Hyundai Ioniq 6 77.4kWh Connect (2023) #2

autoreview

Hyundai Ioniq 6 77.4kWh Connect (2023)

Signalement

UitvoeringIoniq 6 77.4kWh Connect
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst12.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

EValutatie na 2,5 maand

  • 12.000 km

Medio2022 moest ik helaas gaan kiezen voor een andere lease (zakelijk) auto van de zaak. Na enkele malen de lease verlengd te hebben van de Arteon 2.0 150pk Diesel was het toch fini. Wat een plezier had ik van deze auto gehad. Zwarte uitvoering en mooie zwarte velgen, waar menig liefhebber ook even stil bleef staan om te kijken of het echt een Volkswagen was. Het was zalige reisauto met een super geluidsinstallatie. Ook het gezin was in mineur, moet hij echt weg? Helaas... maar wat moest ik kiezen? Een diesel zat er niet meer in en ook viel het toen tegen om voor een benzine of hybride te gaan in vergelijking tot de Arteon qua pricing. Toch maar voor een EV gaan? Proefritje gemaakt in een Kia EV6 met gezin. Reed prima, maar achterin klaagde men over te weinig voetruimte onder de bestuurdersstoel. Twijfel....toen ook eens gereden in een Hyundai Ioniq 5. Vond deze auto mooi en er was voldoende ruimte achterin. Vol trots thuis verteld over mijn ervaring en ik liet hen de auto op het scherm zien. Wat !! Wij gaan niet rijden in een playmobile auto. Huh!! Enfin, door deze opmerking associeer ik nu ook de berijder met zo'n bekend haar helmpje (sorry voor Hyundai en eventuele eigenaren/berijders met trots van deze auto). Toch een lichtpuntje. Ze zagen op de site ook de nieuwe Ioniq 6. Die is gaaf, waarom die niet? Om de aanloop van mijn ervaring niet te lang uit te stellen. Medio januari besteld en eind juni dus een mooie Ioniq 6 RWD connect met 77kWh batterij in zwarte uitvoering met 20inch velgen gekregen. 2 dagen later was ik al onderweg op vakantie naar Zwitersland met de EV, zonder enig laadervaring. En ondanks dat ik sceptisch was, ben ik nu toch echt om. Geen files ervaren bij het laden. Tot 80% snel geladen in 20minuten. Wel ervaren, dat hard rijden i.c.m. dakkoffer flink wat van het rijbereik snoept. En dat de computer in de auto na de vakantie toch wat moeite had om weer te wennen aan mijn normale rijgedrag en geen dakkoffer :-) . Gezin genoot van de ruimte en de stilte en ook de verplichte pauzes na 250-300km was ook geen probleem. Nu weer een maandje gewerkt te hebben met dagelijks ritjes woon-werk en af en toe zakelijke ritjes Brussel. Ervaar ik rust en plezier. Probeer nu ook efficient en niet te hard te rijden (wat tegenwoordig toch al niet loont in eerder op locatie). En met nu 12k op de teller kijk ik al uit naar de winter om te ervaren hoe deze auto dan aanvoelt. Wil ik nog terug naar een benzine auto....voorlopig niet. Enjoy the silence van Depeche Mode klinkt nu nog beter in de auto :-)

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.