Mercedes-Benz B 200 CDI Prestige (2013)

autoreview

Mercedes-Benz B 200 CDI Prestige (2013)

Signalement

UitvoeringB 200 CDI Prestige
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand laatst110.000 km
Lezerswaardering: 81%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Premium ? Het geld waard?

  • 110.000 km

Hallo Lezer:

Ik was na een wat mindere ervaring met een VW Touran weer toe een een nieuwe lease auto . Mijn budget is vrij om elk merk te kiezen.
De keuze ging al snel tussen een mazda CX5 of een mercedes B200CDI , In de basis neigde ik meer naar een mazda maar : Mercedes bood een langere proefrit en gaf bij verkoop een veel beter gevoel, ook bij de verkoper. Bij mazda was het : o een lease auto , tja daar verdien ik niets aan , je mag wel een proefrit maar dan moet je wel uit de buurt komen en de auto bij ons in de garage doen .. Terwijl mercedes vol overtuiging zei je mag een auto meenemen voor een weekend en dat is geheel vrijblijvend en kost je niets. Bij mercedes stond voor dat weekend werkelijk exact de auto die we in de offerte hadden samengesteld ! Ook nog eens 20% bijtelling wat op moment van verkoop niet bekend was.
De Mercedes 200CDI prestige automaat is dan ook besteld, Geen directe goedkope auto want de verkoopprijs was uiteindelijk 45000 euro. Een 200CDI ipv een 180 CDI omdat de caravan van 1400kg getrokken moet worden.
0km auto opgehaald in de fabriek te Stuttgart Juli 2013, een leuke ervaring, bezoek fabriek en museum Mercedes behoorde bij de aflevering van de auto.

Een mening kun je pas hebben als je al wat langer rijdt met een auto vandaar pas nu de review

23000 Km gereden , een erg fijne goede auto . relax en snel rijden zijn allebei mogelijk .
Meningen en feiten :

Banden (Continental eco) hebben een hoog afrolgeluid tov de andere geluiden , is het omdat de auto verder zo stil is ? Mercedes moet hier op letten. per wegdek scheelt het erg veel, ik weet zeker dat mijn winterbanden van michelin over 2 weken wat extra comfort geven.

Parktronic , inparkeren met de parkeerhulp gaat wel maar geeft geen meerwaarde , alleen leuk om aan anderen te laten zien , een plek vinden met het systeem duurt erg lang ,of niet mogelijk , kan alleen bij een rij in de lengte staande auto,s waar er een tussenuit is. De ledjes met de daarbij behorende piepgeluiden werken erg goed , wel gaat bij regen de rechter voorsensor bij stilstand iets piepen , moet worden nagekeken bij de eerste beurt

Het volgens andere reviews te vaak nerveus piepende botspreventie systeem heeft me zeker al een keer een aanrijding voorkomen ! goed systeem . zou op elke auto moeten zitten !!

Regensensor , ik heb nog geen auto gehad waar het zo goed werkte als op de Mercedes

Stoelen , goed verstelbaar voor elke lengte, Electrisch verstelbaar is erg fijn ik heb een hoge , middel en erg lage positie ingesteld en gebruik ze allemaal! Positie achter stuur perfect

Navigatie : werkt naar behoren , is TMC wordt niet duidelijk aangegeven op scherm , was even wennen na een navigatie vn VW rns510

Navigatie knop en bediening van radio enz. .
eenvoudig begrijpelijk knoppen set. Welke netjes in het midden zitten. Maar deze gebruik je nooit daar je na een paar weken spelen alles snel met de centraal geplaatste knop kan aansturen , werkt erg goed en je hoeft geen Touch screen meer als je aan de "drive "knop gewend bent . Een nadeel zit er in het systeem. daar Mercedes voor een los Beckers systeem heeft gekozen kun je met deze knop wel in de navigatie komen en daar alles instellen , maar eruit naar bv radio of media kan niet meer. Je moet dan de knop systeem op je dashboard kiezen om een stap terug in het menu te gaan. zodat je weer de radio of telefoon kan bedienen.. verder Perfect.

Carkit , werkt goed kiezen uit telefoonboek van 250 contacten gaat snel en goed via de navigator knop.

Automaat: is rustiger als mijn vorige DSG van VW maar werkt ook erg goed en doet het iets geleidelijker. waardoor wel iets meer comfort .

Verbruik , ik sta er verbaast van dat je met regelmatig 140km te rijden nog 1 op 17 kan rijden! met de caravan op langere ritten naar Zwitserland was gem verbruik rond 1 op 10 met 100km per uur. iemand die rustig rijd en zich aan de voorgeschreven snelheid houd kan makkelijk 1 op 20 halen !

Geluid / audio : goed , een ruime voldoende , USB *( stik van 16GB) met muziek werkt goed.

Afwerking : een woord , Premium< vond het altijd een beetje onzin dat sommige auto,s premium genoemd werden maar in het geval van een prestige uitvoering zoals ik nu heb mag je daar met recht van spreken.

Cruise control.
De hendel zit op een rare plek , vaak geef ik richting aan als ik de snelheid wil aanpassen , nu na 23000 km nog vaak verkeerd. De handel van richting en cruise control zitten te dicht op elkaar. Wel is de werking erg goed, in de bergen tijdens afdalen blijft de snelheid gehandhaafd! de auto remt dan zelf bij , de remlichten gaan dan ook aan. Daar tegenover is het lastig als je cruisecontrol op 120 staat en je geeft iets gas bij naar 140 km. laat je dan het gas los remt de auto snel af om weer op 120km te komen. dit is niet altijd fijn zeker niet voor degene die achter je rijdt.

Als laatste de trekhaak , geweldig weggewerkt en de stekker gaat aan de zijkant er in, dus geen natte knieën op de camping als het gras nat is en je onder de auto moet liggen om de stekker erin te krijgen. In en uit klappen van de trekhaak gaat simpel en snel . Tot voor kort wist ik niet dat er zo een systeem bestond. Een aanrader dus!

Kortom , tot nu toe een zeer tevreden gebruiker welke de auto hogelijk waardeert na gereden te hebben in een verso2,2 diesel, een grand picasso op gas, een VW touran op aardgas ( zie review van deze auto )
Tot nu dus een erg goed gevoel ( hoop dat dit blijft , ik rijdt 70000 per jaar en ga 200000 rijden met deze auto als alles goed gaat) en zal na elke beurt deze review aanvullen / bijhouden.

25000km
De eerste beurt , er waren geen bijzonderheden behalve dat ik als klacht had dat de parkeersensor links voor af en toe piepte. Garage kon niets vinden en ze hebben de software geüpdatet. Eerste dagen na de beurt geen last gehad maar nu piept hij alweer regelmatig.

Het af en toe harde afrolgeluid is nu met de winterbanden (michelin alpin4) sterk verbeterd. op alle wegdekken nu rust.
Na verslijten van de zomerbanden (ecocontact continental) ga ik beslist een ander merk erop laten leggen.

50000 beurt begin april. Auto doet alles wat hij moet doen , er waren geen bijzonderheden, wel zijn de remblokken voor vervangen. dit is in mijn beleving wel erg snel daar ik met mijn vorige auto pas bij 90000 km nieuwe remblokken nodig had. De garage gaf als reactie, dat ze geen risico wilden lopen dat ik voor de volgende beurt de blokken moest vervangen. Dat is bij 75000km. Ook gaven ze aan dat het normaal was en niet byzonder snel.
Ik blijf het enigsinds vreemd vinden daar ik voor 80% snelweg km rijdt.

Bij een storing of een volgende beurt vul ik de review weer aan.

Afegelopen zomer naar Noorwegen geweest met auto en Caravan van 1400 kg . Het optrekken en de power van de auto zijn ruim voldoende , ook bij de zeer steile lange hellingen in het berggebeid van Noorwegen! Als caravan trekker is deze auto echt een aanrader icm met de 200cdi motor. verbuik over 4500 km met de caravan was 9,3 km per liter , er vanuitgaande dat op het rechte heen en terug ruim 100km per uur werd gereden.
Verbruik is dus ook icm caravan erg laag .
Mijn gemiddeld verbruik is over alle 83000km tot nu toe 18,93km per liter ! U mag er van uit gaan dat ik een wat snellere rijder ben, 140km op de snelweg is vrij standaard.

82000km en 2e beurt is uitgevoerd. Geen enkel probleem gehad in de tussentijd
De voorbanden zijn intussen verwisseld bij 70000 , bij de afgelopen beurt zijn wederom de remblokken voor vernieuwd.
En tevens de remschijven voor.

verder kan ik niets anders zegegn als dat de auto steeds beter bevalt na een ruim jaar ridjen! Voor het eerst in mijn auto carriere denk ik nog niet na over een nieuwe auto !

110000 de auto heeft geen problemen gehad. wel is hij afgelopen 10000 km 3 maal in noodmodus gaan lopen , maar na auto aan/uit deed hij het weer gewoon. Garage kon tijdens de beurt niets vinden.

175000 de auto is nu ruim 2,5 jaar oud en de afgelopen tijd heeft hij geen enkel mankement gehad, dit is werkelijk de beste auto welke ik tot nu toe heb gereden. Ook is het zo dat als ik nu weer mocht kiezen ik direct weer voor mercedes zou gaan, helaas is de autoregeling wat gewijzigd bij mijn werkgever, en mag ik nog kiezen tussen een passat of audi A4. Inmiddels een passat Connexion plus met wat opties besteld.

Vr Gr Henk

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz B-klasse

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (30)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.