Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicPlusLine (2025)

autoreview

Kia Niro
Kia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia Niro PHEVKia Niro PHEVKia Niro PHEVKia Niro PHEVKia Niro PHEVKia Niro PHEVKia Niro PHEVKia Niro PHEVKia Niro PHEVKia Niro PHEVKia Niro PHEVKia Niro PHEVKia Niro PHEVKia Niro PHEVKia Niro PHEVKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia NiroKia Niro PHEVKia Niro PHEVKia Niro PHEVKia Niro PHEVKia Niro PHEVKia Niro PHEV

Signalement

UitvoeringNiro 1.6 GDi Hybrid DynamicPlusLine
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand laatst6.500 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een goed begin

  • 1.300 km

Afgelopen vrijdag was het dan zover.

Mijn "oude" leaseauto (Peugeot 308 SW, automaat, bj 2022) werd bij mij thuis opgehaald. Op zich een mooie auto met veel bagageruimte, maar helaas veel problemen mee gehad waaronder het bekende extreem hoge olieverbruik (1 liter per 1200-1500km).

Enkele uren later werd mijn nieuwe leaseauto bii mij thuis afgeleverd. De Kia Niro HEV Dynamic Plus line in de kleur interstellar gray.

Een redelijk leuke auto om te zien naar mijn mening. En een zeer aangeklede uitvoering waar (bijna) alles op en aan zit. Dat, alsmede de consumentenprijs (i.v.m. de bijtelling), was reden om de Niro boven de T-Roc te kiezen. De Capture en de Kamiq waren al eerder afgevallen.

De binnenruimte voorin is gewoon goed te noemen. Ook de afwerking en materiaalkeuze valt niet tegen. Achterin de Niro aanzienlijke meer beenruimte dan in de Peugeot 308SW en dat is wel een pré. De iets hogere instap is echt fijn net als de zitpositie.

De vele veiligheidssystemen zijn fijn, maar soms wat te nadrukkelijk aanwezig. En alles staat standaard aan bij (opnieuw) starten. Dus steeds weer bepaalde uitzetten om het rijden acceptabel te houden. De nadelen van EU regelgeving.

Wel is het een beetje behelpen met de opbergruimte in de Niro. Weinig ruimte in de deuren en andere vakjes. De bagageruimte is ruim 200 liter kleiner dan in de SW dus dat wordt af en toe passen en meten, maar dat zal waarschijnlijk alleen tijdens vakanties echt een issue zijn.

De Niro rijd goed. Helt iets meer over, maar dat zie je vaker bij een crossover. De aandrijflijn is prettig. Ietwat teveel geluid in de auto naar mijn beleving, maar je kunt helaas niet alles hebben.

Het verbruik is zeer acceptabel en beter dan verwacht (alhoewel ik daar niet echt op hoef te letten ivm tankpas). Ik heb nu zo'n 1300km met de Niro gereden (afwisselend snelweg, stad en platteland) en zit gemiddeld nu op zo'n 1 op 21,5 / 22.

De eerste 6500km

  • 6.500 km

Inmiddels ruim een maand en 6500km verder en om eerlijk te zijn bevalt de Kia Niro uitstekend. De rij-eigenschappen zijn goed, het comfort van de stoelen prima, de (iets) hogere zit is erg fijn. De binnenruimte is gewoon goed te noemen en de beenruimte achterin is super! Ik rijd zonder enige moeite 1 op 23 en dat is toch wel erg netjes. Ga ik wat meer snelweg kilometers rijden (vooral overdag) dan daalt het tot 1 op 22, maar ook dat is in mijn ogen zeer acceptabel. De Niro is geen scheurijzer, maar heeft voldoende vermogen om gewoon mooi vlot mee te komen in het verkeer.

Is er dan niet negatiefs te melden? Toch wel… het af en toe wat behelpen met de opbergruimte en ook de (voor mij) kleinere kofferbak is soms even overschakelen. Ook zorgen de harde materialen in de opbergvakken soms voor gerammel als je daar spullen in hebt liggen. En een dingetje blijft de snelheidswaarschuwing die na elke keer starten weer aan staat.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia Niro

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.