Jeep Grand Cherokee 4.7i V8 Overland (2003)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Grand Cherokee 4.7i V8 Overland |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 254.500 km |
KM-stand laatst | 259.880 km |
Oude Amerikaan
- 257.900 km
Gezien wat probleempjes met mijn dagelijks vervoersmiddel in november 2023 deze Jeep WJ gekocht met als idee om er maar een paar maandjes mee te rijden totdat dagelijks vervoersmiddel weer up en running was.
Nu ik weer wat tijd doorgebracht heb in de Jeep ben ik. Toch weer verknocht geraakt. Hij heeft zo wat nukken maar ach.
Allereerst de aankoop. Daar ik in het verleden al een WJ had gereden wist ik wat het inhoud. Paar dingetjes die je echt in de gaten moet houden. Ten eerste roest. Daarna wat technische zaken zoals “wringen” lekkage’s en elektronica.
Deze stond in Gelderland te koop en wat toen 20 jaar oud. Hij had 253k gelopen. Op het eerste gezicht best netjes. Hij liep goed en de automaat schakelde prima. Wringen deed ie iets maar niet dramatisch. Alle electronica werkte naar behoren. Stond op Michelin banden en had een varta accu. De vorige eigenaar had er 8 jaar in gereden. Hij lekte een drupje olie op het uitlaatspruitstuk.
Het blijft een gok…. Btw geen roest te bekennen op de brug. De Jeep aangeschaft een meegenomen naar Eindhoven.
Vervolgens eerst maar eens wat langer mee gereden.
Hij stuurde wat vaag…. Maar dat deed de vorige ook. Starre voor en achteras is nu eenmaal niet voor optimale scherpte gemaakt. Verder is bestuurdersstoel toe aan wat nieuwe vulling. Toen ik wat beter de auto ging bekijken zag toch wel wat verbeterpuntjes. De linkerspiegel wordt binnenkort vervangen, hij is wat lam. De paravaan heeft een gat wat er niet hoort te zitten. Ook deze wordt vervangen. Het audiosysteem is bejaard en een speaker doet het niet. Er komt een aftermarket setje in van Davilon.
Tijdens een rit door België kwam ie ineens in een dead wobble. Bleek de stuurdemper en linkerstuurkogel gaar. Deze zijn vervangen. Samen met de kleppendekselpakkingen.
Hij heeft nu een beurtje gehad en op de achteras na is ie technisch oké. Deze jankt wat en zal op termijn lagerrevisie nodig hebben.
Kijk… dit is geen zuinigheidswonder. 1 op 6,3 is tot nu toe het gemiddelde. Aangezien ik voorlopig er in wil blijven rijden, komt er volgende week een lpg installatie in. 94 liter op de plek van het reservewiel.
Hij gaat de caravan dit jaar door Europa trekken en in het najaar wil ik kijken of ik een 2 inch lift erop kan zetten met een maatje grotere banden. Lier op de bumper en lichtbak op het dak.
Dan heb je wel echt een leuk ding.
Ik weet dat dit anno 2024 allemaal milieu toestanden geeft.. maar lpg is de schoonste brandstof volgens mij.
Ik houd u allen op de hoogte van dit leuke rijdend project.
Einde alweer
- 259.880 km
De auto is geëxporteerd. Naar Polen. Het was eigenlijk geen best exemplaar. Hij bleef olie lekken op de uitlaat en de achteras was aan revisie toe. Er zaten te veel kosten aan te komen. Dus op mobile.de en weg ermee. De Poolse mens was er blij mee.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren