Lexus LS 400 (1991)

autoreview

Lexus LS 400 (1991)

Signalement

UitvoeringLS 400
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1991
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf330.000 km
KM-stand laatst350.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een jaar duur genot.

  • 350.000 km

Nu ik een klein jaar een lexus ls 400 heb, en het altijd prettig vind om andere reviews te lezen, dacht ik dat het ook wel leuk is voor andere belangstellenden een review te schrijven.

De ls 400 heb ik aangeschaft in dec 2009. Ik had toendertijd een rover 420 sli, een erg fijne auto waar ik ook best trots op was, reed best goed, en ik hou wel van een "andere" auto, met een beetje stijl. Meestal kijk ik elke week wel even op autoweek om te zien wat er zoal te koop is, toen ik mijn lexus te koop zag staan kon ik het niet laten om even te gaan kijken naar die enorme slee met een v8 en alle denkbare opties, bekroond met de verschillende awards, omdat het natuurlijk als vlaggeschip van het merk lexus gebouwd is.

Om een lang verhaal kort te maken, de rover heb ik ingeruild op de lexus, en toen had ik mijn auto!

Eerst bij mijn eigen garage langs gegaan, ik had haar zelf wel gecontroleerd, maar ik wou toch dat een professioneel oog er even aandacht aan gaf. Na de controle bleek dat alles in orde was, de monteur zei dat de auto in prima staat verkeerde, en dat is dus een benzine auto met bijna 3 en een half ton op de teller :)

Met enorm veel plezier in de auto gereden, er zit alles op en aan, en het rijd heerlijk comfortabel. Bij ons thuis staan nog verschillende andere auto's, en als ik daar een ritje in moet maken merk ik elke keer weer dat de lexus van 19 jaar oud zijn tijd ver voorruit was. Er zit natuurlijk leer in, de stoelen zijn perfect in te stellen, en in de winter was het natuurlijk leuk om de billenbranders aan te zetten, maar ook de auto zelf kon het soms lastige weer makkelijk aan. Alleen had ik er winterbanden bij moeten kopen, af en toe was de traction control wel heel actief..

Voordat ik de auto kocht vond ik automaten eigenlijk voor luie mensen, of voor mensen die een 100.000 km in het jaar rijden. Nu ik zelf een automaat heb merk ik hoe handig en makkelijk het is, en klaag ik niet meer over luie mensen. Je hebt tijdens het rijden ook veel meer rust, je kan daardoor ook gemakkelijker het verkeer om je heen in de gaten houden. Schakelen gaat in een handgeschakelde auto voor jezelf eigenlijk automatisch, toch ben je er mee bezig en leid het af.
Als je wilt kun je enorm hard met deze auto, er ligt 246 pk in, en die kan de auto ook gebruiken. Ikzelf hou niet zo van dat scheuren en de auto vraagt daar ook niet om. Heel af en toe vind ik het nog wel leuk om een sportief uitziende bmw eruit te trekken, met de wetenschap dat de bmw bestuurder daar flink van baalt :)

Reparaties:

In Januari een eerste beurt laten doen:

1 set schijven achter
1 set remblokken voor
1 set remblokken achter

nieuwe antenne
en een lamp :)

het setje schijven kostte me 147 euro, een setje remblokken 59 euro

Ik zou in juli op vakantie gaan naar zwitserland, ik wou de auto van te voren een grote beurt geven, dan had ik dat ook weer gehad, en ik had in de zomer gemerkt dat de airco het niet deed, dat wou ik ook eens laten maken.

De airco bleek volledig kapot te zijn, de vorige eigenaar had waarschijnlijk een tijd gereden zonder gevulde airco, en nu moest er aardig wat vervangen worden.
Verder was de auto ook toe aan een apk, hieronder een overzicht:

1 oliefilter = 28,88
1 luchtfilter = 8,50
8 bougies = 194,64
1 apk = 5,70
1x roetmeting = 11,35
1 aircovulling = 75,00
1 distrubitieriem = 123,37
1 micro v-riem = 37,39
1 aircopomp = 548,00 !!
1 aircodroger = 48,00
1 relais = 21,00
1 ventiel airco = 5,70

En aangezien het veel werk was, kostte het ook nog aardig in de uren.

Nja, dat iig gehad, daarna wel enorm lekker naar zwitserland gereden, lekker op de cruise control, mooie muziek aan, en maar door tuffen. daar natuurlijk s'nachts gereden, en de 250 km is helemaal geen probleem, het kan ook nog wel harder, het is echt heel uitzonderlijk hoe die auto doortrekt.

In zwitserland natuurlijk verschillende passen gereden, wat rijd dat fijn zeg! volgens mij heeft die auto helemaal niet door dat die eigenlijk bijna 1700 kg weegt.

Op dit moment staat de auto even bij de garage voor een nieuw koelvloeistof reservoir.

Verder vind ik het trouwens ook uiterlijk een erg mooie auto, in tegenstelling met wat ik vaak lees. Ik vind de achterkant alleen wat hoog. Nu ik het over de achterkant heb, mijn vader staat elke keer weer versteld van wat er allemaal in de kofferbak past.

Het verbruik valt me wel tegen, ondanks dat ik rustig rij kom ik niet hoger als een 1L op 8,9 km, ik ben net begonnen met euro 98 te tanken, het kost wel wat in 1x zo'n 85 liter tank vol gooien, maar ik hoop dat de motor dan wat zuiniger is en weer wat langer mee gaat.

Dat was het zo'n beetje, ik hoop dat het een beetje leesbaar is.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.