Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Mazda
  • CX-7

Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

autoreview

6
Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCX-7 2.3 DISI Turbo Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst33.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 33.500 km
  • 1 januari 2008

Nu 2 maanden in mijn (ons) bezit. Tot nu toe blijft de wagen mij verbazen. 260 PK en 380NM uit een 2.3 is gewoon best veel.

Auto is motorisch erg stil, wel is er op hogere snelheden wat windgeruis langs de spiegels te horen.
Trekkracht is super zeker als je hem tussen 2400 em 4000 toeren houdt.

Sommige mensen zeggen dat een automaat een gemis is raad ik aan toch maar eens een proefritje te maken voordat ze deze stelling handhaven. (Mijn laatste 5 auto’s waren alle automaat) maar gezien het karakter van de auto past de schakelbak er wonderwel bij en ervaar ik het tot nu toe niet als een gemis, (ook in 3 uur wintersport file niet).

P.S.
Overigens is een automaat wel te krijgene via de grijze import alleen is het weg gedrag dan wel US style (lees softer geveerd).

Een gemis vindt ik dat er geen optie is voor een ingebouwd Navi systeem, het door Mazda geboden alternatief is niet echt een net systeem.

Zitcomfort voor de chauffeur is erg goed (zeker als je erg lang bent zoals ik 2.11M) ben net terug van rit naar Oostenrijk en de enige keer dat ik ging verzitten is na een P pauze. Ben het met de andere review schrijver eens dat de bijrijders stoel wel wat meer verstel mogelijkheden mag hebben.

Standaard Bose audio systeem voldoet prima.

Nadeeltje is in het donker de getinte achteruit, daardoor gaat het achteruit rijden gaat zo’n beetje op de tast.

Brand stof gebruik is zo rond de 1 op 9 gemiddeld.

Bagage ruimte voldoende lichte bekleding is wel besmettelijk.

Tot nu toe zeer tevreden

18-07-2008 Even een update

Huidige KM stand ca 12000.

Problemen Nul *.

Verbruik nog steeds rond de 1 op 9 zal wel niet meer beter worden ook.
Nog steeds bevalt de auto prima en ik moet echt even nadenken om wat te verzinnen wat beter had gekunt.


Puntjes:
Het aangrijppunt gevoel in de koppeling had in mijn beleving wel wat duidelijker mogen zijn, ik heb nu af en toe het gevoel dat je soms wat teveel gas geeft voordat de koppeling aangrijpt. Geef toe muggeziften maar heb dit met andere auto’s nooit zo sterk gehad.

Het grijze gedeelte op het daschboard is wel krasgevoelig, niet dat er een ander kleur te voorschijn komt maar het krast makkelijk.

was ik nog vergeten een in lengte vertelbaar stuur begin ik langzaam aan toch wel te missen waarschijnlijk door mijn lengte ben ik af en toe toch wel eens een beetje geneigd naar voren en dan weer naar achteren te schuiven omdat dan de afstand tot het stuur met de stoel in de achterste stand net een paar cm te lang is.

Voor de rest Prima en heb een goed gevoel over de prijs prestatie verhouding, al zal de restwaarde met de huidige ontwikkeling van de brandstofprijzen wel een vraagstuk worden.

Het blijft toch een vrij zeldzame verschijning met overwegend positieve reacties omtrend de vormgeving en dat Mazda zo iets in het programma heeft. Marketing misser?

Update na 33500.

Auto bevalt nog steeds goed.

De kwaliteit van de gebruikte onderdelen lijkt in eerste instantie een beetje twijfelachtig (interieur) maar blijkt in de praktijk gewoon goed te zijn.

Wel tijdens de beurt aangegeven dat ik de corrosie bestendigheid onder de motorkap onvoldoende vindt (veel aanslag op de onderdelen) Kan volgens de dealer geen kwaad maar ik heb hem toch maar even gevraagd dit vast te leggen ter voorkoming evt problemen achteraf.

Het enige onderdeel wat echt niet voldoet is de regen / licht sensor. Die lijd echt een eigen leven wist waneer het niet moet en wist te weinig wanneer het nodig is. Je kunt het wel oplossen door de gewone aan en uit schakelaar te gebruiken maar mijn motto is als het er op zit moet het werken ander erger ik me er aan.

PROBLEMEN

  • 33.500 km
  • 1 januari 2008

Geen.

Vermeldenswaardig vind ik dat dit mijn eerste nieuwe auto (uit een rij van 7) waar ik niet binnen een week mee terug bij de dealer stond.
Voorzover een compliment voor Mazda.

*
Nog steeds niet, hoewel er misschien iets mis is met de achteruitsensors. Er gaat namelijk een toetertje als ik rem met de aanhangwagen er achter, stopt wel na een poosje. Laat ik wel naar kijken met de beurt.


Regen sensor werkt absoluut beneden de verwachtingen.

Voor de rest geen problemen

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Mazda CX-7? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Mazda CX-7
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Mazda CX-7 2.3 Turbo Executive , Leder, Bose, Navi, PDC, Stoelverwarming, Cruise, Airco, LMV 18 INCH

    Mazda CX-7 2.3 Turbo Executive , Leder, Bose, Navi, PDC, Stoelverwarming, Cruise, Airco, LMV 18 INCH

    • 2008
    • 173.663 km

    € 7.450

    Mazda CX-7 2.3 Turbo Executive, Schuif/Kanteldak, Leder, Cruise!

    Mazda CX-7 2.3 Turbo Executive, Schuif/Kanteldak, Leder, Cruise!

    • 2007
    • 146.256 km

    € 8.350

    Mazda CX-7 2.3 Turbo Executive 2E EIGENAAR NAP APK 8/22

    Mazda CX-7 2.3 Turbo Executive 2E EIGENAAR NAP APK 8/22

    • 2008
    • 188.960 km

    € 6.749

Meer Mazda CX-7 occasions

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Mazda CX-7 specificaties
  • Mazda CX-7 occasions
  • Mazda CX-7 video's
Advies en informatie
  • Mazda CX-7 tests
  • Mazda CX-7 gebruikersreviews
  • Mazda CX-7 index
PREMIUM
Mazda 2 Hybrid - Test

Mazda 2 Hybrid - Test

Het mag een unicum worden genoemd: Mazda heeft twee totaal verschillende 2’s in de etalage....

Lees meer
 

Mazda CX-7 reviews

  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    6
    • 21 december 2018
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    3
    • 1 november 2016
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    3
    • 12 april 2016
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2008)

    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2008)

    16
    • 18 oktober 2015
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Touring (2007)

    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Touring (2007)

    2
    • 7 augustus 2015
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    • 3 mei 2014
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Touring (2007)

    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Touring (2007)

    5
    • 22 oktober 2012
meer reviews
Mazda RX-8 – 2004 – 221.173 km - Klokje Rond

Mazda RX-8 – 2004 – 221.173 km - Klokje Rond

Doorgaans vliegen bij Klokje Rond de torenhoge kilometerstanden je om de oren. Deze week is...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    6
    • 21 december 2018
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    3
    • 1 november 2016
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2007)

    3
    • 12 april 2016
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.2 CiTD GT-L (2011)

    Mazda CX-7 2.2 CiTD GT-L (2011)

    • 18 december 2015
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2008)

    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2008)

    16
    • 18 oktober 2015
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Touring (2007)

    Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Touring (2007)

    2
    • 7 augustus 2015
  • Gebruikersreview
    Mazda CX-7 2.2 CiTD (2013)

    Mazda CX-7 2.2 CiTD (2013)

    8
    • 12 januari 2015
Merk
Merk
  • Nieuws
    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    62
    • 25 juni 2022
  • PREMIUM
    Mazda 2 Hybrid - Test

    Mazda 2 Hybrid - Test

    • 21 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda 2 SkyActiv-G 90 GT-M (2016)

    Mazda 2 SkyActiv-G 90 GT-M (2016)

    2
    • 7 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda 6 2.5 S-VT GT-M (2008)

    Mazda 6 2.5 S-VT GT-M (2008)

    2
    • 6 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda 6 1.8 Exclusive (2008)

    Mazda 6 1.8 Exclusive (2008)

    6
    • 5 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda 5 2.0 TS Plus (2009)

    Mazda 5 2.0 TS Plus (2009)

    • 31 mei 2022
  • PREMIUM
    Ford Focus vs. Mazda 3 - Dubbeltest

    Ford Focus vs. Mazda 3 - Dubbeltest

    • 31 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden