Lexus CT 200h Hybrid Business Line Pro (2011) #4

autoreview

Lexus CT 200h Hybrid Business Line Pro (2011)

Signalement

UitvoeringCT 200h Hybrid Business Line Pro
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst10.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Valt alles mee...

  • 1.100 km

Vorige week mijn nieuwe CT opgehaald bij de dealer in Den-Haag en dat valt niet tegen!
Ik was van te voren nogal sceptisch, met name over de hoogtoerige motor, het beperkte aantal pk's en de geluidsinstallatie van het navigatiesysteem.

Maar na een week rijden kan ik zeggen dat ik een behoorlijk stuk minder sceptisch ben. Inderdaad, wanneer je plankgas geeft schiet de motor vrij snel naar de 5500 toeren totdat je de
gewenste snelheid hebt bereikt en dit gaat met redelijk wat geluid gepaard. Eens! Storend? Niet echt. Helemaal niet zelfs wanneer je de radio aan hebt.
Overigens, wanneer je wat minder gas geeft kom je nog steeds vlot op snelheid met een stuk minder geluid van de motor.
Ff oefenen ;-) Eenmaal op snelheid gaat het toerental rap omlaag en wordt het behoorlijk stil in de auto. Prima.

Vermogen, met name op de snelweg, tussen de 120 en 150 gaat het allemaal wat minder soepel in verhouding met een
dikke diesel maar eerlijk is eerlijk, het komt nog steeds behoorlijk van zijn plaats. Meest leuke is vanaf stilstand vol je gas in te drukken
en er van door te schieten door het direct aanwezig vermogen bij 0 toeren. Lachen!

In mijn vorige auto had ik de Concert radio van Audi. Supermooi geluid, 9 speakers met sub achter in, erg goed.
Het geluidssysteem geleverd met de navigatie in de Lexus, ook 9 speakers en 1 sub, is in verhouding iets minder strak maar nog steeds bovengemiddeld goed.
Stiekem had ik achteraf liever de Mark Levinson gehad maar dat liet mijn leasebudget helaas niet meer toe. Desalnietemin denk ik dat de gemiddelde berijder hier prima mee kan leven.
Ik wel iig!

Positieve punten;
- Stevigheid, afwerking, geluidsniveau, mogelijkheden audio (usb, bluetooth streamen iphone), nav, mooi leer, wegligging bijna net zo sportief als mijn audi met sportonderstel
maar een stuk comfortabeler, handsfree bellen van goede kwaliteit
Negatieve punten;
- Door plank in laadruimte een mooie egale kofferbak maar wel erg laag waardoor boodschappentas niet onder de afdekhoes past (waarom is dit niet gewoon een hoedenplank?)
- Kaart navigatiesysteem ietwat verouderd
- Armsteun houder beetje lam sinds oplevering maar wordt direct vervangen. Top!
- Stoel kan niet erg ver naar achteren.
- Zuinigheid nog ver te zoeken na de eerste duizend kilometers, 1 op 14. Maar wel weinig snelwegkilometers gereden. We gaan het zien of dat beter wordt.

Al met al zeer positief..en die 14% maakt het helemaal compleet :-)

Verbruik

  • 3.000 km

Het verbruik lijkt zich inmiddels gestabiliseerd te hebben rond de op 1 op 15,5km/liter. Maar moet toegeven dat ik de auto eigenlijk altijd op de sportstand zet want hij reageert dan net wat feller en het stuur geeft wat meer tegendruk. Door de kleine tank, waar ik overigens nog niet meer dan 37 liter in heb gekregen, kom ik niet verder dan 570 km. Theoretisch moet ik tot 700 km kunnen komen op de tank van 45 liter maar wanneer de cruising range 0 km aangeeft ga ik toch maar tanken...
De stoelen bevallen mij uitstekend ondanks mijn lengte van 1.90m.
Verder geen klachten!

Vakantierit

  • 10.000 km

Vorige maand naar Kroatie op vakantie geweest met de auto en er zijn me wel enkele dingen opgevallen. In nederland,slovenie en kroatie is de auto uitstekend. Erg stil aan boord en mooi verbruik (1 op 18)...echter in Duitsland en Oostenrijk ben ik een heel stuk minder enthousiast over de auto. Doordat je gemiddeld toch wat harder rijdt in Duitsland en in Oostenrijk te maken krijgt met bergen komt het nadeel van de CVT om de hoek kijken. Door het niet erg hoge koppel van de auto klimt deze erg snel in de toeren om de snelheid erin te houden in de bergen (duitsland 170, oostenrijk 140) maar dit heeft als nadeel dat het geluidsniveau aan boord onaangenaam wordt. Het gemiddelde verbruik op deze stukken ging ook aanzienlijk omhoog, 1 op 14 ongeveer. Op deze stukken verlangde ik echt terug naar mijn vorige auto met dieselmotor en bijbehorende grote koppel.
Inmmiddels de 10000km gepasseerd maar ondanks het negatieve gevoel na de vakantie, nog steeds positief. In de Randstad is het gewoon een prima auto!

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.