Jeep Avenger 54kWh 1st Edition (2023) #7

autoreview

Jeep Avenger 54kWh 1st Edition (2023)

Signalement

UitvoeringAvenger 54kWh 1st Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf7 km
KM-stand laatst1.226 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

van Levering tot 1226 km

  • 1.226 km

Als 3 jaar eigenaren van twee elektrische auto’s, Renault Twingo ZE (WLTP-actieradius 190 km) en een VW ID3 (WLTP-actieradius 425 km) zijn wij opzoek gegaan naar een ander auto i.p.v. de ID3 want, hoe fijn de auto ook was beviel ons niet alle touch handelingen die wij moesten doen tijdens het rijden en vooral mijn wederhelft had daar moeite mee. Maar willen wel elektrisch blijven rijden. Rond kijkend kwamen uit op de nieuwe Jeep Avenger
20 December 2023 was eindelijk de dag dat wij ons lang verwachte Avenger in ontvangst konden nemen. 20 Januari 2023 de ze auto besteld en 11 maanden geduld moeten uitoefen.

Ontvangst name
Daar stond hij dan, het van een plaatje gekochte en het is een plaatje. De kleur, geel met zwart dak enz is fantastisch, van een plaatje kan je niet goed de kleur bepalen. De auto stond gewoon in de showroom, geen spannende onthulling en geen mooie bloemen voor mijn wederehelft. Maar ja het is maar een auto van €40500 + €500 voor navigatie en wij hebben 11 maanden zonder een auto met een voldoende bereik om Nederland te doorkruisen moeten doen, de Twingo, want de ID3 was al ingeleverd voor de inruil.

Controle of de standaarduitrusting erop en in zat:
- Geen magnetische sluiting (Ipad sluiting) voor middenvak. Verkoper gaf aan dat dit in de nabestelling is, nog niet ontvangen.
- Geen rubbermatten zoal aangegeven, verkoper gaf aan dat dit niet in de standaarduitrusting zit. Heb hem later de lijst laten zien waar het wel instond. Nog niet gehoord of hij het gaat na bestellen.
-Ik probeerde de voet swipe functie voor de achterklep, die deed het niet. Verkoper gaf aan dat dit niet op de 1st edition zit, ik wist zeker dat dit wel op de standaarduitrusting stond. Later heb ik die functie in het voertuig menu gevonden en aangezet, doet het goed.
-Verder was het een perfecte aflevering en verkoper was behulpzaam. Er kon geen lichtmetalen Jeep velgen voor mijn winterbanden besteld worden en de verkoper heeft andere velgen voor ons gezocht en gevonden en zelfs i.p.v GMP-emblemen er Jeep emblemen bij besteld, alleen jammer dat de werkplaats die niet gemonteerd hebben. Hopelijk komt dit nog.

Rij ervaring eerste 1226 km
Eerste kilometers gereden en onze ervaring is dat hij super rijdt en heel makkelijk te bedienen is. Mooie duidelijk schermen om mee te werken met software die voor zich spreekt. Mijn wederhelft is er ook heel blij mee en vergelijkt het met de rij ervaring van de Opel Crossland die wij 2017 in bezit hadden, waar ze met veel plezier in heeft gereden. Tot nu toe heb ik geen klachten en kijk ieder keer uit naar dat ik er weer in mag rijden.
Een van de dingen waar ik met mijn lengte van 1,95 m aan moet denken is de in- en uitstap van de auto, de B-stijl staat nogal naar voren (voor mijn lengte) waardoor ik op een bepaalde manier beetje moeizaam instap. Dit begint al aardig te wennen en zal na een tijdje geen probleem zijn. Als ik eenmaal zit dan is de zit ook meer dan prima. Mijn vouw, 1,75 m, heeft daarentegen een instap probleem dat er een grootte drempel is waar ze overheen moet stappen, want er is een drempel voordat er een bak is waar je je voeten in zet. Ook dit begint te wennen.
Achterin is er niet veel ruimte en zeker niet achter mij want dan moet de persoon die daar wil zitten moet beentjes van +/- 2cm dik hebben. De hoofdruimte is meer dan voldoende, zelfs voor lange mensen. We hebben niet de auto gekocht voor mensen die misschien ooit zullen meerijden maar voor ons tweeën.

Laden en actieradius.
WLTP-actieradius is 396km met 18 inch wielen.
Ik heb nu 5 a 6 keer geladen en ieder keer als het einde lading is geeft de auto iedere keer aan 100% en 400 km in de normale mode en in ECO 418 km. Dit is heel lastig want zelfs na 1226 km schijnt de auto geen gemiddeld gebruik te berekenen voor mijn/ons rij gedrag en temperatuur.
Laatst onze eerste iets lange trip gemaakt van 162 km. Bij vertrek 100% - 418 km op het scherm. Tijdens de reis gingen de km's sneller naar beneden dan dat er voorbijgingen, na 162 km echt gaf het scherm aan 98 km, dus conclusie bij aanvang zit de auto er 158 km naast want mijn berekening is dat er maar 260 km in de accu zit. Rond de 260 km is ook mijn eigen berekeningen geweest voor bij alle ladingen. Die 260 km begrijp ik met 18 inch wielen, winterbanden en de temperaturen van –1 tot 8 graden maar wat ik niet begrijp is dat een elektrische auto van het Stellantis groep met zoveel verschillende merken van elektrische auto's geen goede tool in de software kunnen bouwen die ongeveer de goede geladen km's kunnen bereken. De Renault Twingo doet dat heel goed en de ID3 deed dat ook goed daar kan je redelijk op vertrouwen, waarom de Jeep Avenger niet.
Begrijp nu ook waarom de navigatie geen actieradius en laad momenten aan geeft.

De Jeep App
De app gaat moeizaam: om te beginnen moet de dealer je auto voor de app activeren voordat je er iets mee kan. Dat deed mijn dealer maar niet en toen maar via de Jeep site contact gemaakt en die hebben mij geholpen. Waarom dit zo moeizaam moet begrijp ik niet want bij de Twingo en ID3 werd dit in de auto gelijk zelf geregeld.

Tijdens het laden dan loopt de percentage en aantal km niet mee maar blijven staan waar de lading begonnen is tot dat de stekker er uitgehaald wordt. Bij aanvang laden geeft het een abnormale tijd van laden. 68 uur en 24 uur willekeurig dus. Aan de app heb je nog niks, hier weer zou je zeggen Stellantis zoveel ervaring en nog niet een werkbare app kunnen maken. Maak van Peugeot = Jeep of is de Peugeot app ook zo slecht.

Conclusie tot nu toe
Een fijne auto om te rijden en het heeft de “looks” want iedereen om mij heen vindt het een mooie auto, met maar’s

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Jeep Avenger

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.