Hyundai ix20 1.6 i-Catcher (2011)

autoreview

Hyundai ix20
Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai iX20Hyundai iX20Hyundai iX20Hyundai iX20Hyundai iX20Hyundai iX20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20

Signalement

Uitvoeringix20 1.6 i-Catcher
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst29.850 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eindervaring

  • 29.850 km

Eind maart 2011 kon ik mijn ix20 1.6 i-Cather ophalen bij de dealer. Ik was eind 2010 eigenlijk op zoek naar een nieuwe Ford C-max, maar liet schrok van de pris en vooral van wat ik terugkreeg voor mijn twee jaar oude Clio. Het verschil was gewoon te groot. Nu wil het toeval dat de Ford dealer naast de Hyundai dealer staat en toen ik terugliep naar mijn Clio stond er een witte ix-20 demo naast die van mij geparkeerd. Was gelijk onder de indruk van het model en eenmaal binnen in de showroom kon ik verder kennis maken met de ix-20 in de i-Cather uitvoering en de prijs. de trekhaak was het enige wat ik er nog bij moest bestellen maar verder zat alles er op. Ik was t.o.v. de Ford ruim € 6000,00 voordeliger uit en kreeg ook nog een zeer goede inruilprijs terug voor de Clio, dus alles zat mee om de wagen te bestellen wat ik dan ook gedaan heb.

Tijdens de proefritten, gereden in een 1.4 en een 1.6 benzine en een 1.4 diesel werd voor mij algauw duidelijk dat het de 1.6 moest worden. De 1.4 maakte teveel toeren bij hoge snelheden en de diesel was voor mij te rumoerig. De 1.6 met een zesbak was dus voor mij de juiste keus en daar blijf ik nog steeds bij. Heb voornamelijk grote weg gereden (zie km-stand) en al die kilometers zijn probleemloos onder de wielen doorgegaan. Het enige garagebezoek was om de auto op winterbanden te zetten. Totaal geen problemen gehad met het audio en navigatiesysteem , deed precies wat het moest doen zowel in Nederland als in het buiteland. Eén keer een half litertje olie bijgevuld en het verbruik was gemiddeld 1:14 bij een stevige rijstijl.

Pluspunten:
- Erg complete en ruime auto.
- Zeer reele vraagprijs
- Stil van binnen tijdens het rijden
- Zeer pittige motor.
- Grote onderhoudsintervallen (30.000 km)

Minpuntjes:
- Besturing erg gevoelloos bij de
standaard geleverde banden. Werd beter
na montage Vredenstein winterbanden.
- Geen ruitesproeier op de achterruit.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.