik niet mee accoord ik weer naar MBnl mailen, het kon immer wel langer duren dan 4-5 dagen. Ik kon dan weer 4-5 dagen huur betalen, dat vond ik geen service. Ja hoor na contact met MBnl zou er passend vervoer klaarstaan. Uiteindelijk duurde de reparatie 2 weken en was ik blij met de E200 station.
Alles leek in orde, je raad het al de motorkap was slecht gespoten er kwam al na paar weken een roestplek naar boven. Hup auto weer 2 dagen weg. Dit keer kreeg ik een Smart mee. Ik vond het niet erg (voor paar dagen) ik hoefde de brandstof alleen te betalen. Nog geen maand later ontdekte ik dat er nogal wat verf verdwenen was. Hup weer terug, niet te geloven van alle portieren aan de onderzijde was flink bezuinigd met de verf, alles opnieuw.
Weer auto paar dagen weg en kreeg mijn Smart weer.
Dit was werkelijk om moe/gek van te worden: in Amsterdam was er iemand jaloers of vond het leuk om mijn auto, die als nieuw leek, als kraslot te gebruiken. De linkerkant 2 deuren bewerkt met diepe krassen! Je zult begrijpen dat ik toen naar een andere spuiter ben gegaan. Schade 1200 euro, werd volledig vergoed door de verzekering omdat ik nooit schades claim.
2010
Inklapbare spiegels
Blijkt ook niet storingsvrij. Van 1 spiegel op aanrtaden van Stern complete bedrading laten vervangen kosten 600 euro. Toen de rechter spiegel ook de knipperlicht niet meer werkte naar Stern gegaan. Zij stelde diagnose weer 600 euro vervangen bedrading etc. Naar Gomes gegaan, compleet andere benadering als bij Stern. Bij Gomes ben je klant en bij Stern iemand die geld komt brengen. De spiegel werd voor 2 tientjes bij grote beurt gerepareerd bij Gomes.
Voor mij was het overduidelijk: geen Stern bezoeken meer.
Weer roest.
Januari 2010 inmiddels staat er 259000 op de teller en het roestspook komt weer om de hoek. De achterwielkasten en achterscherm bij bumpers (beide zijden dus) komen ineens flinke roestbellen opzetten. De spuiter raad mij af dit te herstellen binnen 1 jaar is het terug, je bent snel 2000 euro kwijt.
Ben druk aan het zoeken naar een waardige opvolger. De voorkeur gaat naar een gebruikte BMW 520DA, 530DA sedan of 320DA touring of Audi A4 avant 2.0 of 2.5 TDi automaat. Een Mercedes C klassa gaat het niet meer worden denk ik.
De Mercedes blijkt een enorme heerlijke reisauto te zijn ben vorig jaar 's nachts van Amsterdam naar Oostenrijk/Italiaanse grens gereden in 6 uur.
Sleutelprobleem
- 247.000 km
De auto doet niets als ik de sleutel in contactslot steek. Op naar de dealer, batterijen niet defect. Conclusie nieuwe sleutel bestellen, dit gedaan. Na 1 week sleutel binnen en 330 euro lichter. Uiteindelijk blijft het probleem ook met nieuwe sleutel. Wederom naar de dealer blijkt het contactslot defect, kosten ruim 600 euro. Een vervelende ervaring wetende dat in Duitsland dit onderdeel veel goedkoper is, maar ja woon helaas niet aan de grens.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.