Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)

autoreview

Kia Venga
Kia VengaKia VengaKia VengaKia VengaKia VengaKia VengaKia VengaKia VengaKia VengaKia VengaKia VengaKia VengaKia VengaKia VengaKia VengaKia VengaKia VengaKia VengaKia VengaKia VengaKia VengaKia VengaKia VengaKia VengaKia VengaKia Venga

Signalement

UitvoeringVenga 1.4 CVVT X-tra
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst40.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ervaring na meer dan 40.000 Km

  • 40.500 km

Algemene indruk:
Ik heb nu iets meer dan 10.000 km en vijf maanden met deze auto gereden.
Een heerlijke auto. Ruim, heerlijk stil. De stoelen zitten goed, de radio klinkt prachtig, kortom een plezier om in te rijden.
We hebben deze auto gekocht omdat hij een hoge zit heeft, net als onze vorige auto, een Suzuki Wagon.
In en uitstappen gaat dan ook heel makkelijk.
De bagagemogelijkheden zijn fijn. De achterbank kan naar voren worden geschoven om extra ruimte te maken. Hierbij kan je nog steeds met vijf personen in de auto rijden. Verder is de bodem van de laadruimte te verlagen. Dan heb je geen vlakke laadvloer meer, maar wel extra ruimte.

Nieuw voor me is de mogelijkheid om een USB stick aan de radio te koppelen, waardoor je een hele muziekbibliotheek kan laten afspelen.
Doordat de auto heerlijk stil is, kan je ook onderweg van de muziek genieten.

Het verbruik van de auto valt iets tegen 1 op 14,3 Km in de (winterse) praktijk. Dit lijkt wel afhankelijk van de buitentemperatuur. Als het warmer is, is de auto zuiniger.
De auto heeft ISG, wat betekent dat de motor afslaat als je voor een stoplicht stilstaat met de versnelling in de vrij. Dat is even wennen, maar werkt perfect. Zo gauw je hebt aangewend dat je niet direct na het stoppen naar de eerste versnelling schakelt (met het koppelingspedaal in) gebruik je deze optie maximaal.

Garantie en onderhoud:
Wat wil je nog meer: 7 jaar garantie en onderhoudsbeurten om de 20.000 Km? Als je een nieuwe Kia Venga koopt, heb je voorlopig geen zorgen dus. De garantie gaat mee als je de auto wil verkopen.

Nadelen:
Natuurlijk. Elke auto heeft verbeterpunten. Ik merk dat er minder opbergmogelijkheden zijn dan in mijn vorige auto. Die had een lade onder de bijrijdersstoel en een aflegplankje onder het dashboard. De Venga heeft dit niet, waardoor het wat woekeren met de ruimte is om de zonnebril, kaartenboekje, ijskrabber etc. kwijt te raken.
Verder is de voorstijl links behoorlijk breed. Bij rotondes is het dus uitkijken geblazen, er zit wel een beetje een blinde hoek in, waarachter een kleine auto zich kan verstoppen. Je moet hier even aan wennen.

Update na 40.000 kilometer.
Nog steeds een aanrader. Ik ben zeer tevreden over deze Kia Venga. Ruim, stil, en geen mankementen. Buiten de beurten zie ik geen garage.
Benzine verbruik ligt op 1 op 14,6 Km.

Conclusie:
Een aanrader.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.