Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)

autoreview

Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)
Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)Kia Venga 1.4 CVVT X-tra (2010)

Signalement

UitvoeringVenga 1.4 CVVT X-tra
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst3.300 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een stap terug maar.................geen spijt

  • 3.300 km

Na 6 jaren VW Touran (model 2003), met veel problemen, werd het tijd voor wat anders. Kleiner en wat zuiniger maar wel met een hoge zit en voldoende binnenruimte/kofferbak. Golf Plus was een alternatief maar het vertrouwen in VW was helaas niet zo groot meer. Daarbij fiks aan de prijs. Na wikken en wegen, passen en meten en het lezen van testen, verslagen en revieuws en ma enig rekenwerk uiteindelijk gekozen voor een KIA Venga. Gezien de ervaringen met de Touran aantrekkelijk de .....7 jaar garantie.

Op 20 mei de Venga opgehaald. Net zoals bij de proefrit wel een wat zweverig gevoel en dat was ook de eerste dagen zo. Maar al snel was dit verdwenen. Autotje rijdt lekker en iedereen is verbaasd over de vele ruimte in dit compacte model met daarbij de fijne zitpositie. En het model....mooi of niet mooi.
De eerste 1600 KM was,behoudens 2 x heen en weer Antwerpen rondom het huis (boodschappen) en wat woon/werkverkeer wat resulteerde in 6.8 l/100 km.

Twee weken terug de eerst "grote" reis en in een week werd er circa 1500 kilometer gereden. Zo'n 900 km autobahn en 600 km heuvelachtige binnenwegen. Vier forse volwassen, gedeeltelijk vol met bagage en temperaturen tot 38 graden dus airco mocht er goed aan trekken. Terug thuis een verbruik van 6.3 l/100 km.
Op de autobahn gemiddeld 110 met af en toe eens doorgetrokken naar de 140/150. Op de binnenwegen gemiddeld tussen de 60 en 80 km. Stijl van rijden is wel de nieuwe rijstijl dus snel doorschakelen en wanneer nodig uit laten rijden.

Na zo'n 8 weken en 3300 kiometer kan ik als plussen melden:
- Fijne hoge zitpositie en goede stoelen (ondanks gewicht 115kg);
- Veel ruimte voor en achterin, ook voor zoonlief van bijna 2
meter en schoondochter van 1.85);
- Kofferruimte voor zo'n compacte auto ruim voldoende als was het
t.o.v. de Touran uiteraard passen en meten (- 260 liter);
- Goed functionerende accessoires zoals de stuurbediening van
radio en telefoon (effe uitzoeken) alsmede de parkeer sensoren;
- Als doorsnee gebruikers tevreden met de audio-installatie;
- Dik tevreden over de airco. Kreeg auto snel en lekker koel;
- Tevreden over het verbruik en mogelijk wordt dit nog beter;
- Geen druppel olieverbruik, olie was nog kraakhelder;
- Weinig herrie tijdens het rijden ook niet bij 140/150 km;
- Tijdens deze snelheid bleef auto beheersbaar aanvoelen;"
- Start/stop met hill-assistance....even wennen maar dan ok;
- Leuke prijs van 19.000 euro helemaal rijklaar !!


Kleine minnetjes:
- ruitenwisser aan passagierszijde. Laat gedeelte "ongewist;
- Start/stop werkt niet altijd met de airco aan;
- Afdekplaat in bagageruimte.Wanneer deze wordt gebruikt in
hoogste stand en men plaatst zware voorwerpen aan een kant,
zakt tie door.

Terugroepactie ivm koelwaterslang en afgelopen week, nadat de auto de hele dag in de brandende zon had gestaan, bleef na het starten een aantal controlelampjes branden. Ook de toerenteller werkte niet. Na kort stukje te hebben gereden en opnieuw te hebben gestart was euvel verholpen. Toch attent bij volgende keer.

Maar...........tot nu toe dik en dik tevreden over dit karretje. Eerlijk is eerlijk het is allemaal iets lichter dan de Touran en mogelijk de Golf Plus (1.2 TSI) maar .....´t scheelt ook maar even zo´n 8000 eurotjes en daar kan je veel leuke dingen van doen.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens