Land Rover Defender 90 Td5 County (1999) #2

autoreview

Land Rover Defender 90
Land Rover Defender 90Land Rover Defender 90Land Rover Defender 90Land Rover Defender 90Land Rover Defender 90 - interieur

Signalement

UitvoeringDefender 90 Td5 County
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf50.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Altijd al een Defender willen aanschaffen, en na een weekeindje off-roaden in het buitenland was ik verkocht en op zoek gegaan naar een 90. Ik heb uiteindelijk een defender 90 TD5 met geel kenteken aangeschaft. Geel kentenken, zodat ik mijn kinderen ook mee kan nemen. Intussen heb ik alle denkbare off-road cursussen in binnen- en buitenland gedaan met deze auto en zoek vaak met vrienden de nodige uitdagingen op. Daarbij laat de Defender zich van zijn beste kant zien. Of het nu over paden met rotsblokken omhoog is of in nat en modderig terrein, mijn makker gaat maar door. Om het uiterste uit dit soort auto te halen en om de boel heel te houden kan ik iedereen met een 4x4 aanraden om cursussen te volgen. Het is namelijk een misverstand dat je met een terreinauto moet crossen en raggen. In het dagelijkse gebruik is mijn Defender redelijk praktisch al neem ik bepaalde bekende tekortkomingen op de koop toe. De 90 is te klein om met kinderen te reizen omdat de achterstoeltjes dwars op de rijrichting staan. Rij je vaak met meer dan 2 personen, ga dan voor een 110 of 130. Voor wat betreft de kosten: ten opzichte van mijn vorige (gewone) auto’s rij ik nu veel rustiger en dat maakt al veel uit in kosten. Aan de Defender doe ik klein onderhoud zelf en heb ondanks veelvuldig terreingebruik niet meer kosten aan dan aan andere auto’s. In twee jaar tijd en ruim 50.000 km verder heb ik een aandrijfkruisje, een wiellager, remblokken en twee schokdempers moeten vervangen buiten normaal olieverversen om. Al met al heb ik het Land Rover visus aardig te pakken. Van mij hoeft al die luxe en gladde afwerking met notenhouten of aluminium accenten niet zo. Lekker hoog op de bok in mijn machine!

PROBLEMEN

Aandrijfkruisje voorste cardanas.
Wiellager linksvoor.
Achterste schokdempers

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.