Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2023) #2

autoreview

Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2023)

Signalement

UitvoeringNiro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst2.500 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste ronde

  • 2.500 km

Eind november heb ik de Niro HEV Dynamicline opgehaald, besteld eind februari (2023) en dat was nog redelijk vlot. Hiervoor heb ik een Seat Arona gehad voor 4 jaar en nu de overstap naar de Niro. De Niro heeft een privatelease periode van 5 jaar en we gaan hier echt plezier aan beleven.

Wat een mooie en ruime auto, echt een strakke auto. Je ziet ze nog niet zo heel veel maar wel steeds meer. Ben benieuwd of dit net zo’n succes wordt als zijn voorganger. Hij rijd lekker, de automaat doet goed zijn werk echter is het motor geluid wat rauw als hij koud is en daar heb ik al wat berichten over gelezen en dat dit hoort bij dit motorblok. De Seat had DSG7, nu 6 versnellingen en ik vind hem soms wat te hoog in de toeren. Kan ook komen omdat hij de batterij oplaad tijdens het rijden. Ondanks het niet stekkeren kan hij behoorlijke stukken EV rijden, dat verraste me. Overgang van benzine naar EV verloopt soepel en ik ben daar van onder de indruk. Het verbruik de afgelopen periode is 1/18 (2500km) en dat lijkt me redelijk, zat een behoorlijke koude periode bij en we rijden voornamelijk kleine stukken. Ik denk dat het verbruik in de zomer gunstiger zal zijn. Vermogen is prima, is ook geen race monster en trekt geen caravan oid.

Het is stil in de Niro en dat is ook positief, zelf met 4All Season banden. De stoelen zit heerlijk en zijn goed in te stellen. De oplaadpunten in de voorstoelen zijn ideaal voor onze kids (16/19) en ook achterin zit je ruim en comfortabel. Het dashboard ziet er mooie en strak uit, vind dat persoonlijk altijd wel wat hebben dat soort digitale informatie. Bedienen van de climaat / radio en dat soort zaken verloopt ook makkelijk en ik laat me telefoon verbinden met Apple Carplay. Ooit is een dongeltje gekocht en daardoor draadloos. Met de kou is de auto best snel op temperatuur, spiegels en achtruit ontdooien snel. Wat ik ook prettig vind zijn de buitenspiegels, mooi groot en daardoor goed zicht naar achteren.

Tot heden erg tevreden, we gaan genieten van deze Niro, ik zal over een poos met een update komen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia Niro

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.