Hyundai Ioniq 6 77.4kWh Connect (2024) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Ioniq 6 77.4kWh Connect |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2024 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 12 km |
KM-stand laatst | 3.200 km |
windgeruis Ioniq 6
- 2.500 km
Sinds 12/2/2024 in het bezit van een Ioniq 6. De auto bevalt op vrijwel alle punten goed.
Wel lastig om steeds de piepjes uit te schakelen, ook meldingen over het stuurwiel vasthouden kunnen wel wat minder. Maar goed, dit zijn luxe probleempjes.
Wat wel opvallend is dat er bij het rechter portier aan de voorzijden boven de 80 kmh windgeruis hoorbaar is, terwijl de auto verder redelijk stil is.
Binnenkort maar eens bij de dealer langs, of heeft iemand al een oplossing gevonden?
groet Jan
Ioniq 6
- 3.200 km
Inmiddels ruim 3000 km onderweg. We hebben een elektrische vouwfiets aangeschaft die precies achterin past, voor mezelf neem ik een mountainbike mee die, zonder wielen, mee gaat op de (platte) achterbank. Inmiddels zijn we al een keer of 4 op pad geweest. Om beschadiging aan de auto te voorkomen heb ik de scherpe punten (oa voorvork, derailleur) van de mtb afgedekt met poetsdoeken evenals de tandwielen.
De racefiets neem ik ook zo mee, gaat prima.
We hebben voor deze oplossing gekozen omdat de ACC niet meer werkt met een trekhaak en fietsendrager. (wel vreemd dat de Ioniq 5 hier geen last van heeft evenals enkele modellen van KIA)
Voordeel van deze grote 77kwh batterij en het navenante rijbereik is dat ik het opladen kan plannen op zonnige dagen waarop mijn zonnepanelen (30 stuks) veel stroom leveren, overigens laad ik met de thuislader van 3,5 kwh. Wel op een aparte groep uiteraard, dit werkt al 5 jaar prima.
Het totale verbruik over 3200 km staat nu 15 kwh per 100 km.
Bij rustig economisch rijden en boven de 12 graden is 12,5 kwh ook haalbaar. Omdat ik vrijwel alleen regeneratief rem belast ik de remschijven circa 1x per 10 dagen zonder regeneratie, de regeneratie is uit te schakelen via de HOLD functie. Verder ook fijn dat de luchttoevoer automatisch wordt afgesloten bij tunnels. Zoals eerder gezegd vinden we de auto best wel stil (hangt wel sterk van het soort wegdek af) alleen blijft een licht windgeruis hoorbaar bij de rechter deur.
Tenslotte ben ik verbaasd over het advies in het instructie boekje om de batterij regelmatig, ik dacht 1x per mnd, op te laden tot 100%. Voor een blade batterij / LFP (o.a. sommige Tesla's en BYD) wordt dat wel geadviseerd maar niet voor een NMC (lithium-ion) batterij zoals in deze auto. Van Hyundai Nederland krijg ik niet echt duidelijkheid. Over het algemeen wordt geadviseerd een Lithium-ion batterij niet verder op te laden dan 80%, indien nodig kan 100% ook maar dan wel direct vertrekken, en bij voorkeur niet verder dan 20% ontladen. Overigens in het bijgeleverde certificaat of conformity staan veel gegevens maar niet welk type batterij...maar volgens autoweek zou het een Lithium-ion batterijpakket zijn.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Hyundai Ioniq 6 First Edition AWD 77.4 kWh / 519 KM WLTP / Stoel- & Stuurverwarming / LED Pixel Verlichting / Schuif- & Kanteldak / 20 Inch / NL Auto /
- 2023
- 54.308 km

Hyundai Ioniq 6 Style 53 kWh - ORIGINEEL NEDERLANDSE AUTO - ELEKTRISCHE ACHTERKLEP - APPLE CARPLAY/ANDROID AUTO - NAVIGATIE FULL-MAP - ADAPTIEVE CRUISE CONTROL - KEYLESS ENTRY/START - PARKEERSENSOREN VOOR EN ACHTER - LICHTMETALEN VELGEN 18" INCH
- 2024
- 5.914 km

Hyundai Ioniq 6 First Edition AWD 77.4 kWh EENMALIGE AANBIEDING!
- 2024
- 10 km