Hyundai Ioniq 6 77.4kWh Connect (2024) #2

autoreview

Hyundai Ioniq 6
Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6

Signalement

UitvoeringIoniq 6 77.4kWh Connect
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst3.200 km
Lezerswaardering: 43%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

windgeruis Ioniq 6

  • 2.500 km

Sinds 12/2/2024 in het bezit van een Ioniq 6. De auto bevalt op vrijwel alle punten goed.
Wel lastig om steeds de piepjes uit te schakelen, ook meldingen over het stuurwiel vasthouden kunnen wel wat minder. Maar goed, dit zijn luxe probleempjes.
Wat wel opvallend is dat er bij het rechter portier aan de voorzijden boven de 80 kmh windgeruis hoorbaar is, terwijl de auto verder redelijk stil is.
Binnenkort maar eens bij de dealer langs, of heeft iemand al een oplossing gevonden?
groet Jan

Ioniq 6

  • 3.200 km

Inmiddels ruim 3000 km onderweg. We hebben een elektrische vouwfiets aangeschaft die precies achterin past, voor mezelf neem ik een mountainbike mee die, zonder wielen, mee gaat op de (platte) achterbank. Inmiddels zijn we al een keer of 4 op pad geweest. Om beschadiging aan de auto te voorkomen heb ik de scherpe punten (oa voorvork, derailleur) van de mtb afgedekt met poetsdoeken evenals de tandwielen.
De racefiets neem ik ook zo mee, gaat prima.
We hebben voor deze oplossing gekozen omdat de ACC niet meer werkt met een trekhaak en fietsendrager. (wel vreemd dat de Ioniq 5 hier geen last van heeft evenals enkele modellen van KIA)
Voordeel van deze grote 77kwh batterij en het navenante rijbereik is dat ik het opladen kan plannen op zonnige dagen waarop mijn zonnepanelen (30 stuks) veel stroom leveren, overigens laad ik met de thuislader van 3,5 kwh. Wel op een aparte groep uiteraard, dit werkt al 5 jaar prima.
Het totale verbruik over 3200 km staat nu 15 kwh per 100 km.
Bij rustig economisch rijden en boven de 12 graden is 12,5 kwh ook haalbaar. Omdat ik vrijwel alleen regeneratief rem belast ik de remschijven circa 1x per 10 dagen zonder regeneratie, de regeneratie is uit te schakelen via de HOLD functie. Verder ook fijn dat de luchttoevoer automatisch wordt afgesloten bij tunnels. Zoals eerder gezegd vinden we de auto best wel stil (hangt wel sterk van het soort wegdek af) alleen blijft een licht windgeruis hoorbaar bij de rechter deur.
Tenslotte ben ik verbaasd over het advies in het instructie boekje om de batterij regelmatig, ik dacht 1x per mnd, op te laden tot 100%. Voor een blade batterij / LFP (o.a. sommige Tesla's en BYD) wordt dat wel geadviseerd maar niet voor een NMC (lithium-ion) batterij zoals in deze auto. Van Hyundai Nederland krijg ik niet echt duidelijkheid. Over het algemeen wordt geadviseerd een Lithium-ion batterij niet verder op te laden dan 80%, indien nodig kan 100% ook maar dan wel direct vertrekken, en bij voorkeur niet verder dan 20% ontladen. Overigens in het bijgeleverde certificaat of conformity staan veel gegevens maar niet welk type batterij...maar volgens autoweek zou het een Lithium-ion batterijpakket zijn.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.