Hyundai Santa Fe 2.7i V6 24V Country 4WD (2001)

autoreview

Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa FeHyundai Santa FeHyundai Santa FeHyundai Santa FeHyundai Santa FeHyundai Santa FeHyundai Santa Fe - interieur

Signalement

UitvoeringSanta Fe 2.7i V6 24V Country 4WD
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2001
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze auto is een uitermate geschikte caravantrekker, die door menigeen wordt ondergewaardeerd. Met een 1.500kg zware en 7,85m lange enkel asser speelt de auto in de bergen en op de vlakke weg.
Rijgedrag voor het type auto is subliem te noemen en de inwendige ruimte is ruim voldoende. Auto laat gevestigde orde ruim achter zich. Gemiddeld verbruik ligt op 1 liter op 9 km. Kwaliteit/prijsverhouding is uitmuntend onderhoudskosten zijn redelijk bij de dealer, met de uitschieter naar de 90.000km beurt i.v.m. distributiesnaar en vrije dure platina bougies. Remblokken zijn al 120.000 km onder de auto, hetgeen voor een automaat lang is en naar het zich laat aanzien zeker nog 30.000 km mee zullen gaan. Terugschakelen met de hand in de bergen is dan wel een `must´.

PROBLEMEN

Banden kunnen lawaaierig overkomen. Bij hard werken gooide de tussenbak olie op uitlaat door ontgassen en dat zorgt voor penetrante lucht. Modificatie heeft lang op zich laten wachten, maar na bijna een jaar is het de fabrikant gelukt om een slang met benzinefilter van VW Polo te produceren en een ontluchingsklepje. Het onderdeel is geplaatst de problemen behoren tot het verleden.
Roest is voor de derde keer geconstateerd aan de binnenzijde van de achterklep. Spuiten wederom noodzakelijk gebleken en hopelijk is de nieuwe spuiterij in staat om probleem te verhelpen, maar is tevens iets om in de gaten te houden.
Ruitenwisserarmen oxideren continu. Auto inmiddels na 3.5 jaar ingeruild in afwachting van Tucson CRDi automaat die reeds geruime tijd in bestelling staat. Hopelijk rijdt deze net zo goed!lees binnenkort verder.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai Santa Fe

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.