Hyundai Ioniq 6 53kWh Style (2023)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Ioniq 6 53kWh Style |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 16.233 km |
Fijne reiswagen
- 16.233 km
Ik heb deze Ioniq 6 vanaf april en inmiddels ruim 16.000km mee gereden, voornamelijk woon-werk. Veel snelweg maar nu ook lokaal veel. Vooral lokaal is de auto erg zuinig, gemiddeld kom ik zo rond de 12kWH/100km uit maar als ik echt veel door dorpjes tuf dan wil het nog wel eens onder de 11kWH/100km zijn. Als ik op de snelweg gemiddeld 105 rijdt kom ik rond de 14,7kWh/100km uit, nog altijd erg zuinig. Ik rijd altijd in eco mode. Pas als ik in de avonduren rond de 130 ga rijden zie ik het verbruik oplopen naar rond de 20kWh/100km. Al met al maakt deze Hyundai op het gebied van zuinigheid de verwachtingen waar. Het opladen gaat met de 800v techniek supersnel. Ik sta nooit meer dan 20 minuten bij de snellader, ook hier doet Hyundai wat het belooft.
Ook qua comfort zit het wel goed. Ondanks dat dit echt de basis uitvoering is heb ik de luxe die ik nodig heb. Heb wel stoelverwarming op de bestuurdersstoel laten inbouwen want dat is een gemiste kans op de Ioniq 6. Op zo'n auto zou dat zelfs in de basis standaard moeten zijn. Verder is het dik in orde. Ook goede speakers voor de geluidsinstallatie ontbreken niet. Het is geen Bose of Focal maar het klinkt uitstekend. De beenruimte achterin is dat van een luxe slee, je kunt bijna liggen. Logisch op een auto die maar liefst 4m85 in lengte meet.
Heb ik puntjes van kritiek ? Jazeker ! De bediening van de audio is slecht. Als ik van zender wil wisselen moet ik door de pagina's van opgeslagen zenders heen bladeren. Je kunt niet je eigen volgorde bepalen, de auto zet je favorieten zenders op alfabetische volgorde. Ik heb geen scherm met een overzicht van mijn zenders.
Ander puntje van kritiek zijn de zeer overdreven veiligheidssystemen. Voor de NCAP score noodzakelijk maar soms om gek van te worden. Als ik ook maar 1 kilometer boven de maximum snelheid kom begint de auto irritante pieptonen te genereren. En de auto heeft het ook vaak mis waardoor je keurig 50 rijdt waar de auto van mening is dat het 30 is. Je kunt dit uitzetten maar dat moet je wel bij iedere rit opnieuw doen. Ook zegt de auto mij heel vaak dat ik koffie moet gaan drinken, helaas is dit niet uit te zetten en het gepiep ook niet, enkel door een trap op de rem te geven. Maar ja, als je topper wilt zijn op het gebied van veiligheid dan moet het er in.
Al met al zeer tevreden over de Hyundai Ioniq 6 53kWh Style.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Hyundai Ioniq 6 Lounge 77.4 kWh | Wit interieur | Weinig kilometers | 360 graden camera | Elektrisch bedienbare voorstoelen | Stoelverwarming/ventilatie | | Achterbank in delen neerklapbaar | Achterstoelen verwarmd | Achteruitrij assistent
- 2024
- 15.020 km

Hyundai Ioniq 6 77,4 kWh 229pk RWD Lounge |Actie!
- 2023
- 32.853 km

Hyundai Ioniq 6 First Edition AWD 77.4 kWh
- 2023
- 54.308 km