Mazda CX-5 SkyActiv-D 2.2 175pk 4WD GT-M (2013)
autoreview
Signalement
Uitvoering | CX-5 SkyActiv-D 2.2 175pk 4WD GT-M |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 107.000 km |
KM-stand laatst | 128.000 km |
onbetrouwbare diesel
- 128.000 km
Jan 2022 CX5 gekocht bij garage Allround, bij thuiskomst lampje, vacuümpomp vervangen. Gezien afstand door eigen garage gerepareerd en betaald door Allround. Turbo was al vervangen door hun. Fijne auto ( toen nog) Vakantie juli 2022 Italië, in Duitsland koelvloeistof lampje oranje, net in file gereden dus zal dan oorzaak zijn. Op terugweg geen problemen. Okt 2022 wederom koelvloeistof. Blijkt zeer bekend probleem te zijn bij Mazda. Dealer heeft standaard gereviseerde kop in het schap liggen omdat dit probleem vaak voor komt, kosten 3200 excl btw. Eigen garage 2800 incl. Nu weer gedonder met roetfilter meldingen, verlies vermogen etc.
Blijkt dat veel diesels van Mazda deze problemen, en meer, hebben. Verkopen is ook geen optie want wie wil tegenwoordig nog een diesel en dan zeker geen Mazda. Mazda is dus niet thuis wat deze problemen betreft. Volgende auto wordt zeer zeker geen Mazda. Loont zeer zeker om slechte diesel op de markt te brengen en daarna de aangesloten Mazda dealers veel werk bezorgen. Wat een drama auto
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Mazda CX-5
Had je deze auto's al gezien?

Mazda CX-5 2.0 TS+ 4WD 161PK AUTOMAAT NAVIGATIE TREKHAAK ECC AIRCO STOELVERWARMING CRUISECONTROL BLUETOOTH PARKEERSENSOREN 17INCH LMV ENZ...
- 2014
- 200.048 km

Mazda CX-5 2.0 165pk TS+ / Trekhaak / Parkeersensoren / Climate Control
- 2013
- 140.344 km

Mazda CX-5 2.5 SkyActiv-G 192 GT-M 4WD
- 2015
- 100.021 km
Lees ook
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (8)
Reageren
Is voor een diesel onwaarschijnlijk, denk dat er met de teller is geknoeid.

Of het nu een Mazda is of een Mercedes of een Peugeot, het is allemaal 1 grote drama.
Deze milieudiesels zijn puur gebouwd op een levensduur van hoogstens 1,5 ton.
Daarna komen de onkosten en hoe! EGR's, roetfilters, turbo's, injectoren, interne vervuiling, hoge druk dieselpompen, gloeibougies die bij vervanging vast in de cilinderkop zitten, het komt gegarandeerd allemaal en kost kapitalen!!!
Een rekening van om en nabij de duizend euro is niet voor een diesel.
Daarbij komt, een diesel levert bij inruil geen ruk meer op. Gaan allemaal voor een prikkie naar het Oostblok en daar halen ze de hele milieu vriendelijke roetemetoet van de auto af.
De tijd van dieselauto's is echt voorbij!


Wel een lage km stand??


Als de kilometerstand sluitend is en de onderhoudsbeurten zijn stipt uitgevoerd en er is deftig mee omgesprongen door de (hopelijk maar 1) vorige eigenaar … dan heb je een maandagochtend auto te pakken en dat is uiteraard balen.

Een bijna 10 jaar oude diesel met slechts 109.000 op de teller moet eigenlijk al vraagtekens oproepen toch? Zeer onlogisch in mijn optiek.
Verder weten we uit deze review niet hoeveel eigenaren de auto heeft gekend, of de auto dealer/service onderhouden is en of er in het verleden (veel) problemen zijn geweest.
Vervolgens heeft de nieuwe eigenaar “ineens” 2 grote problemen binnen een jaar.
Verder vind ik het een vreemd verhaal dat “verkopen geen optie is, want wie wil er nu een diesel”? Terwijl u zelf blijkbaar dit jaar WEL gekozen heeft voor een diesel…..
