Lexus CT 200h Hybrid Luxury Line (2012)

autoreview

Lexus CT 200h
Lexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200h Lexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT200hLexus CT200hLexus CT 200h Lexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200h

Signalement

UitvoeringCT 200h Hybrid Luxury Line
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf50 km
KM-stand laatst6.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Prima

  • 6.500 km

In mei, na lang weifelen, toch de knoop doorgehakt. Kijkend naar het aanlokkelijke bijtellingtarief besloten voor de CT 200h. Ter compensatie van verlies aan motorvermogen en woonvolume, alle luxe in de optielijst aangevinkt. Waar krijg je zoveel luxe voor een fiscaalvriendelijk tarief? Gekozen voor donkerblauw met een zwart lederen interieur. Veiligheid voor alles. Het wacht kon beginnen en dat zou het worden.

We hebben allemaal van de problemen in Japan gehoord. De levertijd bleef op enig moment schuiven. Rond november de leasemaatschappij aan het werk gezet om de bestelling te annuleren, was het wachten meer dan zat. De speciale website waar de leverdatum gecommuniceerd zou worden riep meer vragen op dan het antwoord gaf. Uiteindelijk Louwman Amersfoort aan de lijn dat de CT onder de kerstboom zou staan. En ja, men hield woord, letterlijk in de week voor kerst zat ik in de speciale “afleverruimte”. Keurig proces, dik voor elkaar.

Nu de auto. Zeer tevreden. Meubilair en materialisatie op hoog niveau. Ik rij bijna 60.000km. per jaar. Het gemiddelde in dit land komt niet boven de 65km/h. Wat moet je met een V8 compressor in een land waar de staatsstruikrovers permanent jacht maken op snelheidovertreders? Cruisecontrol aan en lekker meerollen met de massa. Volkomen rust en de Mark Levinson afgeladen met fijne muziek. En ja, ik geef toe dat een laag verbruik scoren sport gaat worden. Integratie tussen iPhone en ML zijn ook prima. Het klepje in de middenconsole is wat knullig, maar wat geeft dat?

Mijn oudste, 11 jaar, is helemaal gelukkig met de “muis” op de middenconsole. Ik kan inmiddels mijn auto al pratend bedienen. Af en toe wat hilarische spraakverwarringen met Truus, zo noemen we haar inmiddels. Naar mijn idee is het concept van deze Lexus de auto van de toekomst. Je komt prima vooruit, maar wel omringd door alle comfort en luxe.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.