Lexus CT 200h Hybrid Business Line (2011) #6

autoreview

Lexus CT 200h Hybrid Business Line (2011)

Signalement

UitvoeringCT 200h Hybrid Business Line
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf220.000 km
KM-stand laatst240.000 km
Lezerswaardering: 73%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Doei BMW, hallo Lexus

  • 221.000 km

Na ruim 12 jaar merktrouw geweest te zijn aan BMW is de liefde vooralsnog voorbij. De afgelopen vijf jaar heb ik rondgereden in een BMW 120I High Executive automaat. De BMW heeft me over vijf jaar tijd en 70.000 KM 3 keer langs de kant van de weg laten staan met de meest rare problemen. Na de zoveelste foutmelding leidend tot een reparatie was ik er HELEMAAL klaar mee. Mijn volgende auto zou en moest betrouwbaar zijn.

Na redelijk wat avonden onderzoek doen kwam ik al snel uit bij twee auto's:

Mazda 3 (2014 model Sky-active)
Lexus CT200H

Eerst een testrit gemaakt in een Lexus CT200H bij een garagebedrijf in de buurt, de uitvoering was karig en tijdens de proefrit wist de Lexus niet te overtuigen. De Lexus leek hiermee vooralsnog af te vallen.

Daarna een testrit gemaakt in een Mazda 3 via Vaartland, prima auto hoor. De motor trekt heerlijk en deze GT-M versie zat bommetje vol opties. In gesprek gegaan over de prijs, zelfs 3% marge kon niet gegeven worden en daarnaast moest er verplicht een afleverpakket bij (lees: 600 EU voor het checken van de bandenspanning en 3 maanden garantie). Was niet echt gediend van de strategie een verplicht pakket aan te smeren, dus auto laten staan.

Tsja wat nu? De BMW wilde ik echt ZSM exit hebben en echt veel schot zat er niet in de zaak. Totdat Marktplaats met een push notificatie kwam: Een Lexus CT200H dicht in de buurt, eens kijken:

2e eigenaar
Geen import
Ex lease
Business line
220.000 op de teller
Scherpe prijs

Tsja.... 220.000 KM dan is een auto toch afgeschreven? Toch maar eens contact opgenomen met de verkoper. Auto was reeds 6 jaar in zijn bezit en in onderhoud bij het garagebedrijf van zijn vader, desgewenst kon hij daar de brug op of mocht ik iemand meenemen om ter plekke een aankoopkeuring te doen. Het klonk allemaal zeer betrouwbaar dus ik ben gaan kijken. De auto is 9 jaar oud maar was in werkelijk uitmuntende staat, 1 klein krasje linksvoor maar de rest was puntgaaf. Het alcantara interieur idem, geen vlekken, krassen of nare luchtjes de auto zag er als nieuw uit. Ook tijdens de proefrit kwamen er geen rariteiten naar boven, geen piepjes, geen kraakjes alles deed het perfect.

Tsja, een goed uitziende auto, betrouwbaar verhaal en een scherpe prijs? Dan durf ik de gok aan met 220.000 op de klok. Aangezien ik normaliter 12.000 / 15.000 per jaar op de teller zet (nu met corona een stuk minder) zag ik mezelf wel de klok naar 250K tillen zonder problemen in de komende jaren.

De eerste 500 KM zitten er inmiddels op en ik kan niet anders zeggen dan: wat een fijne auto! De stoelen zitten heerlijk, zit ruim in de opties (keyless entry + parkeercamera is echt heerlijk!) en ik ben eigenlijk al vrij snel gewend aan de combinatie elektro + benzine icm CVT. Wanneer je goed doseert met het gaspedaal kom je rap van de plaats zonder dat de CVT begint te janken en met redelijk anticiperend rijgedrag staat er nu 20.5 KM / L op mijn dashboard zonder dat daar overdreven truttig voor gereden is.

Ik zal de review updaten zodra er 5000 tot 10.000 extra KM's op de teller staan.


Dik twee jaar verder

  • 240.000 km

Ondertussen zijn we twee jaar verder met de Lexus CT200H en is er zo'n 20.000 Kilometer gereden, vanwege corona werk ik voornamelijk thuis en dat is te merken in het kilometrage, desondanks waren het wel 20000 plezierige kilometers.

Brandstof:

Met 50% korte ritten en 50% ritjes over de snelweg kom ik uit op een verbruik van minimaal 1 op 18, met langere ritten wordt de 1 op 20 ook gehaald. Ik anticipeer goed, laat de auto uitrollen en rem gedoseerd om de batterij op te laden maar trek wel redelijk snel op en rijd zeker niet truttig.

Onderhoud:

In vergelijking met mijn verleden bij BMW is deze Luxus een verademing voor de beurs, twee APK's en grote beurt verder (met 0 aandachtspunten).

De auto heeft me 1 keer laten staan met een defecte accu voor het motormanagementsysteem, de ANWB heeft ter plaatse een nieuwe erin gezet, kosten: 70 EU

Ervaring:

Samen met mijn vriendin ben ik deze zomer met de Lexus via Annecy, naar Bergamo (absolute aanrader), naar Verona, Gardameer en via Reutte (Oostenrijk) terug naar Nederland. Dik 2500 KM in twee weken tijd, Mijn vriendin heeft het niet zo op rijden dus ik heb alle KM's afgelegd en dat was zeker geen straf. De stoelen zitten uitermate fijn, het entertainmentsysteem is goed en alle dingen doen gewoon wat ze behoren te doen. in totaal hebben we ongeveer 120 liter benzine getankt voor 2500 KM, helemaal niet slecht! Helemaal wanneer je weet dat in Duitsland 160 op de cruise control stond.

De auto bevalt me nog steeds goed, de volgende denk ik nog niet over na maar dat Lexus een serieuze kandidaat gaat zijn staat al vast!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.