Kia Niro 1.6 GDi PHEV ExecutiveLine (2024)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Niro 1.6 GDi PHEV ExecutiveLine |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2024 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand laatst | 4.500 km |
De eerste 4,500 km
- 4.500 km
Begin Augustus de Niro in gebruik genomen. We hadden meer ruimte nodig (rolstoel +) en we hadden flink wat Kwh over van de zonnepanelen. Vandaar gekozen voor de Plug in Hybride, bovendien was deze (in meest complete uitvoering) per direct leverbaar, waarbij het anders maanden wachten was. Eigenlijk geen kilometer aan hoeven te wennen, maar dat komet misschien ook dat de knoppen partij en bediening van het scherm grotendeels overeen komen met de Stonic die we eerst hadden. Dit is een automaat met 6 versnellingen waarbij de Stonic er 7 had die ook automatisch schakelde, maar dat noemde ze bij Kia geen automaat. De Stonic reed met lage snelheden rustiger (op benzine) schakelde simpelweg eerder op. Last heb je er niet van, de meeste kilometers rijden we electrisch, maar het valt op als je deze 2 versies na elkaar gebruikt. Iritant zijn een aantal van de verplichte waarschuwingen die je keer op keer uit moet zetten en deze is zo eigenwijs dat zodra je de cruiscontrol inschakeld, de keep your lane en het getrek aan het stuur meteen weer begint. (opnieuw knop indrukken en het is weer weg) Leve de EU regelgeving, echt bizar. Comfortabel is de auto zeker en het verbruik zoals er nu staat in de verbruiks meter klopt wel. Nu het kouder is gaat het electrisch verbruik uiteraard omhoog al is het maar omdat de auto dan ook electrisch verwarmt wordt.
Ga geen verbruiksgegevens meer bijhouden want dat is in deze tool eigenlijk niet te doen. Je stopt niet als de accu leeg is en dan zou je ieder strookje op benzine apart moeten ingeven. Handiger zou het zijn als de tool automatisch uitrekent hoeveel km er overblijft als je begin en eindstand electrisch zou kunnen opgeven, maar ook dan met een range van tussen de 55 en 65 kilometer max blijf je aan de gang.
We laden alleen thuis tot nu toe en verbuiken op die manier het overschot aan zonne-energie. Langzaam laden als de zon schijnt en snel(ler) laden als de zon niet schijnt. Voor dat overschot zou je (nu) 8ct per Kwh krijgen dus voor 0,80 Euro rijden we tussen de 55 en 65 kilometer. Maar ook op benzine is hij gewoon erg zuinig, weegt tenslotte best wat en als je rond de 1 op 22 uitkomt mag je niet mopperen. Grappig om te zien dat de toerenteller ook op benzine reglematig naar nul zakt en de batterij het alsnog overneemt.
Hele lange stukken hebben we nog niet gereden, maar het zijn comfortable stoelen en al is het maar 55 km electrisch + 800 km op benzine, je komt een hele eind voordat hij weer aan een infuus moet.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Kia Niro
Had je deze auto's al gezien?

Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine | CarPlay | Leder | Camera | ACC | LED | Keyless | DAB+
- 2024
- 12.412 km

Kia Niro 1.6 GDi PHEV ExecutiveLine | Schuifdak, Stoelventilatie, Elektr. Stoel, Dodehoekdetectie, Leder, Keyless, LED, JBL, Dealer onderhouden, 1e eigenaar, 1300 kg trekgewicht, FULL OPTION!
- 2022
- 32.800 km

Kia Niro 1.6 GDi PHEV ExecutiveLine | CarPlay | Camera | Leder | ACC | LED | DAB+ | Keyless | 18 inch
- 2022
- 47.187 km