Mazda CX-5 SkyActiv-G 2.0 Skylease+ (2015)

autoreview

Mazda CX-5
Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5

Signalement

UitvoeringCX-5 SkyActiv-G 2.0 Skylease+
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst99.200 km
Lezerswaardering: 63%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste verslag

  • 1.105 km

Na 25 jaar Opel (o.a. Zafira / Meriva / Astra) voor het eerst weer gekozen voor een ander merk, de keuze ging voor mij (na veel wikken, wegen en kijken) tussen een Skoda Octavia Combi, Nissan Qashqai en Mazda CX 5, deze laatste is het dus geworden. Eigenlijk omdat deze een 2 liter motor benzine heeft en de 2 eerder genoemde beide ’n down-size 1,2 motor. Bij de Nissan proefrit merkte ik de zwakte van de kleine motor beter dan bij de Skoda proefrit. Maar, mede door de verbruiksmonitor van andere Mazda CX-5 rijders hier, heb ik de knoop gehakt. Wellicht zijn de andere CX 5 rijders fanatiek in zuinig rijden want mijn start is dus ca. 1 op 12,5. En dan heb ik nog mijn best gedaan om niet teveel te verbruiken, op de snelweg 110 i.p.v. 130 en rustig optrekken. We gaan zien wat de toekomst brengt. Verder een hele mooie en complete auto, de wegligging is stukken beter dan bij mijn vorig Opels, deze hadden vaak de neiging om bij scherpe bochten (op en afritten van de snelweg) de bocht uit te willen, de Mazda is zonder moeite keurig tussen de lijntjes te houden. Hoog zitten geeft een goed overzicht over de snelweg, best blij dus met deze auto. Een minpuntje wat ik wil benoemen is dat de versnelling nog stroef aan voelt, soms krijg ik hem niet gladjes in de volgende, het is een beetje ‘hoekerig’. Dit in tegenstelling tot de Mazda CX 5 waarin ik een proefrit had gemaakt. Ik rijd dagelijks 2 x 60 km (heen en terug naar mijn werk) wat neer gaat komen op ongeveer 35.000 km per jaar met weekend gebruik erbij. Toch heb ik niet voor een Diesel gekozen. De meerprijs bij aanschaf en straks over 3 jaar de inruilwaarde strepen zowat het voordeel (zuiniger rijden) van de Diesel weg, vandaar. Tot zover dit eerste verslag.

Accu leeg

  • 8.660 km

'n weekje op vakantie geweest, bij terugkomst bleek op het parkeerterrein bij Vliegveld Brussel de accu leeg. De auto deed niets meer, kon alleen met sleutel deur openen aan bestuurders kant, verder geen deuren of ramen te openen. Koffers moesten dus nog buiten blijven staan. Wat bleek accu volkomen leeg ! Hoe kan dat nu bij een auto van nog geen 3 maanden oud? Gelukkig had parkeerbeheer daar een start accu-hulp. Vreemd !

Auto ingeruild.

  • 99.200 km

Auto ingeruild voor een nieuwe CX-5.
3 jaar zonder noemenswaardige problemen gereden, uitstekend bevallen .. vandaar weer een Mazda genomen.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Mazda CX-5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.