Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 2.0 TS+ Lease Pack (2012)

autoreview

Mazda CX-5
Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5Mazda CX-5

Signalement

UitvoeringCX-5 2.0 SkyActiv-G 2.0 TS+ Lease Pack
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand laatst1.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen

  • 1.500 km


Op 6 april de auto bij de dealer opgehaald

2.0 Benzine, TS+ uitvoering met Lease pack
Opties: afneembare trekhaak, rubber mat bagageruimte
rvs bumperbeschermer
Kleur: Zeal Red

Na proefritten met oa Kia Sportage, Mitsubishi Outlander, VW Tiguan, Nissan Quashqai met overtuiging voor de Mazda gekozen.
Voornaamste redenen:
Wegligging, motorvermogen, geluidscomfort, ruimte, uiterlijk.
Vooral in de lichtere kleuren vind ik hem prachtig, de mooie lijnen komen iets minder goed tot hun recht in de donkere kleuren. (maar smaken verschillen natuurlijk)

De uitvoering TS+ met lease pack biedt naar mijn mening zeer veel waar voor je geld. Nog even overwogen om 19" wielen te nemen (maakt hem nog stoerder) maar dit uiteindelijk vanwege de forse prijs + verlies aan comfort niet gedaan.

De eerste 1500 km:
De auto bevalt in een woord geweldig.

Heerlijke wegligging en een fijne, directe besturing. Deze auto stuurt bijna net zo scherp als een sedan, knap voor een auto met zo'n hoge bouw. Ik denk dat het relatief lage gewicht van deze auto hier een positieve bijdrage levert tezamen met de strakke vering.

De 2 liter benzinemotor is goed bij de les, pakt snel op, trekt goed door en heeft ook onderin voldoende power. Daarnaast is hij zeer stil en zuinig. De enige motor die meer power onderin
heeft is de VW Tiguan waarin ik gereden heb (160 pk).

Het veercomfort is stevig maar niet oncomfortabel
Het geluidscomfort is zeer goed, boven de 120 km neemt het windgeruis wel behoorlijk toe.

De stoelen zitten prima, verstelbaarheid is goed, voor mij zouden de zittingen iets langer mogen zijn. Het uitzicht rondom is uitstekend. De bediening van de auto gaat licht en gemakkelijk. Aan alle knopjes voor de veiligheidsvoorzieningen moet je even wennen en soms het instructieboekje even goed doorlezen maar daarna werkt het allemaal makkelijk.

Het navigatiesysteem is van grote klasse (TomTom), eenvoudig te bedienen en zeer goede en duidelijke instructies. Via een SD kaart in het dashboard wel even een update installeren via je computer, dan heb je de laatste kaarten en software. Als je moeite hebt met de bediening kun je de uitgebreide handleiding ook van internet downloaden.

De verlichting is ook geweldig, De Bi-Xenon koplampen geven een geweldig zicht zonder de tegenliggers te verblinden.

De bediening van de audio en telefoon (via Bluetooth) is simpel en doeltreffend, meerdere telefoons aansluiten geen probleem.
Muziek via de USB afspelen heb ik nog niet geprobeerd.

De achterbank biedt meer dan voldoende ruimte en is zeer makkelijk neer te klappen in 3 delen. Er ontstaat dan een zee van ruimte met een vlakke laadvloer.

De "snufjes" zoals i-stop en RVM (rear-vehicle monitoring) en LDW (lane departure warning) werken zeer goed.

Het verbruik verraste mij positief. Ondanks dat de auto nog niet is ingereden heb ik na mijn eerste tankbeurt 1:12,7 gehaald (veel snelwegkilometers), daarna gemiddeld 1:11,4 (met voornamelijk stadskilometers)


Minpuntjes:
Weinig opbergmogelijkheden, vooral de opbergvakken in de portieren zijn klein en onhandig van vorm
Boven 120 km/uur toename van het windgeruis
Bij hogere snelheden lichte trillingen van de buitenspiegels.
Geluidskwaliteit van de standaard boxen niet meer dan redelijk.


Volgende update na 5000 km

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mazda CX-5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.