Lexus CT 200h Hybrid (2012) #3

autoreview

Lexus CT 200h Hybrid (2012)

Signalement

UitvoeringCT 200h Hybrid
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf109.000 km
KM-stand laatst185.068 km
Lezerswaardering: 72%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste review

  • 115.000 km

Mijn vorige auto in november/december 2018 (Kia Cee'd 2007) ingeruild. Over de Kia was ik zeer tevreden, zoals men ook kan teruglezen in mijn review over deze auto. Ook over de inruilwaarde. Bewust is er overgestapt op de Lexus CT200h, doordat ik meer kilometers ben gaan rijden en diesel geen optie is voor mij.

Een vergelijking met de Kia is niet te maken, de Lexus is een compleet andere auto en zou echt appels met peren vergelijking zijn.

Na nu ongeveer 5 maanden kan ik absoluut zeggen dat de lexus volledig aan al mijn verwachtingen voldoet (weggedrag, verbuik, comfort, ruimte en kracht). Over de betrouwbaarheid is bewust 3 sterren aangegeven, omdat ik deze auto te kort in mijn bezit heb (nog onder de garantie valt) en dit dus later moet blijken.

Comfort:
De stoelen zitten heerlijk, ruimte voor mij (ben zelf langer dan 1.90m ) is ruim voldoende. Dat de auto wat lager ligt is voor ons gezin geen probleem. Ook onze hond (herder) past goed in de kofferbak en kan languit liggen. De achterbank ruimte is voor passagiers wat kleiner dan de Kia, dus voor een (groter) gezin te klein.

Rijgedrag:
Onder deze Lexus ligt een sport onderstel, misschien dat ik hierdoor de bochten erg strak kan nemen, en de auto direct reageert en absoluut niet wil uitbreken. Alleen bij een parkeergarage met een schuine weg naar beneden rustig rijden i.v.m. de voorbumper. De acceleratie is voor mij ruim voldoende. Rij dagelijks in de eco stand en wanneer ik de snelweg oprij (afhankelijk van de verkeersdrukte) gebruik ik al dan niet de sportstand. Het motor geluid bij flink gas geven hoor je inderdaad (lees je veel terug in andere reviews), alleen vind ik absoluut niet hinderlijk (de Kia maakte hierin zo ie zo een stuk meer geluid). Zodra je op de weg zit (binnenwegen en snelwegen) hoor je eigenlijk alleen de andere auto's en wat licht banden geluid (heb all seasons).

Verbruik:
De Lexus begint alleen maar zuiniger te rijden op dit ogenblik. Ben begonnen met gemiddeld 1l op 18 a 19 km en zit nu op 1l vs 20.2km. Rij dus met een volle tank ongeveer 650km. Dagelijks wordt er +/- 60km gereden (combinatie snelweg binnenwegen).

Problemen:
Zoals eerder in deze review aangegeven heb ik op dit ogenblik garantie (onbeperkte km's). Service van de dealer is perfect. Echt problemen heb ik niet gehad. Enige waar je op moet letten is de stuurstang. Als je een proefrit maakt op een klinkerweg gaan rijden en tussen de 20 en 40 km pu rijden. Als je dan ligt gerammel hoort en vibratie voelt in het stuur moeten er 2 schroeven worden aangedraaid (10 min werk door de dealer, dit euvel ik ook terug te vinden op het Lexus forum met foto's). De onderhoudsintervallen zijn bij iedere 15000 gereden kilometers dus wordt misschien nog vervolgt. Persoonlijk reken ik hier niet op trouwens.

Update en eerste (kleine) beurt

  • 124.000 km

Zoals aangegeven in mijn eerste review, hierbij een eerste update.

Keuze waarom Hybride i.p.v. Diesel:
Buiten dat een beter milieu bij jezelf begint (en hopelijk het produceren van de batterijen in de toekomst milieuvriendelijker wordt), was voor mij kosten besparing i.c.m. hoeveel auto je krijgt van belang. Bovendien niet te vergeten de zeer goede kwaliteit van de CT200H.

Bijzonderheden:
Geen één, de Lexus rijdt nu constant 1 op 21. Heerlijke auto en eigenlijk alleen wat accessoires aangeschaft (zoals privacy shades). De airco/climate control goed gebruikt de afgelopen zomer periode en ook hier zeer tevreden over. Alles is goed in te stellen. Enige wat fijn zou zijn geweest was een in hoogte verstelbare bijrijdersstoel stoel (dit heeft alleen in geen enkele auto gezeten die ik heb aangeschaft).

124000km (kleine) beurt:
Geen noemenswaardigheden, goed uitgevoerd door de dealer. Alleen de ruitenwissers waren aan vervanging toe. Uit coulance 25% korting gekregen, omdat er na aanschaf nog maar 15000 km mee was gereden.

Laatste review en afscheid van deze mooie CT-200H

  • 185.068 km

Afsluitende review van deze CT200h
In april 2024 hebben we afscheid genomen van de CT dit ondanks de planning was om deze auto helemaal op te rijden. We merkten dat we door de lage zit toch wat last kregen van lichamelijke ongemakken en bij toeval kwam de UX250H voorbij waar ook de bijrijders stoel ook standaard in hoogte verstelbaar is. Dit is de hoofreden geweest we hierop overgestapt zijn in combinatie met de waardevastheid van Lexus.

Onvoorziene reparaties en/of onkosten
Hierover ben ik super tevreden. Vanaf het moment van aanschaf t/m verkoop 0 euro. Wel is alle jaren het onderhoudsschema aangehouden en de jaarlijkse hybride check uitgevoerd. Het enige wat ik zelf heb vervangen is de binnenspiegel die wat geoxideerd was (via internet makkelijk een origineel nieuw te vinden voor een kleine prijs).

Onderhoud
De CT is jaarlijks dealer onderhouden geweest inclusief de APK bij dezelfde dealer (toyota/lexus). In bijna 4 jaar tijd is vervangen tijdens de onderhouds intervallen:
- 2 nieuwe voorbanden (all-seasons)
- Nieuwe 12V accu
- Nieuwe remblokken voor
- 2 sets nieuwe wisserbladen voor
- 4 nieuwe bougies

Conclusie
We hebben heel veel plezier gehad aan deze auto. één lange vakantie gehad qua kilometers (Frankrijk) in de zomer. Met wat extra stops voor de achter passagier(s) was dit prima te doen. Hierin ook gebruik gemaakt van de "B" stand, wat erg prettig werkt. Benzine verbruik is altijd ongewijzigd gebleven en eens per 3 maanden een cleaner toevoeging gebruikt bij het het tanken. Het motor geluid wat veel mensen als storend ervaren zelf zo niet ervaren, komt mogelijk ook niet regelmatig/vaak het rechter pedaal hoefde in te gebruiken en 90% in de de eco stand heb gereden. Leuke is dat deze CT alweer een nieuwe eigenaar heeft en alweer hebben zien rijden in onze woonplaats! Onze nieuwe Lexus UX 250H uit 2019 bevalt tot nu toe ook goed!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.