Lexus CT 200h Hybrid Business Line Pro (2012) #5

autoreview

Lexus CT 200h
Lexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200h Lexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT200hLexus CT200hLexus CT 200h Lexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200hLexus CT 200h

Signalement

UitvoeringCT 200h Hybrid Business Line Pro
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf34.000 km
KM-stand laatst1.500 km
Lezerswaardering: 78%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaring hybride-rijden

  • 1.500 km

Sinds korte tijd rij ik een Lexus CT en ik kan eigenlijk alleen maar vertellen dat dat een uitstekende keuze is geweest om zo'n hybride auto aan te schaffen.

Het comfort is van hoog niveau en vooral de stilte binnenin de wagen is opvallend.
De CVT automaat is daarbij ook zeer stil tot stil (ook bij fel optrekken).
Het toerental gaat bij dat fel optrekken wel snel omhoog met daarbij het motorgeluid, tot de gekozen snelheid is bereikt.
Echter alles is goed geïsoleerd.
Vooral het wegrijden is een aparte ervaring, daar ik voor het eerst met een hybride-auto rij.
Tot ca. 45 km p/uur is de aandrijving elektrisch (afhankelijk van een volle accu) en deze hoor je dus niet of nauwelijks.
Dat geldt ook voor de voetgangers en of fietsers. Dus extra oppassen als automobilist is wel gewenst.
Ook het starten of het aandoen van de auto is zeer apart, want je rijd meestal geruisloos weg.

Het enige wat iets meer hoorbaar is zijn de banden. Deze banden met 17 inch velgen geven wel op korte oneffenheden een stug karakterbeeld,
maar bij lange oneffenheden is de wagen goed geveerd. Het rechtuit-stabiliteit of koersvastheid is fantastisch en de Lexus heeft weinig last van zijwind.
Wat ook opvalt zijn de stoelen, deze geven vooral in de onderrug zeer goede steun.

Uiteraard heb ik deze auto aangeschaft voor de zuinigheid en het verbruik wat ik tot op heden heb gerealiseerd is 1 liter benzine op 20,5 km.
Verder valt mij op bij het rijden van de Lexus CT, tov mijn vorige auto (Skoda Octavia), dat medeweggebruikers dichter op de wagen rijden.
Wellicht komt dat door het moderne rijden of dat de Skoda een enorme laadruimte heeft, maar het is opvallend.
Het rondom-zicht van de Lexus CT is goed, met name de voorraamstijlen zijn niet al te dik.
Tevens is het audio/navigatiesysteem ook van een premium-kwaliteit en de 10 aanwezige boxen geven een mooi helder- en volgeluid.

Kortom ik mag mijzelf een tevreden autobezitter noemen en wil graag in de toekomst een wat uitgebreider verslag van deze Lexus CT geven.


8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.