Lexus RX 350 President (2006) #2

autoreview

Lexus RX 350 President (2006)

Signalement

UitvoeringRX 350 President
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf170.000 km
KM-stand laatst172.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

een heerlijke auto, met een drama ervaring

  • 172.000 km

Na een tijd lease gereden te hebben (altijd pool-auto's, dus net wat er beschikbaar was) toch maar weer een privé auto aangeschaft wegens het lagere jaarlijks kilometrage dat ik ging rijden.

Aangezien mijn vrouw een Audi A2 heeft, wilden we wat groots, liefst met een 6-cylinder motor.

Tijdens de zoektocht naar een Jeep liepen we tegen deze Lexus aan, een keurige RX350, met vrijwel alle opties direct uit de lease.

Alle onderhoudsbeurten waren keurig uitgevoerd door de dealer, dus het leek een veilige keus.

We hebben de auto opgehaald in de zomer, alles werkte perfect en de relatief hoge kilometerstand was er niet aan af te zien en te voelen.

Na ongeveer 4 weken zijn we met de auto op vakantie gegaan naar zuid frankrijk. je verwacht een enorm verbruik op zo'n rit met een 3,5 liter v6. de praktijk wees gelukkig anders uit.

Op de hele vakantierit van zo'n 3500 km was het gemiddeld verbruik ongeveer 9,2L/100km.

Zaken die deze auto echt geweldig maken zijn de enorme stilte aan boord. het spectaculaire accelleratie-vermogen, en de luxe aan boord.

Tevens konden wij met 2 kinderen aan boord zonder dakkoffer op wintersport door de in 3 delen neerklapbare achterbank. Het is jammer dat de meeste merken een z.g. ski luik maken, daar passen namelijk geen 4 snowboards doorheen.

Helaas begon na 1 jaar bij kilometerstand 198000 de ellende.
De auto had een koude start ratel, dus ik ben daarmee naar de lexus dealer gegaan. Men kon de ratel niet reproduceren, ook niet na een aantal koude overnachtingen bij de dealer. wel vond men een olie lekkage, aan de achterkant van de motor.

Er werd een onderdeel besteld, welke het probleem moest verhelpen.
Na montage leek het probleem even weg, maar na een lange snelwegrit waarbij de motor goed warm was ( en de olie dun) hoorde ik tijdens het snelheid verminderen en terugschakelen van de automaat toch weer die ratel (gasgeven deed het verdwijnen)

Terug naar de dealer dus.

uiteindelijk heeft de auto bijna 5 (!) maanden bij de dealer doorgebracht, waarbij uiteindelijk het hele motorblok is gereviseerd.

De kosten hiervoor liepen op tot mer dan 6000,-

een Pluim hiervoor naar de Lexus dealer in Amsterdam die alles in het werk heeft gesteld om mij tegemoet te komen. dat uitte zich in een vaste voorgesproken prijs voor de revisie, als in een vervangauto. Ik reed in deze periode in een vervangende Lexus RX, waar men zelfs winterbanden op heeft gezet toen mijn auto niet op tijd kaar was voor de wintersport.

De echte reden voor de revisie bleek dan toch de distributie te zijn. Deze auto heeft een ketting, en deze is niet berekend op het motorvermogen van 280 PK. Dat heeft tot gevolg dat de boel enigszins gaat rekken, tot het niveau dat de kettingspanners het niet meer kunnen compenseren. Bij hogere toerentallen loopt de boel dan niet meer synchroon en raakt een klep een zuiger, of gaan er lagers beschadigen.

In mijn geval bleek dat dit allebei was gebeurd, de auto liep nog, leverde nog vermogen, maar klonk als een getunede 8-cylinder ipv een zacht zoevende 6-cylinder.

Na revisie liep de auto weer prima.

Ik heb de auto nog doorgereden tot aan 225000 km waarna ik wederom een koude start ratel hoorde.

Toen hebben we besloten om de auto goedkoop in het export kanaal weg te zetten en ons verlies maar te nemen.

De vervolgauto werd toch weer lease, aangezien ik inmiddels door functieverandering meer dan 25000km per jaar voor mijn werk zou gaan rijden

het wachten op de Audi A6 was begonnen welke in april 2013 is afgeleverd.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.