Hyundai Ioniq 6 77.4kWh Style (2023) #2

autoreview

Hyundai Ioniq 6 77.4kWh Style (2023)

Signalement

UitvoeringIoniq 6 77.4kWh Style
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand laatst43.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Subliem!

  • 43.500 km

Wij rijden inmiddels ruim 2 jaar in een standaard Hyundai Ioniq 6 met het grote accupakket (77 kWh) en een warmtepomp als extra. Op het moment van schrijven – november 2025 - hebben we ruim 43.500 km gereden. Deze auto voldoet aan alle verwachtingen. Het is niet de meest praktische omdat het een sedan is, maar van binnen is hij zo ontzettend ruim, dat onze kampeeruitrusting er makkelijk in past. En de fietsen kunnen op de trekhaak mee.
Keerzijde van deze sedanvorm is een verrassend laag verbruik. Ik heb de teller sinds de aanschaf niet meer gereset en over deze periode geeft hij een gemiddeld gebruik van 13,2 kWh per 100 km aan. Volgens de standaard WLTP zou hij een zo’n 614 km actieradius moeten hebben, maar afgelopen zomer gaf de display bij 100% lading een actieradius van 700 km aan. Ik vind dit echt verbluffend. Zeker als je daarbij in ogenschouw neemt dat er flink wat lange ritten naar de Alpen bij zitten en de auto de helft van de tijd op winterbanden staat. ’s Zomers lukt het ons regelmatig om met 1x laden vanuit midden Nederland naar midden Zwitserland te rijden. Zonder enige vorm van laadstress want je wordt voortdurend correct op de hoogte gehouden. Wij laden hoofdzakelijk thuis maar tijdens lange reizen schuwen wij het snelladen niet. En dat doet hij. We hebben 1x 19 minuten moeten wachten (van 20 naar 80%), maar meestal gaat het sneller.
En verder is het een probleemloze auto en is de service van de Hyundai-dealer voortreffelijk. In het begin had ik wat problemen met het thuis opladen, maar dat is uitstekend opgelost. En binnen de garantie uiteraard. Bemoeizuchtig kan hij ook zijn met zijn vele piepjes en waarschuwingen. Je schijnt dat uit te kunnen zetten, maar ik heb het nooit geprobeerd. Na verloop van tijd wen je er aan en de rij-assistenten werken verder prima.
Als autoliefhebber moet ik wel toegeven dat het allemaal wat klinisch rijdt en functioneert. Soms heb ik wel even behoefte aan echt autorijden. Met een choke en zonder stuurbekrachtiging, heerlijk schakelen, benzine snuiven en rondtuffen in onze Citroën 2CV. Maar voor de rest: ik zou niet anders meer willen dan elektrisch rijden in dit kwaliteitsproduct.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai Ioniq 6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.