Lexus CT 200h Hybrid Luxury Line (2014) #2

autoreview

Lexus CT 200h
Lexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200h Lexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT200hLexus CT200hLexus CT 200h Lexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200h

Signalement

UitvoeringCT 200h Hybrid Luxury Line
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand laatst55.000 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste ervaring

  • 500 km

Gisteren de auto opgehaald en de eerste 500 kilometers zitten erop. Misschien wat vroeg voor een eerste review, maar de meningen en testuitslagen lopen zo uiteen dat ik mijn ervaring wil delen.
Iedereen en alle professionele testers zijn het wel eens over de luxe. Alles perfect afgewerkt, mooie materialen en degelijk gemaakt. zeker de luxury line, laat niets te wensen over. Dus eerst maar over naar de discussie punten. Volgens sommige reviews is de auto niet snel, zelfs sloom. Het is geen Porsche 911, dat is zeker. Maar hij is beslist niet traag. Mede omdat hij stil en erg comfortabel is, voelt dat soms wel zo. Maar wanneer je op de snelheidsmeter kijkt dan zie je dat je allang harder rijdt dan je denkt. Ook zou cvt storend zijn? Het nieuwe type is zo goed geïsoleerd dat je het vrijwel niet hoort en zeker niet stoort. Althans mij niet.
Is er dan helemaal niets aan te merken? Jawel hoor. Al heb ik hem natuurlijk pas kort. Maar de navigatie is grafisch niet meer van deze tijd. Geen rijbaanbegeleiding. Ook storend is dat de bijrijdersstoel niet in hoogte verstelbaar is. Dus de een zit hoger dan de ander.
Mijn eerste ervaringen zijn echter uitstekend. Heerlijkebauto, lekker stil en prima handeling.

Van leren houden

  • 10.000 km

Tijd voor een update. Mijn allereerste positieve ervaringen, werden opgevolgd door wat zaken die mij minder goed bevielen. De logica achter de navigatie en andere zaken kon ik maar niet achterhalen. Het zit gewoon nooit op plek waar je zoekt. Het grootste ongemak is dat ik de auto nog al stoterig vond. Ik zeg 'vond' want merkte al dat hij steeds soepeler ging rijden. Nu 10000 km verder is hij echt mijn vriend geworden. Het is gewoon een heerlijke reisauto. Ik heb me erbij neergelegd dat ik niet alle instellingen kan vinden. Het navigatie systeem brengt mij waar ik moet zijn en de motor(en) doen dat fluisterstil. En de wegligging is prima, geen boterzachte lexus zoals de grotere modellen rijden, maar prima. Het is volgens mij nog steeds de beste 14% auto! maar als bijtelling geen issue is dan zijn er betere. Maar zuinig (1:20), niet te duur, super luxe en prima reisauto! Overigens eens met andere commentaren, deze auto moet je leren rijden. Je moet er dus ook van leren houden.

geen problemen

  • 30.000 km

Ben nu 30.000 km verder met de CT200. Hij heeft net zijn beurt gehad. Gen problemen, geen defecten, geen rammeltjes of piepjes. Alles werkt zoals het zou moeten.

En bevalt hij? Ja en nee, want het is een uitgesproken auto, met dus zaken waarvan je gaat houden en zaken die je ergeren. Het blijkt op de lange ritten een heerlijke reis auto die uiterst stil over de autobaan zoeft. De luxe binnen, maakt instappen een genot.
Wat ik minder positief ervaar? het is beslist geen rijdersauto. Zo gauw je de autobaan verlaat dan is het op de afrit al flink remmen. Want in de bochten is hij vergelijkbaar met de 2CV oftewel de eend. Met 80 een flauwe bocht in en de bijrijder zit bijna bij je op schoot. Maar ook dit went al zal het voor iemand die Duitse auto's gewend is wel wat tijd vergen.
Ook zou de sturing beter kunnen. De auto 'zoekt' in het middengebied, waardoor je het gevoel hebt dat je voortdurend aan het bijsturen bent. Ik merk op de lange ritten dat dit voor mij echt een tegenvaller is. De auto moet nog twee jaar mee (lease), maar laat duidelijk zijn dat dit geen straf is. Met een bijtelling van 150 euro per maand, rijd je toch een zeer luxe, stille en comfortabele auto. De kleine 'net niet' dingetjes neem je dan voor lief.

Laatste loodjes

  • 55.000 km

Tijd voor een up-date, wat tevens de laatste zal zijn. De Lexus gaat er namelijk over twee weken uit. Niet omdat hij tekort schoot, want dat deed hij zeker niet. Het is een probleemloze, geluidloze auto die je van A nar B brengt. Helaas is hij ook emotieloos. En op sommige punten is hij perfect op andere slaat hij de plank volledig mis. Al met al scoort hij voor mij een goede 7. Met de lage bijtelling (14%) krijgt hij er nog een puntje bij een 8 dus.
Waar slaat hij de plank dan mis?
De elektromotor is niet sterk genoeg om te accelereren. Hij schakelt dus altijd de benzine motor in en doet dat nog al lawaaiig.
De wegligging is rechtuit op de autobaan prima, mar heeft bij het bochtenwerk de eigenschappen van een lelijke eend.
Meest storend vind ik de besturing. De auto lijkt niet rechtuit te kunnen rijden, waardoor je de hele weg aan het corrigeren bent.

Toch ben ik zeker niet ontevreden. Hij is heerlijk stil, zuinig (5.2l / 100km) en mooi afgewerkt.

Aangezien de lage bijtellingen binnenkort helemaal zullen verdwijnen en een lage bijtelling geen compromis hoeft te zijn, wordt hij binnenkort omgeruild voor een Mercedes C350e. Zakenauto van het jaar (2016) en nu nog met 7% bijtelling.
Maar je mag de C350e niet vergelijken met de CT200h want de Benz kost twee maal zoveel.

De Lexus krijgt dus van mij eervol ontslag!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.