Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi R 4WD i-Catcher (2012)

autoreview

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi R 4WD i-Catcher (2012)

Signalement

UitvoeringSanta Fe 2.2 CRDi R 4WD i-Catcher
Versnellingen6, Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf2.500 km
KM-stand laatst3.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Enige ervaringen

  • 3.000 km

De eerste rit met de nieuwe Hyundai Santa Fe type premium (I-catcher in NL) 4WD automaat. Deze heb ik uit Duitsland geïmporteerd omdat de levertijd in Nederland erg lang is. Heb hiervoor in de Santa Fe 2008 gereden. Bij de import blijkt deze auto toch zo'n € 7000,-
goedkoper uit te komen dan een nieuwe welke in Nederland gekocht zou worden.

--- 5000 km gereden ----
Wat me direct opvalt is dat je het gevoel hebt dat je minder hoog zit dan in de vorige versie. Wel is het een groot verschil qua geluid. De nieuwe versie is veel stiller. In enkele weken tijd heb ik de eerste 5000 km bereikt. Veel met aanhanger in bergachtig gebied (Zuid Duitsland). Wat me direct opvalt is dat er met een volle tank niet erg ver gereden kan worden. Bij zuinig rijden vooral op de autosnelweg heb ik een verbruik van 8,6 ltr per 100 km kunnen halen. Met aanhangwagen in bergachtig gebied was het verbruik zelfs 17 ltr op 100 km. Dit was wel te verwachten met een aanhangergewicht van 2000 kg. Ondanks het hoge verbruik rijdt de auto verder als een zonnetje. Veel trekkracht, en binnen blijft het erg stil waardoor het gebruik van de telefoon (handsfree) ook op een wat hogere snelheid nog prettig werkt.
Wel even wennen is de hoeveelheid knopjes op het stuur en het dashboard. In het begin leidt dit af, maar naar enige tijd werkt het prettig. De hoeveelheid opties en extra's is ongekend. Tot nu toe een prettige auto.

- 10.000 km gereden -
Wat me in het begin tegenviel is het hoge verbruik en de kleine actieradius vanwege de kleine (60 ltr) tank. Echter na veel proberen heb ik het verbruik over een langere afstand (900 km / grotendeels autosnelweg) omlaag kunnen brengen naar gemiddeld 7,3 km per 100 ltr. Verder loopt de auto als een zonnetje en ben ik nog steeds tevreden. Op naar de 50.000 km.

- eerste storing -
Ik kwam erachter dat de auto niet meer goed werkte. De auto kon niet worden afgesloten, ruitenwissers werkten niet meer, parkeerstand zat vast (alleen met resetknop te ontrgendelen) en de verlichting werkte niet meer. Na een volledige controle kon de fout niet worden gevonden. Uiteindelijk bleek dat er een fout in de software zit. Deze dient bij veel Hyundai's nieuw te worden ingelezen.
De auto werkt nu weer goed.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Hyundai Santa Fe

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.