Lexus RX 300 Executive (2003)
autoreview

Signalement
Uitvoering | RX 300 Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 282.000 km |
KM-stand laatst | 291.500 km |
6 maanden achter de rug
- 287.000 km
Ik heb de Lexus nu 6 maanden in bezit en heb hem zakelijk als Youngtimer aangeschaft. Omdat ik met het OV het woon-werk verkeer afleg, was dit voor mij interessant.
Ik wilde dus een luxe en grote comfortabele Youngtimer aanschaffen en de keus ging tussen een X3/X5 of een XC90. Na het lezen van veel reviews werd ik toch wel moedeloos over de betrouwbaarheid van de bovenstaande modellen. Via een artikel op internet werd mijn aandacht op de RX300 gevestigd.
Tot nu toe heb ik er totaal geen spijt van. De vorige eigenaar heeft de auto uitstekend onderhouden. De auto rijdt zeer comfortabel. op de snelweg kun je fluisterend een gesprek voeren. alleen bij het flink accelereren hoor je de V6 pas loeien. Het verbaasd me verder hoe goed de auto in elkaar zit. Er zit geen rammeltje in en alle elektrische onderdelen werken prima. Daarnaast is de auto afgeladen met leuke en luxe opties. Ik heb zelf een bluetooth set op de wisselaar aangesloten. Hierdoor kan ik via de telefoon fijn mijn eigen muziek streamen.
Voordelen:
bijtelling-technisch voor mij erg interessant. Groot en praktisch voor het gezin met daarnaast zat kofferruimte.
De auto rijdt erg comfortabel en is betrouwbaar.
het verbruik valt me erg mee. Ja in de stad als je flink doortrekt zit je zo op de 1 op 7/8. Ik ben er mee in Schotland geweest en heb de 1 op 11 gehaald, dat voor een V6 van 1800kg!
Nadelen:
Minder praktisch als boodschappen auto. De auto is groot, dus soms lastig om een geschikte parkeerplek te vinden.
Verwacht verder geen sportieve rijeigenschappen. De auto is Amerikaans afgeveerd, dus helt nogal over. Dit is in de woonplaats met alle rotondes waar ik woon best irritant.
grote beurt + apk
- 291.500 km
De Lexus heeft na de zomervakantie eind augustus een grote beurt gehad.
Ik merkte ook elke keer een klein olieplasje dus dat heb ik meteen laten controleren. De schade viel gelukkig mee. Het was een flexibele slang van de automaat die was gaan lekken. Dit is voor 90 euro gerepareerd. De grote beurt heeft verder geen andere issues opgeleverd.
Het schuifkanteldak is helaas wel stuk gegaan. het dakraam wilde niet meer dicht. ik heb dus met flink wat geweld het raam dicht moeten maken.
schade om dit te repareren komt uit op ruim 1500 euro. Dat laat ik niet doen. oorzaak bleek uiteindelijk een lullig boutje die los was gegaan in de loop der jaren.
De auto moest voor eind oktober 2019 apk gekeurd worden. Dit heb ik eind september laten uitvoeren, De auto is gelukkig in 1x goed gekeurd ook met een steekproef.
De auto blijft verder prima rijden
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.