AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Mazda CX-5 SkyActiv-D 2.2 175pk 4WD GT-M (2013)

autoreview

Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5

Signalement

UitvoeringCX-5 SkyActiv-D 2.2 175pk 4WD GT-M
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf107.000 km
KM-stand laatst128.000 km
Lezerswaardering: 46%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

onbetrouwbare diesel

  • 128.000 km

Jan 2022 CX5 gekocht bij garage Allround, bij thuiskomst lampje, vacuümpomp vervangen. Gezien afstand door eigen garage gerepareerd en betaald door Allround. Turbo was al vervangen door hun. Fijne auto ( toen nog) Vakantie juli 2022 Italië, in Duitsland koelvloeistof lampje oranje, net in file gereden dus zal dan oorzaak zijn. Op terugweg geen problemen. Okt 2022 wederom koelvloeistof. Blijkt zeer bekend probleem te zijn bij Mazda. Dealer heeft standaard gereviseerde kop in het schap liggen omdat dit probleem vaak voor komt, kosten 3200 excl btw. Eigen garage 2800 incl. Nu weer gedonder met roetfilter meldingen, verlies vermogen etc.
Blijkt dat veel diesels van Mazda deze problemen, en meer, hebben. Verkopen is ook geen optie want wie wil tegenwoordig nog een diesel en dan zeker geen Mazda. Mazda is dus niet thuis wat deze problemen betreft. Volgende auto wordt zeer zeker geen Mazda. Loont zeer zeker om slechte diesel op de markt te brengen en daarna de aangesloten Mazda dealers veel werk bezorgen. Wat een drama auto

4,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Mazda CX-5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Maggeennaamhebben
Maggeennaamhebben
  • 1
Vreemd verhaal, een diesel van 9 jaar oud met een kilometerstand van 107.000 dat betekent nog geen 12.000 km per jaar.
Is voor een diesel onwaarschijnlijk, denk dat er met de teller is geknoeid.
Gewijzigd door auteur
Erik Huizen
Erik Huizen
  • 2
Nogmaals, en ik schreef het al onder zovele dramareviews van dieselauto's, koop never en nooit geen moderne dieselauto. Daar ga je financieel compleet aan onderdoor.
Of het nu een Mazda is of een Mercedes of een Peugeot, het is allemaal 1 grote drama.
Deze milieudiesels zijn puur gebouwd op een levensduur van hoogstens 1,5 ton.
Daarna komen de onkosten en hoe! EGR's, roetfilters, turbo's, injectoren, interne vervuiling, hoge druk dieselpompen, gloeibougies die bij vervanging vast in de cilinderkop zitten, het komt gegarandeerd allemaal en kost kapitalen!!!
Een rekening van om en nabij de duizend euro is niet voor een diesel.
Daarbij komt, een diesel levert bij inruil geen ruk meer op. Gaan allemaal voor een prikkie naar het Oostblok en daar halen ze de hele milieu vriendelijke roetemetoet van de auto af.
De tijd van dieselauto's is echt voorbij!
Schimi
Schimi
  • 1
Slechte reclame voor Mazda dit, maar waarom nu een diesel kopen?
Wel een lage km stand??
Anoniem
Anoniem
  • 2
Slechte reclame voor Mazda? Waarom zou Mazda zich überhaupt druk maken als iemand zich een bijna 10 jaar oude CX5 met meer dan 100.000 (als de km stand inderdaad niet is gecorrigeerd (zou moeten blijken uit de onderhoudspapieren die waarschijnlijk in geen velden of wegen zien zijn)) in de maag heeft laten splitsen door een beunhaas? Sneu voor de koper, maar om dan zo af te geven op de producent is ronduit stemmingmakerij.
Niseko
Niseko
  • 1
Vreemd verhaal, maar dat maakt de praktische en financiële ellende voor de eigenaar er uiteraard niet minder op.
Als de kilometerstand sluitend is en de onderhoudsbeurten zijn stipt uitgevoerd en er is deftig mee omgesprongen door de (hopelijk maar 1) vorige eigenaar … dan heb je een maandagochtend auto te pakken en dat is uiteraard balen.
J 79
J 79
  • 0
Ik vind het een vreemde review. Uiteraard balen van de kosten, maar de context ontbreekt volledig.
Een bijna 10 jaar oude diesel met slechts 109.000 op de teller moet eigenlijk al vraagtekens oproepen toch? Zeer onlogisch in mijn optiek.
Verder weten we uit deze review niet hoeveel eigenaren de auto heeft gekend, of de auto dealer/service onderhouden is en of er in het verleden (veel) problemen zijn geweest.
Vervolgens heeft de nieuwe eigenaar “ineens” 2 grote problemen binnen een jaar.
Verder vind ik het een vreemd verhaal dat “verkopen geen optie is, want wie wil er nu een diesel”? Terwijl u zelf blijkbaar dit jaar WEL gekozen heeft voor een diesel…..
Wout2b
Wout2b
  • 0
Japanse betrouwbaarheid en kwaliteit: het luchtkasteel zakt meer en meer in...