Kia EV6 84kWh Plus Advanced (2025)

autoreview

Kia EV6
Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6 faceliftKia EV6 faceliftKia EV6 faceliftKia EV6 faceliftKia EV6 faceliftKia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6 faceliftKia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6Kia EV6 faceliftKia EV6Kia EV6

Signalement

UitvoeringEV6 84kWh Plus Advanced
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst3.300 km
Lezerswaardering: 56%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van Polestar 2 naar Kia EV6

  • 3.300 km

Na 5 jaar Polestar2 gereden, moest er een andere (lease)auto komen. En dat werd de Kia EV6. Reden van de overstap was dat de winter actieradius van krap 350km bij de Polestar niet overhield. En de instabiele software begon na 5 jaar te vervelen.
Kia dus. Om met de deur in huis te vallen: na de eerste maand met de Kia en ruim 3000km verder ben ik er niet zeker van of deze overstap nou zo’n goed idee was. De actieradius is wat beter, net boven de 400km, wat wel erg ver onder de WLTP ligt. Het verbruik van 20 kWh/100 km is vergelijkbaar met de Polestar, hoog dus.
Glitches in de software heb ik nog niet gehad, dat is prettig.
Maar dan het rijden. Wat is die Polestar een geweldige rijders auto vergeleken met de Kia. Geen gepiep van allerlei systemen, strakker geveerd, als een blok op de weg, en de rijhulpsystemen werken vloeiend samen met ingrepen van de rijder. Een auto dus die voelt als een jas die je niet voelt. De Kia is anders, nadrukkelijk aanwezig. Zelfs met zoveel
mogelijk rijhulp uitgeschakeld, piept hij veel, soms zonder dat duidelijk is waarom er nu weer geluid klinkt.
Het geluid van wind en banden is behoorlijk aanwezig. Ik heb al een paar keer gedacht dat de ramen niet goed dicht zaten. Misschien dat de 20” wielen eraan bijdragen? Bij de proefrit was me het geluid in elk geval niet zo opgevallen.
Natuurlijk is de Kia geen slechte auto, en het is ook geen straf om ermee te rijden. De stoelen zijn wat kort, maar zitten verder prima. En ze ademen beter dan de plakstoelen uit de Polestar. De ruimte binnen is uitstekend, en draadloos CarPlay werkt ook fijn.
Maar toch…

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia EV6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.