Lexus RX 400h (2007)

autoreview

Lexus RX
Lexus RXLexus RXLexus RXLexus RXLexus RXLexus RXLexus RXLexus RX - interieur

Signalement

UitvoeringRX 400h
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf100 km
KM-stand laatst77.350 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Opvolger voor de Nissan en een Lexus er bij.

  • 77.350 km

Mijn vrouw en ik vonden onze X trail verouderd, en gingen dus voor iets anders kijken. Ik heb onder andere in een nieuwe X trail gereden (maar we vonden het model dus verouderd), een VW touareg 3.2 (krachtige motor maar mijn dochter rijdt de zelfde auto) en een Nissan Qashqai (te klein).
Toen tipte mijn schoonzoon mij op de Lexus RX Hybrid. Mijn vrouw en ik vonden dit een hele schone wagen, en hij reed ook heel goed. Het verbruik vonden wij ook fijn. een minpuntje is de aanschafprijs.
We wilden graag de tegenovergestelde kleurcombinatie van de luxus die we al hadden, het werd een zwarte met beige leer.

De hybridemotor werkt erg goed. Er is gewoon een V6 motor, maar onder de 60 kmh rij je electrisch en daar boven geeft deze electromotor extra power.

Onze ervaringen na 77.000 km.
Vooraal korte ritten maken wij met deze auto. Dan is deze ook bijzonder zuinig (binnen een paar kilometer tot de 60 kmh volledig electrisch).
Je hebt heel veel comfort in deze auto en achterin kun je ook zeer ruim zitten door de verstelbare rugleuningen en verschuifbare stoelen. Met de bank in de allerachterste stand is er wel iets minder kofferruimte over. Maar zo kun je wel de ideale opstelling vinden...
Ook erg prettig is de CVT automaat. Je hebt hierbij dus geen last van verlies aan power bij schakelmomenten. Een goede uitvinding van de Hollanders!
Minpuntje vind ik de bediening van de stoelverwarming. Dit is een verdoemd gepriegel met zo'n klein draaiknopje dat achter de keuzepook van de CVT verscholen zit. De lompe knoppen in de oude RX werken hier beter.

Problemen met de RX 400:
Remschijven/ blokken bij 65.000 km
Kapot scharnier van het bakske tussen de stoelen bij 67.000 km
Bij 69.000 km met een foutmelding gestaan in Zwitserland. De auto moest worden afgesleept. Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat dit was, maar het is nu over.

Binnenkort zal er na verwachting van de garage een nieuw accupakket in de auto moeten komen. Dit kost ongeveer €4500 maar als de auto er dan weer 6 jaar tegen aan kan vind ik dit prima.

Plezant week-end!
Bastien Seth

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.