Mazda 5 1.8 Executive (2008)

autoreview

Mazda 5
Mazda 5Mazda 5Mazda 5 faceliftMazda 5 faceliftMazda 5 faceliftMazda 5Mazda 5Mazda 5Mazda 5Mazda 5Mazda 5Mazda 5Mazda 5 faceliftMazda 5 faceliftMazda 5Mazda 5

Signalement

Uitvoering5 1.8 Executive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst5.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 5.000 km

Even slikken wanneer onze zo goed als nieuwe Mazda 5 ( nov.2008 ) een vreemd geluid geeft bij het sturen van scherpe bochten. Met nog een flinke tocht voor de boeg besluiten we de Mazda hulpdienst in te schakelen. Binnen 10 minuten staat deze bij onze auto. Na 100 meter lijkt het probleem al duidelijk : een steentje tussen de remschijven ? Rijdt u maar even naar de Mazda dealer in Den Bosch : daar kunnen ze het probleem waarschijnlijk zo oplossen. Net na sluitingstijd arriveren we bij Mazda van Berkel in Den Bosch. Geen enkel probleem. De auto wordt een brug op gereden: de wielen gaan eraf en de boosdoener wordt zichtbaar. Een klein steentje tussen de remschijven van het linkervoorwiel. Na een half uurtje staan we weer buiten. De auto rijdt en stuurt weer als een trein. Mazdadealer Van Berkel berekent niets en heeft geen behoefte aan onze gegevens. ( adres etc.). Dit is gewoon Mazda service zeggen ze. Tenslotte krijgen we bijna nooit een kans om iets te klussen aan een Mazda 5, want daar lijken nooit problemen mee. Hulde aan van Berkel en hulde aan de Mazda hulpdienst. Onze eerste Mazda bevalt tot nu toe uitstekend, maar we hebben er pas 5000 km mee gereden. In ieder geval is duidelijk dat de Mazda service meer dan uitsekend is.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.