Hyundai ix20 1.4 i-Motion (2011)

autoreview

Hyundai ix20
Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai iX20Hyundai iX20Hyundai iX20Hyundai iX20Hyundai iX20Hyundai iX20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20Hyundai ix20

Signalement

Uitvoeringix20 1.4 i-Motion
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst20.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 620 km

Na een levertijd van slechts 4 weken in het bezit van een Hyundai IX20 1.4 i-Motion.
Na meerdere rijtesten met diversen auto’s met hoge zit uitgekomen bij deze Hyundai, afwerking ziet er goed uit, zowel binnen- als buiten, de hoge zit is erg prettig. Auto stuurt aangenaam, motor doet zijn best op een stille manier maar is geen sprinter, maar daar is hij ook niet voor gekocht. Lekker rijden, woon/werkverkeer, iedere dag 130 km. Alles erop wat ik belangrijk vindt en dat voor 17.500 euro.

Interieur,
Stuurwiel en pookknop met leder bekleed. Middenarmsteun voor en achter. Het dashboard, ondanks dat de “duitse”journalisten het over goedkoop en hard plastic hebben vind ik het er keurig en strak uitzien, (maar ik knuffel dan ook nooit met een zacht dashboard). Ruime bagageruimte met reservewiel, elektrische ramen voor en achter, allemaal prima.

Comfort,
Airco met gekoeld dashboardkastje, of dat laatste handig is dat weet ik nog niet. Elektrische ramen voor en achter. Hill-start Assist Control, Lichtsensor, Elektrische verwarmbare en inklapbare buitenspiegels met richtingaanwijzer. Stuurwiel in hoogte en diepte verstelbaar.

Veiligheid,
Voor 2 airbags, zijairbags en gordijnairbags. ABS en ESP. Actieve hoofdsteunen voor. Mistlampen. Schijfremmen rondom, kortom alles compleet.

Auto is voorzien van start/stop systeem en schakelindicator voor zuiniger rijden.
Bij aflevering gelijk Goodyear vector-4 banden laten monteren.
Google op “ganzjahresreifen” en je weet waarom.

Verbruik,volgens boordcumputer:
In het begin 7/100km nu na 600 km is het verbruik 6.3/100 km dus 1 op 15.8
Dit is nog zonder start/stop systeem ivm de lage temperatuur.

Werkelijk verbruik:n.n.b.

Minpunten,
Nog niets

Ik hou u op de hoogte.

Update

  • 2.500 km

Nog steeds tevreden, zeker weten. Auto bevalt prima, het is geen strepentrekker maar dat willen we ook niet. Gewoon met het verkeer meerijden gaat prima. Inhalen, even terugschakelen en het is zo gepiept. Sturen en vooral het schakelen gaat perfect. De stoel is voor iemand met rugklachten zoals ik gewoon perfect, hopelijk blijft dat zo. Over het verbruik ben ik best tevreden. Niets te zeuren over de auto? Eigenlijk niet, alleen oneffenheden in het wegdek zoals putdeksels worden duidelijk doorgegeven. Maar daar had de Honda ook last van, dus ik vind dat ook niet echt een minpunt. Over het algemeen is het een stille auto. En als we nu toch zeuren dan mocht de kwaliteit van de luidsprekers iets beter zijn, maar dit is meer een wens dan een minpunt. Voorlopig niets dan lof over deze auto.

Verbruik na 2500km volgens de boordcomputer 5.8/100km 1 op 17.2
Maar de benzinebonnetjes zeggen dat het werkelijke verbruik 1 op 16.2 is.

Minpunten: geen

Update

  • 10.160 km

Na ruim 10.000km kan ik rustig zeggen dat de auto prima bevalt. Nog geen problemen gehad, sleutel erin en starten. Ik lees op diverse revieuws dat er wat problemen zijn met de navigatie, maar op de Motion uitvoering is die niet aanwezig. Ik zet 2 of 3 keer per jaar een Mio van 90 euro op het dasboard en dat bevalt prima. Geen spijt gehad dat ik de auto gelijk heb laten voorzien van 4-seizoenenbanden, was eerst bang voor het verbruik maar dat was onterecht. De auto is inmiddels de bergen in geweest in Duitsland en liet daar een verbruik zien van 1 op 13/14. Op 80km wegen lukt het om de verbruiksmeter op gem. 5.0 te krijgen. Hoe, gewoon vlot optrekken tot tegen de 90km en dan het voetje iets liften tot de snelheid zakt tot net boven de 80km en dan rijdt de auto volgens de verbruiksmeter 4.9 tot 5.1 gemiddeld. Dit lukt alleen bij een warm motorblok, dus na zo'n 8km. Wekelijks worden indien nodig de banden op spanning gebracht, kan ik gelukkig thuis, voor iets meer 2,25 achter gewoon 2,2 koud gemeten. Het start/stop systeem gebruik ik slechts 2 à 3 keer in de week, heeft dus voor mij weinig zin, maar goed het zit er wel op. Het totale gemiddelde verbruik is op dit moment 1 op 17.8 en daar ben ik blij mee. Wat ook belangrijk is dat ik 130km per dag rijd woon/werk met dus maar 2 koude starts per 130km. IX20 bezitters die kortere afstanden rijden zullen dit verbruik waarschijnlijk niet halen. Kleine afstanden tot zo'n 5km doe ik altijd op de fiets. Als je de broodjes bij de bakker op de hoek met de auto gaat halen, dan wordt het rijden duur maar ook de broodjes. Het verbruik is dus gemeten volgens de bonnetjes over het totale verbruik vanaf de aankoop.
Tot nu toe geen olieverbruik.

Minpunten: geen

Update

  • 20.000 km

Auto doet het nog steeds geweldig, geen problemen tot nu toe. Geen negatieve punten te melden. Al het positieve wat hierboven is vermeld blijft staan als een huis. Nog steeds geen spijt van de Good-Year 4-seizoenenbanden, nu na 20.000km staan ze op 7,5 tot 8mm, niet gek dacht ik zo. Er is veel te klagen over het verbruik ook op andere sites zoals ix20.nl. maar ik ga hier niet in mee. Ik zit nog steeds met een verbruik van rond de 1:18 dus ik ben dik tevreden. Ook het vermogen van de 1.4 vind ik prima. Conclusie, ik blijf nog wel even doortuffen en als het zo blijft meld ik me weer bij de 50Dkm of de 30Dkm beurt moet bijzonder worden, maar dan zal ik dat wel melden. Ik heb niet alleen schik van de auto ook een steenmarter weet de Hyundai te waarderen. Gelukkig nog geen schade gehad maar het is niet fijn. Voor de mensen die er ook last van hebben, koop geen elektronische verjager want het helpt geen moer, na enkele dagen is ie aan het geluid gewend en gaat weer vrolijk de motorruimte in.

Terug naar de auto
Minpunten: geen
Geen meetbaar olieverbruik.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.