Lexus CT 200h Hybrid Luxury Line (2014)

autoreview

Lexus CT 200h Hybrid Luxury Line (2014)

Signalement

UitvoeringCT 200h Hybrid Luxury Line
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf39.821 km
KM-stand laatst41.000 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Na 1500 km

  • 41.000 km

De Sorento is eindelijk de deur uit. Het was ooit een leuke wagen maar het stoere gaat er vanzelf af en de hoge gebruikskosten (all-in gemiddeld €600/maand) maakten me niet blij.
De Sorento was handig omdat we een grote hond hadden en geregeld in Duitse bossen te vinden waren. Hond is overleden en we hebben ondertussen een dochter van 3 die merkelijk minder plaats inneemt.

Lexus staat al langer op mijn radar maar enkele maanden terug toch eens 48 uur gereden met een CT om de auto eens te voelen, en dat viel super mee.
Na lange twijfel over elektrisch is het de CT200h geworden:
- we hebben minder ruimte nodig
- het is de enige auto in het gezin op dit moment
- we willen steeds de garantie hebben om naar (schoon)ouders te rijden die 100km verderop wonen zonder eerst 8 uur te laden (charge time anxiety)
- ik rij niet meer 'sportief' en zoek vooral comfort en rust in het interieur
- de Ampera die ik in gedachten had, viel snel af wegens teveel plastic.

Het valt me op dat het een zeer rustige auto is met een hoog zen-gehalte binnenin. Toegegeven, na een 1e generatie Sorento diesel is alles een rustige auto maar toch geeft deze CT me een fijner gevoel dan mijn (ooit) eerdere BMW320d.

ECO stand staat standard aan en dat merk ik aan het lage verbruik. Display zegt 4.6L/km, geldbuidel geeft een iets hoger verbruik weer maar dat is decimalen-werk.
Ik gebruik NORMAAL nooit en SPORT occasioneel als ik heel soms iets sneller wil accelereren op een oprit.

Het 'geloei van de CVT' waar ik veel over las en eigenlijk beetje bang van was, is helemaal niet storend. Ik hoor de motor sowieso bijna nooit en zo'n acceleratie maakt me dan ook bewust dat ik meer verbruik. Ik heb een veel rustigere rijstijl dan 30 jaar terug :-) en ben erg blij dat ik de meeste niet-autosnelweg kms puur elektrisch kan afleggen.

De ruimte binnenin is ruim voldoende voor 2 volwassenen en een kind-op-autostoel. De koffer leek me nipt maar ik heb nog geen problem gehad om voor het gezin de weekboodschappen op te pikken bij de AH Pickup point.

Afwerking is geweldig! We hebben een luxury afwerking met lederen bekleding en Mark Levinson audio. Geluid is geweldig, stoelen zitten lekker, dashboard is overzichtelijk en nav system is erg responsive. De bediening vormt ook geen probleen in tegenstelling tot wat de auto-journalisten willen laten geloven.

Ben benieuwd wat me na 10000 km zal opvallen als storend.

* Brandblusser is er uitgehaald

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.