Jeep Avenger 54kWh 1st Edition (2023) #8
autoreview
Signalement
Uitvoering | Avenger 54kWh 1st Edition |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand laatst | 20.000 km |
Een half jaar Jeep: plus en min?
- 20.000 km
Ik heb een Jeep Avenger first edition gekocht. Het was een - in mijn ogen - mooie aanbieding. Een auto met een waslijst aan opties, volledig electrisch en een wltp bereik van 400 km.
Ik kan thuis laden via het stopcontact, ik heb de noodzaak voor een laadpaal nog niet gevoeld. Ik maak dagelijks minder dan 200 kilometer dus ik kom altijd met voldoende reserve weer thuis. Als het echt nodig is kan ik 100 meter verderop een publieke laadpaal van 11kw gebruiken. Tegen een kleine meerprijs per kw, dat wel.
De auto rijdt als een zonnetje. Het onderstel is niet te bokkerig en ook niet te zacht. Je komt lekker over drempels en door kuilen heen zonder een halve hernia op te lopen. Optrekken gaat voor mij snel genoeg. Soms zet ik de auto in de sportstand en dan heb ik het ook wel gehad.
Over de opties ben ik 95% heel tevreden. De 5% ontevredenheid zit hem in een missende, twee half geïmplementeerde en een niet goed functionerende optie.
De missende optie is de parkeerhulp. Wel beloofd maar niet geleverd. Half geïmplementeerd zijn de voorruitverwarming en de autostop. De voorruitverwarming is een verwarmde strip bij de ruitenwissers en de autstop werkt alleen bij hellingen. In de winter heb je dus nog steeds een bevroren ruit en bij een stoplicht kruip je naar voren als je de rem niet indrukt.
De niet goed functionerende optie is de elektrische achterklep, die doet het vaak niet als het nat is buiten.
Het verbruik van de auto in Nederland is prima. Ik heb nu een winter en een koud en nat voorjaar gereden en heb zo rond de 17kwh/100km verbruik. De reden dat het niet lager is, is omdat ik een paar keer een rit van 1000 km naar Frankrijk heb gemaakt. En dat is wel even wennen, laat ik daar eerlijk over zijn. Het verbruik schiet omhoog als je boven de 110 km/u gaat rijden. Uitschieters naar 22kwh/100 zijn geen uitzondering. En dan sta je wel vaak te laden onderweg. Aan laadpalen overigens geen gebrek langs de snelweg. Iedere Aire heeft inmiddels wel een tussen de 6 en 12 palen staan en die hebben ook een goede snelheid.
Mijn mening over de auto is op dit moment wel dubbel. Aan de ene kant heb ik een auto die in Nederland echt heel fijn rijdt, vol opties zit en stil is. Aa de andere kant ga ik best vaak naar Frankrijk en daarvoor is de auto toch minder geschikt, het duurt gewoon 2 uur langer voor ik er ben.
En toch ga ik hier aan wennen. Mijn carbon footprint neemt enorm af (ik heb ook panelen), het comfort wint van de snelheid en onderaan de streep zijn mijn kilometerkosten sterk lager dan voorheen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Jeep Avenger
Had je deze auto's al gezien?

Jeep Avenger Longitude 54 kWh Navigatie Apple Carplay/ Android Auto Parkeersensor achter Cruise Control Stoelverwarming Full LED Virtual Cockpit Climate Control
- 2024
- 15.704 km

Jeep Avenger 54 kWh Longitude | Achteruitrijcamera | Navigatie | 17'' LM velgen
- 2024
- 17.915 km

Jeep Avenger 1.2 e-Hybrid Summit | Panorama dak | Achteruitrijcamera | Leder & Winterpack | Navigatie | ADAS L2 | JBL Audio |
- 2024
- 7.065 km