Hyundai Ioniq 6 77.4kWh Connect (2024)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Ioniq 6 77.4kWh Connect |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2024 |
| Jaar van aanschaf | 2024 |
| KM-stand bij aanschaf | 15 km |
| KM-stand laatst | 95.000 km |
IONIQ 6 Connect
- 15 km
Sinds kort ben ik in het bezit van een IONIQ 6 in de Connect uitvoering.
Ik mocht van de werkgever een nieuwe auto uitzoeken en ik had voor mezelf al besloten dat ik deze keer voor elektrisch wou gaan.
Ik rijd voor mijn werk gemiddeld 1000 km per week en wou dan ook zeker een auto met een grote accu capaciteit waardoor ik de werkdag kan rijden zonder tussentijds te hoeven laden. De Tesla viel voor mij gelijk al af omdat ik geen fan ben van het dashboard oftewel alleen een grote iPad in het midden en dat is het. Mijn vrouw zit ook veel op de weg voor haar werk en zei, ik zag laatst een gave Hyundai rijden, dus ik op internet naar de Hyundai-site en toen wees ze de IONIQ 6 aan. Ikzelf had nooit aan deze auto gedacht, maar ik vond het model altijd al wel wat hebben, dus toen zijn we in het weekend gaan kijken bij de Hyundai-dealer en ik was positief verrast. Het eerste wat me opviel was de binnenruimte wat is dit een grote auto! Ook vind ik persoonlijk de auto erg gave lijnen hebben en het is eens een keer wat anders. We konden dezelfde dag ook gelijk een proefrit maken en ook daarover was ik positief verrast.
Ook voelt de auto sneller aan als de 229 pk die hij op papier heeft.
Na de proefrit gelijk een offerte laten maken en uiteindelijk gekozen voor een Connect uitvoering in de kleur Abyss Black (Parelmoer) met de 20 inch velgen. Ik heb de auto momenteel 3 weken in bezit en heb er 2800 km mee gereden, ik rijd het meest snelweg kilometers en mijn gemiddelde verbruik ligt dan op zo’n 17 kWh per 100 km waardoor ik zo’n 450 km per laadbeurt kan rijden.
Tot nu toe ben ik erg positief over de auto en ik zal dan ook de review updaten zodra ik meer kilometers heb gereden.
1 jaar in bezit
- 58.000 km
Inmiddels 1 jaar en 58000km verder. De auto bevalt nog steeds erg goed.
In de wintermaanden reed ik nog makkelijk 400km met een volle accu.
Update
- 95.000 km
Update: 95.000 km
Inmiddels staat de teller alweer op 95.000 km en ik ben nog steeds erg tevreden over de auto. Er zijn tot nu toe geen storingen geweest en ook geen onderhoud buiten de reguliere beurten. Het gemiddelde verbruik over deze 95.000 km komt uit op 16,7 kWh.
We zijn inmiddels twee keer met de auto naar Spanje gereden, wat beide keren uitstekend is gegaan. Dankzij het 800V-systeem duurden de laadstops nooit langer dan zo’n 20 minuten. Ook merk ik geen enkele afname in actieradius.
Kortom, ik blijf het een prachtige en fijn rijdende auto vinden. Ik verwacht dan ook dat de gefacelifte IONIQ 6, die volgend jaar op de markt komt, de opvolger gaat worden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai Ioniq 6
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Hyundai Ioniq 6 Lounge 77.4 kWh
- 2024
- 15.000 km

Hyundai Ioniq 6 Business 77.4 kWh 229pk | Premium Audio | Adaptive cruise controle | Dodehoek detectie | Elektrische achterklep | Head-up display | 360 graden camera | Stoelverwarming | Warmtepomp | Bestuurdersstoel met geheugen
- 2025
- 3.000 km

Hyundai Ioniq 6 Lounge Sky 77 kWh 229pk | Premium Audio | 360 graden camera | Adaptive cruise controle | Dodehoek detectie | Bestuurdersstoel met geheugen | Elektrische achterklep | Head-up display | Full LED verlichting | Panorama schuifdak | Stoelventilatie | Stoelverwarming | Warmtepomp
- 2024
- 43.421 km
Lees ook

Test Hyundai Ioniq 6 N – Brave e-sedan ontpopt zich als waanzinnig feestbeest

Hyundai komt met sportief aangeklede Business Editions

Zo ver komt de Hyundai Ioniq 6 77,4 kWh in de praktijk

BYD Seal vs. Hyundai Ioniq 6 - Vergelijkende Test


