Mazda 2 SkyActiv-G 115 Skylease GT (2019)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 2 SkyActiv-G 115 Skylease GT |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 7 km |
KM-stand laatst | 139.000 km |
Na jaren Peugeot en VW eens wat anders
- 7 km
Ik rijd al jaren diverse niet al te grote auto's zakelijk in de lease, dit omdat we thuis al een grotere auto hebben en het met de bijtelling wel een beetje leuk moet blijven
De eerste 10000 km
- 10.000 km
Op basis van een proefrit en wat Mazda ervaring uit de familie besloten om eens wat anders te proberen en geen VW Polo of Peugeot 208 e.d. meer te leasen, maar voor Mazda te kiezen. Het werd een mazda 2, maar wel de 115PK variant met de 6-bak en in het blauw. Reden het uitrustingsniveau van de auto, de naar mijn mening toch betere rijeigenschappen en ik vond hem gewoon mooier.
Bij de eerste 10000 km geen seconde spijt gehad, de autorijd prima, is snel, stuurt lekker, alles zit er eigenlijk op en aan, de led verlichting bevalt erg goed en de niet turbo motor past mij wel.. maar bovenal schakelt hij 3 klassen beter dan de voorgangers. De auto is motorisch aanzienlijk stiller, het windgeluid is wel wat meer dan bij de Peugeot valt op.
Klein hikje
- 20.000 km
Nog altijd bijzonder tevreden, maar het valt op dat de auto bij het sturen het nulpunt niet vind. De dealer koste het een maand om dit zelf ook te constateren en de EVS unit werd vervangen.. het probleem was hiermee een maand opgelost, toen kwam het terug. Inmiddels bleken meerdere Mazda's met dit euvel bij de dealer beland en werd een andere EVS unit geplaatst.. dit bleek de definitieve oplossing.
Het verbruik lag in de eerste 10000 km zo rond de 5,4 liter per 100 km, daarna begon dit te zakken.
Panne
- 95.000 km
Al die tijd probleemloos rondgereden en toen vielen we stil.. de brandstof opvoerpomp bleek kapot. Ook hier was ik blijkbaar niet de enige en er zat blijkbaar ook al een terugroep actie op die ik even gemist had blijkbaar. Door corona en te weinig km, rijd ik hem een jaar langer door, wat mij wel prima uitkomt eigenlijk.. in de nieuwe Mazda 2 is de 115PK volgens mij niet meer leverbaar.. en de Skylease versie ook niet..
einde lease
- 139.000 km
Nog een paar weken en dan wordt de mazda 2 ingeruild, wegens verandering van werkgever en een ander budget zal het weer een Mazda, maar dan een CX-30 worden.
De 2 is mij over de jaren prima bevallen, nu na 5 jaar wordt de bestuurdersstoel wat minder, maar met mijn 1.85 zat ik er toch altijd prima in. Op lange afstanden miste ik wel wat neksteun. Verder is op de genoemde problemen na de auto heel gebleven, ook het interieur is nog vrijwel als nieuw. Dat was bij VW wel anders en bij peugeot stond ik nog wat vaker in de garage. Al met al is hier de ervaring bij Mazda desondanks dus toch positiever. Het gemiddelde verbruik was zowel in excel als op de boordcomputer 5,2 liter op 100 km. daar zal de 100 op snelwegen echter wel aan meegeholpen hebben.. Vergeleken met zijn voorgangers is dat vergelijkbaar qua verbruik.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Mazda 2
Had je deze auto's al gezien?

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G GT-Luxury | Head-Up display | Camera | Dodehoek detectie | Stoelverwarming | LED | 16"LM velgen |
- 2017
- 86.043 km

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G GT-Luxury DEALERONDERHOUDEN | NAVIGATIE | CAMERA | KEYLESS |
- 2017
- 86.307 km

Mazda 2 1.5 Sky-G Sport Selected /Navi/Cruise/Camera/Black aluminium velgen
- 2018
- 71.000 km