Mazda 2 SkyActiv-G 90 GT-M (2019) #4

autoreview

Mazda 2 SkyActiv-G 90 GT-M (2019)

Signalement

Uitvoering2 SkyActiv-G 90 GT-M
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst29.800 km
Lezerswaardering: 57%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

B- sigment

  • 5.460 km

Beste lezer,

Na de blauwe twingo Dci 8 jaar als auto voor mijn vriendin te hebben gehad, was het tijd voor iets anders.

Er werd 8 jaar 12000 kilometer per jaar mee gereden. De Twingo was betrouwbaar en praktisch. Zag best leuk uit en reed goed. Alleen wel op diesel. De kosten werden hoger en ach.. het was tijd voor iets anders.

Als 1ste auto rijd ik een CX5 uit 2017 In het soul red christel. Mijn vriendin vindt de kleur geweldig en ook van binnen wordt ie geapprecieerd. De 2 GTM is er een van de laatste serie voor de laatste facelift en dus in de aanbieding. De GTM is goed uitgerust. Helaas geen automaat en geen leer. De rest is aanwezig.

Rijden doet ie geweldig. Wegligging is goed. Het voelt zeer degelijk aan. Na 5400 km mag er niets kapot zijn gegaan. En dat is ook niet.
De Led lampen werken grandioos. De grootlichtassistent is echt geweldig. Niet zo goed als in de CX5 maar toch. HUD zou verplicht moeten worden. Zeer scherp en informatief. Lane departure warning en dode hoek detectie werken feilloos. Het infotainment werk net als bij de CX5 met een draaiknop. Prima.

Als je kijkt naar het totaalpakket , kan ik niet anders dan zeggen : een geweldig stuk techniek voor het geld. Wat ook nog eens zeer volwassen rijd.

Verbruik is ongeveer 1 op 19. Zonder echt erop te letten.

Ik ga u allen op de hoogte houden.

Ruim een jaar

  • 13.000 km

De Mazda maakt 1000 km per maand met een verbruik van 1 op 19. Netjes. Rijden doet ie prima. Technisch ook prima. Lak prima, audio prima. Ruimte voor prima. Ruimte achter en koffer magertjes. Afschrijving prima.
Het nieuwe model ziet er bijna hetzelfde uit. Net iets fijner getekend
De beurt koste me 261 euro. Als dat de kosten op jaarbasis gaan zijn... prima.
Volgend jaar meer....

Ingeruild

  • 29.800 km

Dat was ie weer…. Omdat ik de Crossfire verkocht had en toch cabrio wilde blijven rijden, gekozen om, voorlopig, terug te gaan naar 2 auto’s. De Volvo CC V60 en een BMW 220i cabrio.

De Mazda heeft ons gewoon prima bedient. Verbruik van 1 op 20 en nul mankementen. 2 beurtjes van bij elkaar 750 euro en dato s het. Een trouw beestje wat er goed uitziet. Een luxe auto voor het segment. De kleur is geweldig. Wie weet komt er nog ooit een terug .

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mazda 2

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.