Lexus CT 200h Hybrid Business Edition (2012) #4

autoreview

Lexus CT 200h Hybrid Business Edition (2012)

Signalement

UitvoeringCT 200h Hybrid Business Edition
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf104.000 km
KM-stand laatst294.000 km
Lezerswaardering: 80%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Hybride ervaring Honda en Lexus

  • 109.000 km

Dit is mijn 3de hybride auto in 7 jaar tijd.
Komende een een Mazda 626 station diesel, was ik opzoek naar een andere zuinige auto. (2010)
In eerste instantie gekeken naar de Seat ibiza 1.3 diesel.en naar de Skoda Fabia diesel.
Beide nieuw .
Was een beetje geschrokken wat je uiteindelijk moet betalen.
Vanaf prijs 15000 Euro ,wilde als extra metalic lak en geregelde airco . uiteindelijk werd de prijs 18500 euro.
Nou dat ging dus mooi niet door.,gelukkig achteraf.
Wist nog dat er bij de Honda dealer een Honda Insight stond.
Dus met de familie op naar de Honda Dealer..
Werd er zeer vriendellijk ontvangen, zijn eeste vraag was , heeft u wel eens met een hybride auto gereden, wilt u een proef rit maken.
Nou dat wilde we wel , onze eerste reactie bij heti instappen was gelijk , ja kopen pap nog geen meter gereden.
Bij het starten van de auto keken we elkaar aan van wat een verschil met de Mazda 626 diesel.je hoort bijna niks wat een stilte.
Zo dit werd onze eerste hybride auto 2de hands 2009 met 45000km op de teller.
Als je de auto rijdt waar hij voor bedoeld is zuinge auto en geen race monster dan is dit echt een fijne en zuinige auto.
Heb met deze auto 70000km gereden met een gemiddeld verbruik van 1op20.
gewoon rustig rijden veel cruise control gebruiken.
Wat me wel opviel was dat de Insight stug geveerd is zeker op korte hobbels .
Bij een onderhoudsbeurt een Honda Civic hybride meegekregen en deze rijdt dan weer een stuk comfortabeler.
Dit werd dus mijn volgende auto ,ook weer uit 2009 met 40000KM op de teller.
De Civic is iets minder zuinig dan de Insight.1op 19
Ook deze auto is stil ,de opmerking dat je de cvt hoort bij het optrekken moet je met een korretje zout nemen.
Welke auto maakt nou ggen geluid bij het optrekken.
Vind dit een onzinnige kritiek punt van de heren journalisten, zijn in mijn ogen te duits minded.
Met deze Honda 100000KM gereden ,en als enig defect een kapot achterligtje.
Waarom dan naar de lexus CT200H overgetapt, nou altijd een Lexus willen rijden en ze ziin nu redelijk betaalbaar..
De verschillen tussen de Lexus en Honda.s.
Lexus voelt degelijker aan rijdt nog stiller minder last van banden geruis (16inch).is zuiniger 1op21.
Zit een fantastische audio installatie in ,helaas geen Mark Levinson.
Heb er nu ongeveer 5000KM meer gereden ,echt een genot om in deze auto te rijden ,zonder de Honda,s te kort te doen.
Ik denk dat de Honda en Lexus toch erg ondergewaardeerd worden.
Zoals ik al zei de journalisten zijn mij te duits minded ,bij vergeijkings testen altijd met onzinnige kritiek komen bij de japanse auto,s.(harde materialen dashboard ,of je iedere dag in de auto stapt en danover je dashboard aait ,o wat lekker zacht.)
Ze kunnen niet toegeven dat de Japanners op gelijke hoogte staan als de duitse auto fabrikanten.
Zal jullie een update sturen na de eerste beurt bij 12000km
En wat dan de ervaringen zijn van de Lexus

Update 118080.
Grote beurt + APK
Maar bij wie ga ik die uitvoeren ,eerst naar de Toyota dealer in de buurt .
De beurt gaat net zo veel kosten dan bij de Lexus dealer maar dan zonder Red carpet treathment .
toen besloten om naar Louwman in Eindhoven te gaan ,werk zelf in veldhoven.
Wat een fantastisch bedrijf is dit ,zeer vriendelijk of ik er al jaren klant ben.
We gaan eerst kijken of er nog open terugroep actie staan.
2 stuks Koolstof filter en beugels gordijn airbag.
mijn auto zou op mijn werk worden opgehaald en ze zouden dan ook vervanged vervooer meenemen.
Nou dat werd een vrij nieuwe GS 300H.
Bij het ophalen van de auto stond hij er weer netjes bij schoongemaakt van binnen en buiten.
Zeer tevreden over Lexus Louwman eindhoven.
Auto rijdt echt geweldig enkele min punten zijn er ook.
Geen automatisch iinklapbare spiegels.
Achterkant wordt zeer snel vuil.
Korte hobbels worden hard doorgegeven.
En het verbruik is nog steeds gunstig 5.2/100 km
In het voorjaar ga ik mijn navigatie updaten prijs 180 euro.
Best veel geld maar ja het zit erin en vind het wel prettig als hij up to date is.
bij Lexus zeiden ze ook ,doe eerst de noodzakelijke onderhoudt en kijk dan pas naar je navigatie.
Blijf jullie op de hoogte houden .

Update

  • 150.000 km

Hierbij weer een update van mijn CT200H
Nu een 30000km verder, nov 2018 winterbanden onder mijn auto gelegd.
Verbruik is niet gestegen nog steeds een gemiddelde van 4,8l /100km.
Rij gewoon rustig dagelijks 100KM vice versa waarvan 60 km snelweg.
Bij 150000 km remblokken voor vervangen ,en ruitewisserbladen voor.
Prijs orginelen bladen dealer 129 euro imitatie bij de dealer 82 Euro.
Dus dit maar niet gedaan , en naar een automaterialen zaak gereden .
Bosch 31 Euro.
Al met al nog steeds dik tevreden met de CT200H.
O ja bij de laatste beurt een nieuwe CT200H meegekregen, is iets stiller en wat zachter afgeveerd , comfortabeler.
Navigatie nog niet opgedate komt nog .

Update 02-08-2021

  • 198.400 km

laatse update was bij 150000, nu inmiddels 198400 km op de teller.
Nog steeds dik tevreden met de auto , tot nu toe hitte schild vernieuwd onder garantie, een te lampen koplamp en kenteken verlichting.
Voor de rest regulier onderhoud.
Waarbij met 195000km 2 nieuwe banden zijn gemonteerd ( Dunlop blu-response) Met de yokohama's +/- 70000km gereden.
Dunlop banden zijn een stuk stiller.
Heb besloten om de auto helemaal op te rijden.
Ben benieuwd hoelang /hoeveel KM ik met deze auto nog kan rijden voor de kosten echt te groot worden.
Wat het eerst eraan zal komen denk ik zij de schijven voor.
Heb geen idee hoelang je normaal met schijven doet.
Hoe jullie in ieder geval op de hoogte , mochten de eerste onkosten komen en bij welke KM stand.
Wat het verbruik betreft 4,8l op de 100KM , tank wel 98 inplaats van 95.
Iets duurder ( kan gelukkig in Belgie tanken ) maar wel zuiniger dan met 95

Update

  • 210.000 km

Hierbij weer eens een update, grote beurt bij 210000 km .
Stabilisatorstang rechts voor speling , kan nog door de keuring .
Maar wordt toch vervangen.
Storing gehad in de hybride accu , ontdekt bij de health check .
Storing kon op dat moment niet gereset worden.
Advies dealer rij 500km en kom dan terug voor een nieuwe health check.
Schijnt vaker voor te komen maar is niet verontrustend zegt de dealer.
Na 500 km terug geweest , is nu weer in orde .
Gelijkmook stabisator stang vernieuwd.
Op naar de 225000 km.
Verbruik nog steeds op 4,8 gemiddeld.
Nog steeds tevreden .

Kachel ventilator

  • 221.000 km

Mijn ventilator kachel/airco piept bij stand 1
Hierboven is het weg.
Na de dealer geweest om het checken.
Zit speling op de as van de ventilator.
Vraag wat kost dit om het te vervangen .
Schrik niet 1000Euro.
Who dit is wel heel duur.
Advies dealer , blijf er mee rijden tot hij begint te ratelen . Dan moet je hem echt vervangen.
Hou jullie verder op de hoogte hoe dit verder verloopt

Ventlator vervangen

  • 223.240 km

Kachel ventilator toch vervangen.
Weliswaar een 2de handse a 150 euro.
Doet het nu weer zonder bijgeluiden.
Bij 225000 een kleine beurt.
Hou jullie hie an op de hoogte

Stuurstang bouten

  • 225.000 km

Bij 225000 naar de dealer voor een kleine beurt, laatste tijd een raar bijgeluid in de auto .
Dacht eerst iets aan het onderstel.
Probleem uitgelegd aan de dealer , hij wist vertellen dat dit aan de bouten van de stuurstang ligt. Zijn advies bouten laten vervangen a 95 Euro.
Probleem is nu weg .
Komt vaker voor bij een CT 200 vertelde hij mij.
Verder geen bijzonderheden .

nieuwe banden

  • 237.000 km

vandaag 2 nieuwe banden gekocht ( Dunlop blue response) de oude Landsail banden waren naar 90.000 km versleten .
Nu staat de auto op 4 dunlops blue response banden.
over 4 weken een grote beurt bij 240000 km

grote beurt bij 241000

  • 241.000 km

Grote beurt gehad bij een km stand van 241000 km.
het wordt een beetje saai maar ook nu weer geen bijzonderheden.
Gevraagd over iets zit aan te komen in de komende 15000 KM.
Remblokken of schijven ? Neen was het antwoordt ziet er allemaal nog goed uit.
Dus op naar de 265000KM

Update 265000KM

  • 267.000 km

265000 apk & kleine beurt voorbanden vervangen. Dealer zegt voorem schijven moeten binnen 15000km vervangen worden kosten 600 €. Zit met toch niet lekker dus bij 267000m schijven voor laten vervangen
Offerte,dealer 600 €
Vakgarage 400 € ,na vakgarage gegaan hier zagen ze ook dat remblokken achter aan vervanging toe was.
Totaal,580 €
Kan hij er weer tegen aan, op naar de 280000KM

Grote beurt

  • 275.000 km

Wordt een beetje nu bij KM 275000 grote beurt , linker stabilsator stang nu aan vervanging toe , bij 210000 was de rechterzijde gedaan.
verder geen bijzonderheden.
Dus op naar de 290000

Kleine update

  • 290.000 km

Kleine beurt gehad , auto trilt soms licht bij remmen .
Dealer dacht eerst aan lekke koppakking, gelukkig is dit niet het geval .(kosten rond 3400Euro)
Na de beurt lijkt het of het een stuk minder is. Fuel threathment wynns bij de brandstof gedaan, motor vervuiling kan ook een oorzaak zijn.
O ja nummerplaten moeten vervangen worden , door vervaging .

upgrade naar IS300H

  • 294.000 km

Na lang wikken en wegen ,toch besloten om de CT200H in te ruilen.
Liep al een tijd rond om mijn auto toch in te ruilen in plaats van oprijden.
mijn wens was de IS330H, ondanks de nog hoge vraag prijs.
Kom ik per toeval een IS330H tegen van 2018 het face lift model , bij de zelfde dealer waar ik 7 jaar geleden de CT200H heb gekocht.
7jaar lang met veel plezier in de CT200h gereden. zonder noemenswardig problemen.
Hoop dat de IS300H ook zo goed gat bevallen.
Hiervan zal ik een nieuwe review van maken

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.