Mazda 6 SportBreak 2.0 Touring (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 6 SportBreak 2.0 Touring |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Destijds gekozen boven de Nissan Primera (toch te klein) en de Ford Mondeo (navigatie met enkel pijlen af fabriek beschikbaar). In de 6 zat een VDO-Dayton systeem voor 500 EURO (MS5400) en dat werkte erg aanstekelijk. Een fijne sportieve auto waarin je jezelf ’s avonds de eerste keer rotschrikt van alle oranjerode verlichting; een poppenkast maar wél duidelijk....
Na de komst van ons tweede kind werd ie eigenlijk een beetje te krap. Met mijn 1.93 is er achter mij weinig ruimte. De zit voorin is laag maar erg ruim! Perfect stuur met op het eerste gezicht glad leer. Ligt echter goed in de hand.
Opbergruimtes zijn goed en voldoende. handig bagagenet in het rolscherm en de Karkuri-achterbank klap je in 1 beweging in. Perfect!!
Auto heeft me al die jaren niet in de steek gelaten en is denk ik ook 2e hands een betrouwbare partner.
PROBLEMEN
Heel simpel; de verlichting is eigenlijk het enige mechanische onderdeel wat me constant in de steek heeft gelaten. Het schijnt een zwak punt te zijn en steevast krijg je de vraag : ’rijdt u overdag met lichten aan?’. Ja natuurlijk !
Steeds maar weer nieuwe lampen (in 3 jaar 7 sets!) is echt een probleem. Verder tot 3x toe een lekke rechter achterband gehad ! 2x in 2 weken zelfs !
Wanneer je achterin geen rubberen mat hebt liggen (80 EURO) en je lading schuift dan heb je regelmatig de afdekplaten van de achterlichten in je koffer liggen.
Voor de rest motorisch super... nooit een probleem!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.