Mazda 2 SkyActiv-G 90 GT-M (2018)

autoreview

Mazda 2
Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2

Signalement

Uitvoering2 SkyActiv-G 90 GT-M
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf82 km
KM-stand laatst7.336 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Prima auto, nog geen klachten :-)

  • 7.336 km

Hoera, een leaseauto. Er was geen keuze qua merk of model, dus werd het een Mazda 2, in de uitvoering SkyActiv G-90 met 1.5 liter motor. Een erg complete uitvoering, met o.a. navigatie, bluetooth, heads-up display (ADD, in Mazda-jargon), "lane departure warning", stoelverwarming, automatische airco, cruise control, dode-hoek-sensoren en parkeersensoren achter.

Wat opvalt, is dat de Mazda erg veel toeren maakt als je 'm start; direct "sportief" wegrijden is dus geen enkel probleem. Sowieso voelt de auto niet echt onder-gemotoriseerd aan, hij heeft altijd voldoende power beschikbaar. Bij korte ritjes is het verbruik (waarschijnlijk daardoor) nogal hoog, maar ik rijd zelf zo'n 75% van de tijd ritten van 50+ kilometer, en dan is het verbruik best goed te noemen. Wel minder zuinig dan de Renault Clio stationwagen die ik hiervoor had, maar 1 op 20 is nog steeds (bijna) haalbaar (en ik probeer ook wel mijn best te doen om zo rond de 1 op 20 te blijven schommelen).

De stoelen zitten prettig, en ook achterin is er voldoende ruimte voor twee volwassenen. De bagageruimte had iets groter gekund, maar twee full-size koffers passen er net in (als je de hoedenplank losmaakt).

Het is echt een prettige auto om mee te rijden. De dode-hoek-sensoren (met indicatie op het heads-up display) werken prima, soms iets te enthousiast (piepen als je van rijstrook wilt wisselen terwijl er een auto twee rijstroken naast je rijdt) maar over het algemeen een prima hulpmiddel. Inmiddels één keer de navigatie bijgewerkt (men claimt drie jaar gratis updates); dat doe je door het geheugenkaartje uit de auto in een computer te steken, en via een afzonderlijk te downloaden programma (dat niet mega-gebruiksvriendelijk is, maar goed genoeg).

Echte problemen heb ik er (gelukkig) nog niet mee gehad. Wel een bandenspanningsmeter die door de dealer gereset moest worden nadat ik de banden voor het eerst had bijgevuld, en de navigatie-aanwijzingen die in eerste instantie niet op het heads-up display verschenen en dat pas deden na een reset van het systeem.

Al met al een prima karretje dus!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Mazda 2

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.